Gå til innhold

Er danskene rasistiske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Danmark betrakter jeg som et relativt rasistisk land. Vi husker jo alle saken om at alle asylsøkere skulle fratas alt av verdier. 

Så har vi deres behandling av grønlenderne. Temmelig motbydelig. 

Anonymkode: 27914...b16

Ting koster penger sånn til opplysning. Sverige er jo feks på konkursens rand.

Hvordan er det danmark behandler grønlendere idag da? 

Anonymkode: b2ab5...29f

• Liker 3
Skrevet
På 20.5.2019 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Jeg er heller ikke rasist, men ville vært skeptisk til en muslimsk svigersønn. Men ikke en muslimsk svigerdatter. Det hadde ikke vært noe problem. Men så vidt jeg vet, så er muslimske familier like skeptiske til norske svigersønner uten at noen kaller dem rasister av den grunn.

Anonymkode: e6936...b2d

Hvorfor ikke? Fordi du tror du kan herse med henne som du vil?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Hvorfor ikke? Fordi du tror du kan herse med henne som du vil?

Nei, fordi muslimske menn kan virke farligere enn kvinnene. Har ikke noe med hersing å gjøre, brukeren vil at barnet sitt skal være trygg. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fordi muslimske menn kan virke farligere enn kvinnene. Har ikke noe med hersing å gjøre, brukeren vil at barnet sitt skal være trygg. 

Da må han tenke på hvordan en muslimsk kvinne ønsker å oppdra sitt barn og slutte å tenke så undertrykkende om kvinner. Muslimske kvinner er ikke viljeløse, små lam som ikke påvirker sine ektemenn og har meninger om hvordan barna skal oppdras. De har gjerne sterke meninger om hvordan familielivet skal være/leves.

Endret av Tøytigern
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ting koster penger sånn til opplysning. Sverige er jo feks på konkursens rand.

Hvordan er det danmark behandler grønlendere idag da? 

Ekstremt dårlig. Det er bare å sjekke statistikken over grønlendernes levevilkår. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Da må han tenke på hvordan en muslimsk kvinne ønsker å oppdra sitt barn og slutte å tenke så undertrykkende om kvinner. Muslimske kvinner er ikke viljeløse, små lam som ikke påvirker sine ektemenn og har meninger om hvordan barna skal oppdras. De har gjerne sterke meninger om hvordan familielivet skal være/leves.

Var ikke det jeg mente. Hadde jeg kommet hjem med en muslimsk mann til mine foreldre hadde de blitt redde for meg. Dette handler om frykt, ikke om koneemner. Noen muslimske menn har en mer aggressiv væremåte, i tillegg til at de kan hisse seg opp for småting der en nordmann ikke hadde reagert en gang. Har jobbet med muslimske menn, samme har foreldrene mine. Så dette er basert på erfaringer. Og jeg kjenner flere med tilsvarende. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekstremt dårlig. Det er bare å sjekke statistikken over grønlendernes levevilkår. 

Da får du linke dem her da. Er din jobb å bygge opp dine påstander.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke det jeg mente. Hadde jeg kommet hjem med en muslimsk mann til mine foreldre hadde de blitt redde for meg. Dette handler om frykt, ikke om koneemner. Noen muslimske menn har en mer aggressiv væremåte, i tillegg til at de kan hisse seg opp for småting der en nordmann ikke hadde reagert en gang. Har jobbet med muslimske menn, samme har foreldrene mine. Så dette er basert på erfaringer. Og jeg kjenner flere med tilsvarende. 

Dette handler om kulturell bakgrunn og ikke om islam.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Tøytigern skrev:

Dette handler om kulturell bakgrunn og ikke om islam.

Religion og kultur går hånd i hånd. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religion og kultur går hånd i hånd. 

Nå er det faktisk ikke sånn at islam utøves likt alle steder, heller. Kulturen har nok mere å si, når man har opplevd at menn fra et land blir fortere hissige enn nordmenn over noe nordmenn anser som småplukk, o.lign. Eller så er det faktisk det at noen i uvitenhet hat tråkket på noe i religionen deres som er veldig viktig for dem.

Skrevet
På 20.5.2019 den 2.07, AnonymBruker skrev:

Hva har rasisme med aversjon mot en ideologi å gjøre?

Anonymkode: f53a5...230

Men er danskene religionskritiske- eller er de ganske enkelt negative med det samme de ser en som kan tenkes å være muslim?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Tøytigern skrev:

Nå er det faktisk ikke sånn at islam utøves likt alle steder, heller. Kulturen har nok mere å si, når man har opplevd at menn fra et land blir fortere hissige enn nordmenn over noe nordmenn anser som småplukk, o.lign. Eller så er det faktisk det at noen i uvitenhet hat tråkket på noe i religionen deres som er veldig viktig for dem.

