Gå til innhold

Er dette et helseskadelig kosthold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Nevn et tilsettningsstoff i grandiåsa som ikke er bra.

MSG, også kalt glutamat og smaksforsterker, men det finnes i alt man kjøper ferdig, alt fra Toroposer og Fjordland -pakker til fiskepudding,  rekesalat, leverpostei og grillmat. De forkler det gjerne som gjær, gjærekstrakt, hydrolyserte proteiner, "aroma", "krydder" osv.

Uansett om man mener det er skadelig eller ikke, så får det elendige ingredienser til å smake godt, og det er derfor de putter det i alt og bruker forskjellige navn for å forkle det. De SKAL ha det i produktene sine fordi da trenger de ikke å tenke så mye på kvaliteten og smaken på råvarene.

Anonymkode: 1e5d5...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er ingredienser i Grandiosa med kjøttboller, jeg har uthevet det som er eller kan være MSG: 
hvetemel, vann, ost 20% (Jarlsberg), kjøttboller 7 % (storfekjøtt, vann, salt, stivelse, aroma, krydder, gjærekstrakt, stabilisator (E450, E451), antioksidant(E301)), tomatpuré, kjøttdeig 5 % (storfekjøtt, vann, stivelse, salt, aroma, sitrusfiber, krydder, gjærekstrakt, antioksidant(E301)), søt chili 4%, rapsolje, gjær, salt, sukker, gjærekstrakt, krydder.

Anonymkode: 1e5d5...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MSG, også kalt glutamat og smaksforsterker, men det finnes i alt man kjøper ferdig, alt fra Toroposer og Fjordland -pakker til fiskepudding,  rekesalat, leverpostei og grillmat. De forkler det gjerne som gjær, gjærekstrakt, hydrolyserte proteiner, "aroma", "krydder" osv.

Uansett om man mener det er skadelig eller ikke, så får det elendige ingredienser til å smake godt, og det er derfor de putter det i alt og bruker forskjellige navn for å forkle det. De SKAL ha det i produktene sine fordi da trenger de ikke å tenke så mye på kvaliteten og smaken på råvarene.

Anonymkode: 1e5d5...f04

Gastromat has masse MSG, derfor det får alt til å smake himmelsk.

Jeg kryddrer all min mat med MSG; som du sier, får det alt til å smake fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2019 den 22.03, abrasiveRefraction skrev:

Gastromat has masse MSG, derfor det får alt til å smake himmelsk.

Jeg kryddrer all min mat med MSG; som du sier, får det alt til å smake fantastisk.

Ta og les litt om MSG på ulike artikler du...mange mister lysten til å spise noe med MSG etterpå

Anonymkode: 19e48...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta og les litt om MSG på ulike artikler du...mange mister lysten til å spise noe med MSG etterpå

Anonymkode: 19e48...c4b

Sånne skrullete konspirasjonsteoretikere lurer ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...