Jump to content
AnonymBruker

Er danskene rasistiske?

Recommended Posts

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mange skandinavere er skaprasister

Anonymkode: 06236...636

AnonymBruker

Hva har rasisme med aversjon mot en ideologi å gjøre?

Anonymkode: f53a5...230

AnonymBruker

Må da være lov å mislike ideologier uten å bli kalt rasist. 

Når ble ideer/meninger en rase?

Anonymkode: b2ab5...29f

AnonymBruker

Man må lese mellom linjene.

Danskene er IKKE neagtive til svigerbarn som er jøder, hinduer, buddhister, kommunister, scientologer, mormonere, katolikker, pastafarianere, ateister, samer osv osv. Det er altså kun muslimer. Hva kommer det av? I alle fall ikke rasisme.

Og spør muslimer om hva de hadde tenkt om datteren kom hjem med en ikke-muslim?

Muslimer og ikke-muslmer er altså like "rasistske" mot hverandre.

Anonymkode: 31e79...039

Fru Uperfekt
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun en av ti dansker positiv til muslimske svigerbarn ifølge en måling som som analyseinstituttet YouGov har gjort.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/mange-danskere-er-negativt-indstillet-over-muslimske-svigerboern

Anonymkode: 467d2...ff6

Det er aversjon mot en religion og ikke rasisme

Skjønner godt at mange er skeptiske til Quaren og det som står i den, samt dens følgere.

Annonse

solmåneogstjerner

Jeg er ikke rasist. Men hadde vært meget skeptisk til en muslimsk svigersønn. 

AnonymBruker

Jeg er heller ikke rasist, men ville vært skeptisk til en muslimsk svigersønn. Men ikke en muslimsk svigerdatter. Det hadde ikke vært noe problem. Men så vidt jeg vet, så er muslimske familier like skeptiske til norske svigersønner uten at noen kaller dem rasister av den grunn.

Anonymkode: e6936...b2d

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ja. Og de tyter nå ut av skapene sine og er ikke så diskret lenger heller. 

Anonymkode: aef1c...a11

TrekStar
Posted (edited)

Islam er en religion, ikke en rase. En kan ikke være rasist ved å mislike muslimer. Grunnen til at mange er skeptisk til muslimer, er da ikke vanskelig. Muslimer har skapt en type stereotyp av dem selv, og som dem selv da har laget. Når folk tenker terrorist, selvmordsbomber, flykapring, halshugginger, voldtekter, gjenger o.l. når dem hører ordet muslim eller islam, så kan muslimer takke seg selv, nettopp grunnet herjingene muslimer har gjort i verden. Uansett om f.eks IS var ekstreme, så var dem allikavell muslimer. Det er alltid islamistiske terrogrupper, og en ny en tar over for den forrige. Det er noe med islam, som avler slike.

Når deres religion oppfordrer til dette, og mange av dem oppfører seg slik, så er det klart at det gir en stempel på dem, en stereotyp, når det er det første en tenker på når en hører ordet muslim eller islam. Muslimer kan takke seg selv for dette, da dem skapte denne stereotypen selv, ved å oppføre seg som dem gjør. At noen muslimer er bra mennesker, hjelper ikke mot denne stereotypen, da det negative er hva vi husker.

Det negative med islam, er også det viktigste å huske, siden islam har en historie for vold og barbari, også i nyere tid, og at dem har et ønske om å opprette et verdensomspennende kalifat, enten ved vold, konvertering eller tvangskonvertering. Ingen annen religion oppfører seg slik som islam. Andre religioner klarer å oppføre seg, men islam klarer bare ikke. Jeg tror mye av dette er grunnet en muslimsk akseptert arroganse, hvor deres Gud er den eneste rette. Derfor ødelegger IS andre religioners og andre kulturers, historiske skatter, kirker, templer o.l.

Edited by TrekStar

AnonymBruker
På 20.5.2019 den 2.04, AnonymBruker skrev:

Når du blir kalt rasist dersom du sier åpenlyst at du foretrekker ål ha en nordmann som nabo framfor en fra en fremmed kultur, da er det heller et spørsmål om hvordan du definerer rasisme. 

Anonymkode: 1bdf0...644

AnonymBruker

Rasist er et ord jeg helst ikke bruker, siden det har blitt et utvannet begrep.