Ja har merket det når jeg som kvinne var sjef. Og har merket det i praksis som student. Flere muslimske menn/gutter hører ikke på kvinner. De ser ikke på kvinner som sine likemenn. Og det er mange nok til at folk reagerer. Det dårlige rykte muslimske menn har er selvforskylt. 

At man ikke har problemer med en muslimsk svigerdatter er fordi hun mest sannsynlig ikke utgjør noen trussel mot sønnen. Når folk sier de ikke vil ha en muslimsk svigersønn så er det fordi de er redd for datteren sin. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Jeg må presisere å ikke like en annen religion er ikke rasisme, religion er ikke en rase. Derimot om man ikke liker personene som tilber den religionen, det blir da rasistisk.

Hæ? Her er det en stor logisk brist. Religion er ikke en rase. Hvordan kan det da være rasisme om jeg som etnisk norsk ikke liker etnisk norske muslimer? 

Anonymkode: bcb3a...f20

• Liker 5
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja har merket det når jeg som kvinne var sjef. Og har merket det i praksis som student. Flere muslimske menn/gutter hører ikke på kvinner. De ser ikke på kvinner som sine likemenn. Og det er mange nok til at folk reagerer. Det dårlige rykte muslimske menn har er selvforskylt. 

At man ikke har problemer med en muslimsk svigerdatter er fordi hun mest sannsynlig ikke utgjør noen trussel mot sønnen. Når folk sier de ikke vil ha en muslimsk svigersønn så er det fordi de er redd for datteren sin. 

Da er de fordumsfulle, naive og temmelig dumme. De fleste muslimske kvinner har en "truende" familie, vet du...

Plutselig var ikke menn og kvinner likemenn, du. Når en mann er en trussel men en kvinne ikke...

Endret av Tøytigern
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at de automatisk skal få det bedre enn Dansker, uten å ville løfte en finger. Synes Danmark har gjort helt rett i denne saken. Norge burde følge etter. Still mer krav.

Anonymkode: 3f6e8...a20

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muslimske foreldre vil oftest ikke la datteren gifte seg med en ikke muslimsk mann.

Anonymkode: 3f6e8...a20

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke danskene er rasistiske, de har bare bedre hukommelse enn oss nordmenn. De husker 11.septermber, og alle andre bomber som eksploderer flere ganger i året. Alle menneskeliv som  er gått tapt, og den angst og frykt hele verden er påført pga ekstreme muslimer. Vi nordmenn husker ingen ting, ikke hvorfor vi ikke kan ta med drikke på flyet en gang, hvorfor vi må ha med tomme vannflasker, legge igjen sakser og strikkepinner osv. Kanskje kontrollpostene på flyplassene burde hete "muslim check-point", som en påminnnelse om hvem som er årsaken til trakasserende kontrollrutiner på flyplasser verden over, hver eneste dag.

Anonymkode: 1bdf0...644

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De høyrepopulistiske partiene i Danmark er større og flere, det er for meg en god indikasjon på hvor mange rasister det er i landet.

Anonymkode: 72897...7cc

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Danmark betrakter jeg som et relativt rasistisk land. Vi husker jo alle saken om at alle asylsøkere skulle fratas alt av verdier. 

Så har vi deres behandling av grønlenderne. Temmelig motbydelig. 

Er det rasistisk å ville ha betalt for tjenester som ,mat, bosted og helsetilbud når det kommer noen som har med seg verdier som kan betale for det? Det var vel det danskene ville ? 

Anonymkode: c8d38...70b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke danskene er rasistiske, de har bare bedre hukommelse enn oss nordmenn. De husker 11.septermber, og alle andre bomber som eksploderer flere ganger i året. Alle menneskeliv som  er gått tapt, og den angst og frykt hele verden er påført pga ekstreme muslimer. Vi nordmenn husker ingen ting, ikke hvorfor vi ikke kan ta med drikke på flyet en gang, hvorfor vi må ha med tomme vannflasker, legge igjen sakser og strikkepinner osv. Kanskje kontrollpostene på flyplassene burde hete "muslim check-point", som en påminnnelse om hvem som er årsaken til trakasserende kontrollrutiner på flyplasser verden over, hver eneste dag.

Anonymkode: 1bdf0...644

For det første så trenger du virkelig ikke å bære rundt på tomme vannflasker. Det skal du få slippe! :) For det andre vil jeg si at din kommentar er faktisk ganske rasistisk.

Anonymkode: 72897...7cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...