Gå til innhold

Hva vil det si for meg som Huawei-bruker at Google avslutter samarbeidet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en helt ny Huawei p30 fordi mannen i butikken mente dette var den beste telefonen man kan få. Det han ikke sa noe om var at Huawei tydeligvis har vært i konflikt med blant annet Google, og nå leser jeg at Google stenger døren. 

Kan noen fortelle en skikkelig amatør hva dette egentlig vil si for meg? Vil telefonen min bli ubrukelig? Jeg har kjøpt den på avbetaling fordi jeg er student så dette blir jo isåfall helt krise for meg. 

https://www.dinside.no/mobil/huawei-telefoner-mister-tilgangen-til-google-tjenester/71095076#_ga=2.33310206.1720827240.1558341239-29762993.1558341239

Anonymkode: 59588...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kommer til å virke som før, men du vil kanskje ikke få sikkerhetsoppdateringer til Android. Man får uansett sikkerhetsfikser i så kort periode etter kjøp på Android at det blir ikke så stor forskjell.

Anonymkode: 54eaa...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det kommer til å ha noen innvirkning på oppdatering av apper. Leste at de ikke var sikker på hvordan det kom til å bli.

Hvis det ikke blir store endringer så kommer jeg til å beholde telefonen en stund, men kjipt om ting ikke kommer til å virke skikkelig. Jeg bruker jo ganske ofte google sine tjenester og apper.

Jeg kjøpte min telefon for under ett år siden og jeg hadde tenkt å beholde den i noen år, men får se hvilke innvirkninger dette får.

Anonymkode: 64339...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det kommer til å ha noen innvirkning på oppdatering av apper. Leste at de ikke var sikker på hvordan det kom til å bli.

Hvis det ikke blir store endringer så kommer jeg til å beholde telefonen en stund, men kjipt om ting ikke kommer til å virke skikkelig. Jeg bruker jo ganske ofte google sine tjenester og apper.