Diskriminering er mer dekkende. Når det er sagt, så synes jeg ikke man kan beskylde danskene for å diskriminere nei. Man har lov til å være skeptisk til ideologier man ikke er enig i.

Anonymkode: 01a13...c9b

AnonymBruker

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har lov til å være skeptisk til ideologier man ikke er enig i.

Anonymkode: 01a13...c9b

Dette. Så enkelt, og det må da være lov. Og spør gjerne muslimer hva de mener om den danske "ideologi", det hadde vært greit å få sett en slik undersøkelse i tillegg.

Anonymkode: eb5d9...fb7

Annonse

AnonymBruker

Ja og ikke bare rasistiske. Kjenner en danske som flyttet inn i et sameie der de nærmeste naboene var homofile. Han banket på døren deres og fortalte at han kun var interessert i damer. Da hadde han ikke snakket med disse 2 som bodde sammen engang.

Anonymkode: ce274...05a

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja og ikke bare rasistiske. Kjenner en danske som flyttet inn i et sameie der de nærmeste naboene var homofile. Han banket på døren deres og fortalte at han kun var interessert i damer. Da hadde han ikke snakket med disse 2 som bodde sammen engang.

Anonymkode: ce274...05a

Da har du et skikkelig troverdig bevis på at dansker er homofober. Skadinavere generelt er jo en av de mest homovennlige mennesker i verden

MortenMinstelønn

Dansker er mindre redde for å bli sett på som rasistiske. Det betyr ikke at de er det. "Rasismekortet" misbrukes dessverre i Norge og Sverige. 

Jeg kan være dødelig uenig i trosretningen til en Muslim. Det betyr ikke at jeg ser ned på vedkommende. Det betyr at jeg vil diskutere og anser personen som likemann. 

AnonymBruker
På Monday, May 20, 2019 den 7.53, AnonymBruker skrev:

Man må lese mellom linjene.

Danskene er IKKE neagtive til svigerbarn som er jøder, hinduer, buddhister, kommunister, scientologer, mormonere, katolikker, pastafarianere, ateister, samer osv osv. Det er altså kun muslimer. Hva kommer det av? I alle fall ikke rasisme.

Og spør muslimer om hva de hadde tenkt om datteren kom hjem med en ikke-muslim?

Muslimer og ikke-muslmer er altså like "rasistske" mot hverandre.

Anonymkode: 31e79...039

Er vel bare slemme "hvitinger" som kan stemples for "rasisme" da...           

Anonymkode: 628b2...e1b

AnonymBruker

Er jo ikke noe rasistisk å ikke like religiøse sekter. Har ei venninne som dro til utlandet og studere, hun fant der Jesus, en eller annen halleluja kirke, og en ektemann. Mammaen hennes var helt fortvilet. Hadde jeg også blitt, ønsker verken bedehus, frikirker, eller islam for mine barn. Og da i motsatt rekkefølge, alle varianter av islam hadde vært krise, ikke fullt så krise med frikirke, og bedehusmiljøet skulle jeg nok takle. 

Hvordan en evner å få rasisme inn i dette, er for meg en merkelig sak. 

Heldigvis gikk det bra for min venninne, hennes mann var også en ensom utenlandsstudent. De giftet seg i sekten, var der en stund til, då kom babyen og de flyttet hjem då hun kunne være nær sin mor, og da ble den vesle sekten, Jesus og halleluja mange mil unna. 

Ser ikke akkurat på religiøse mennesker som selvstendige, kritisk tenkende individer, men mer som hjernevaskede flokkdyr. Og hvem ønsker det for sitt barn, om man da ikke er slik selv? 

Anonymkode: 0dff4...7aa

Slaskete Maskot

Jeg må presisere å ikke like en annen religion er ikke rasisme, religion er ikke en rase. Derimot om man ikke liker personene som tilber den religionen, det blir da rasistisk.

AnonymBruker

Danmark betrakter jeg som et relativt rasistisk land. Vi husker jo alle saken om at alle asylsøkere skulle fratas alt av verdier. 

Så har vi deres behandling av grønlenderne. Temmelig motbydelig. 

Anonymkode: 27914...b16