Gå til innhold

Hva synes dere om festdrakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns mange festdrakter er finere enn mange av bunadene😍 Heldigvis er pappa fra et sted med fin bunad, så jeg kunne skaffe meg en sånn. Hadde begge foreldrene mine vært fra et sted med stygg bunad hadde jeg uten tvil valgt en festdrakt! Kom over denne siden: https://vallandfestdrakt.no og syns de festdraktene er veldig, veldig fine!

Anonymkode: b07d9...290

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns mange festdrakter er finere enn mange av bunadene😍 Heldigvis er pappa fra et sted med fin bunad, så jeg kunne skaffe meg en sånn. Hadde begge foreldrene mine vært fra et sted med stygg bunad hadde jeg uten tvil valgt en festdrakt! Kom over denne siden: https://vallandfestdrakt.no og syns de festdraktene er veldig, veldig fine!

Anonymkode: b07d9...290

Er en av de festdraktene der jeg har tenkt på. Jeg synes de er veldig fine.

Anonymkode: 7a7a8...e24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festdrakt med god kvalitet, godt snitt og godt håndverk er flott. 
Festdrakter i dårlig polyester med maskinbroderier passer kun til barn. Sistnevnte blir omtrent som å gå med fake designervesker. 

Anonymkode: 0c087...312

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns mange festdrakter er finere enn mange av bunadene😍 Heldigvis er pappa fra et sted med fin bunad, så jeg kunne skaffe meg en sånn. Hadde begge foreldrene mine vært fra et sted med stygg bunad hadde jeg uten tvil valgt en festdrakt! Kom over denne siden: https://vallandfestdrakt.no og syns de festdraktene er veldig, veldig fine!

Anonymkode: b07d9...290

Helt enig med deg. Jubileumsdrakten for Oslo er f.eks mange ganger finere enn Oslo-bunaden.  Regner i grunnen med at jubileumsdrakta får bunadstatus etterhvert, den bygger virkelig på byens tradisjoner 😍

Anonymkode: 97580...cff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke ha bunadsølv? Det finnes jo så mange typer. 

Anonymkode: b67f9...37a

Jeg trodde at sølvet ble laget til hver enkelt bunad. Så da syntes jeg at man ikke skal bruke sølvet som tilhører Nordlands bunad på en fest drakt, selvlaget eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Fjollefyr skrev:

Jeg trodde at sølvet ble laget til hver enkelt bunad. Så da syntes jeg at man ikke skal bruke sølvet som tilhører Nordlands bunad på en fest drakt, selvlaget eller ei.

Det kan se like fint ut på en festdrakt, om ikke finere. 

Anonymkode: b67f9...37a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bunad selv, og kan ikke skjønne hvorfor folk er så prippene på folk som vil ha festdrakt. Det er jo så mange flotte festdrakter i forhold til bunader. 

Anonymkode: b67f9...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker deg en festdrakt TS, så driter du i hva andre mener :)

Jeg har alltid syntes at festdrakt er en "billig bunadkopi", men flere av de på linken over var jo grisefine! Nå fikk jeg nesten lyst på en selv 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festdrakter i de høyere prisklassene er knallfine. Lyst å skaffe meg en selv 🥰

Anonymkode: 3dab7...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer ingen som velger å bruke en festdrakt, men jeg selv ser ikke helt poenget med det da. Jeg har ekte bunad og ville heller ha brukt en fin kjole enn festdrakt. Syntes bare ikke at det blir helt det samme. 

Anonymkode: d1f1b...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dømmer ingen som velger å bruke en festdrakt, men jeg selv ser ikke helt poenget med det da. Jeg har ekte bunad og ville heller ha brukt en fin kjole enn festdrakt. Syntes bare ikke at det blir helt det samme. 

Anonymkode: d1f1b...3e1

Hva er en falsk bunad? Siden du har ekte mener jeg. Er falske bunader noe man kjøper på eBay? For festdrakt er festdrakt, har ikke noe med bunad å gjøre. Festdrakt er forresten et teit navn på drakten. Særlig noen drar på fest i det antrekket der. 

Anonymkode: 348c2...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en falsk bunad? Siden du har ekte mener jeg. Er falske bunader noe man kjøper på eBay? For festdrakt er festdrakt, har ikke noe med bunad å gjøre. Festdrakt er forresten et teit navn på drakten. Særlig noen drar på fest i det antrekket der. 

Anonymkode: 348c2...1fd

Ekte bunad er ordenrlig bunad, festdrakt er noe som ligner på en bunad. 

Anonymkode: d1f1b...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det selges flerfoldige tusen festdrakter i året, så det er mange som ikke bryr seg døyten om bunadspolitiet og snobbedamene, ts. Mange av festdraktene er mye finere enn de fleste bunadene også. 👍🏻

Anonymkode: 9ab52...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...