Gå til innhold

Er danskene rasistiske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første så trenger du virkelig ikke å bære rundt på tomme vannflasker. Det skal du få slippe! :) For det andre vil jeg si at din kommentar er faktisk ganske rasistisk.

Anonymkode: 72897...7cc

Muslimer er ikke en rase. Islam er en religion ikke en rase.

Anonymkode: bcb3a...f20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant disse sikkerhetskontrollene er irriterende? Jeg husker godt hvordan det var før den køen kom. Det ble en liten avsporing. Et lite hjertesukk. 

Anonymkode: 0dff4...7aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Muslimer er ikke en rase. Islam er en religion ikke en rase.

Anonymkode: bcb3a...f20

Gjett hva? Raser i vitenskapelig sammenheng finnes ikke! Rasisme defineres bredere enn den klassiske rasismen som du sikter til. Velkommen til nåtiden. Legger ved noen screenshots så jeg slipper "hvor er kildene dine"-tullet som alltid følger med. Nå slapp du tilogmed å google selv.

 

Anonymkode: 72897...7cc

Ryddet for innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare hvite som kan være rasister.

Typisk det vet du!

Innvandringen er en skandale! Men for sent å snu, vi må stramme inn så mye som mulig. I Danmark har de heldigvis satt grense på hvor mange barn muslimene kan spy ut med støtte økonomisk.

Anonymkode: c1c0a...c83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snl som bestemmer innholdet i språket, men menneskene som snakker språket.

Om jeg stoppet 100 tilfeldige mennesker på gaten, og spurte hva er en rasist, eller hva er rasisme, tviler jeg på at en eneste person hadde kommet med disse to siste snl definisjonene.

Anonymkode: 0dff4...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjett hva? Raser i vitenskapelig sammenheng finnes ikke! Rasisme defineres bredere enn den klassiske rasismen som du sikter til. Velkommen til nåtiden. Legger ved noen screenshots så jeg slipper "hvor er kildene dine"-tullet som alltid følger med. Nå slapp du tilogmed å google selv.

Anonymkode: 72897...7cc

Så, i følge de definisjonene der så blir Merete Hodne, Resett.no og Sylvi Listhaug, blant annet, utsatt for rasisme regelmessig?

 

Anonymkode: bcb3a...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rasist, men jeg liker bare ikke mørkhudede. Samme hvilket land de kommer fra.  

Sier så klart ikke dette høyt og beholder alle likt,  men jeg har mine meninger for det.

Anonymkode: ead06...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, May 23, 2019 den 7.37, AnonymBruker skrev:

Tror ikke danskene er rasistiske, de har bare bedre hukommelse enn oss nordmenn. De husker 11.septermber, og alle andre bomber som eksploderer flere ganger i året. Alle menneskeliv som  er gått tapt, og den angst og frykt hele verden er påført pga ekstreme muslimer. Vi nordmenn husker ingen ting, ikke hvorfor vi ikke kan ta med drikke på flyet en gang, hvorfor vi må ha med tomme vannflasker, legge igjen sakser og strikkepinner osv. Kanskje kontrollpostene på flyplassene burde hete "muslim check-point", som en påminnnelse om hvem som er årsaken til trakasserende kontrollrutiner på flyplasser verden over, hver eneste dag.

Anonymkode: 1bdf0...644

0g hvor mange nordmenn husker fremdeles angrepet mot Jyllandsposten? 

Vi skal ikke se bort fra at temmelig mange dansker fremdeles har dette terror-angrepet  veldig friskt i minnet. Selv om de aller fleste nordmenn  kanskje har glemt det for lengst...           

Anonymkode: 628b2...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/24/2019 at 12:05 PM, AnonymBruker said:

Ikke rasist, men jeg liker bare ikke mørkhudede. Samme hvilket land de kommer fra.  

Sier så klart ikke dette høyt og beholder alle likt,  men jeg har mine meninger for det.

Anonymkode: ead06...029

Så min mørkhudede nabo, som kom hit fra Bangladesh da hun var spedbarn? Du liker ikke henne, samme hva, bare fordi hun er mørkhudet? Hun giftet seg med en blond kar fra skolen, men deres barn er også mørkhudede. Du hadde ikke likt dem om du møtte dem, pga deres hudfarge?

Anonymkode: 0dff4...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 2.46, Slaskete Maskot skrev:

Jeg må presisere å ikke like en annen religion er ikke rasisme, religion er ikke en rase. Derimot om man ikke liker personene som tilber den religionen, det blir da rasistisk.

Huh? Dette henger ikke på greip.

På 23.5.2019 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Gjett hva? Raser i vitenskapelig sammenheng finnes ikke! Rasisme defineres bredere enn den klassiske rasismen som du sikter til. Velkommen til nåtiden. Legger ved noen screenshots så jeg slipper "hvor er kildene dine"-tullet som alltid følger med. Nå slapp du tilogmed å google selv.

 

Anonymkode: 72897...7cc

Ryddet for innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. 

Og den brede rammen er det venstresiden som har tatt seg den frihet å definere. Skikkelig lurt å putte religion i den samlesekken, faktisk. Enhver kritikk mot islam kan møtes med rasismebeskyldninger. 

På 24.5.2019 den 12.05, AnonymBruker skrev:

Ikke rasist, men jeg liker bare ikke mørkhudede. Samme hvilket land de kommer fra.  

Sier så klart ikke dette høyt og beholder alle likt,  men jeg har mine meninger for det.

Anonymkode: ead06...029

Og her har vi en helt ekte rasist...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lauv said:

Huh? Dette henger ikke på greip.

Og den brede rammen er det venstresiden som har tatt seg den frihet å definere. Skikkelig lurt å putte religion i den samlesekken, faktisk. Enhver kritikk mot islam kan møtes med rasismebeskyldninger. 

Og her har vi en helt ekte rasist...

For eksempel å si at du absolutt ikke ønske islam i Norge, så er ikke det rasistisk, men om du f.eks sier jeg ønsker ikke de araberne til Norge da blir det rasistisk for da snakker du om rasen og ikke religionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Nei alle dansker er ikke rasister, men det finnes rasister blant dem akkurat som i alle andre land i verden, men dansker generelt er ikke rasister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 2.46, Slaskete Maskot skrev:

Jeg må presisere å ikke like en annen religion er ikke rasisme, religion er ikke en rase. Derimot om man ikke liker personene som tilber den religionen, det blir da rasistisk.

Hvordan blir det rasisme om de som tilber religionen kommer fra flere forskjellige kontinenter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fru Uperfekt said:

Hvordan blir det rasisme om de som tilber religionen kommer fra flere forskjellige kontinenter?

Poenget er at om du kritiserer og misliker en religion så er ikke det rasisme i seg selv, men om du kritiserer de forskjellige rasene som tilber den religionen så blir det rasistisk, for du kritiserer en rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...