Gå til innhold

Barnevern


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

heii jeg har barnevernet på meg. jeg går på foreldre veiledning i ei barnehage 2ganger i uken å så komme ein fra familievernet hjem til meg og max 1 time, men nå sier hun saksbehandleren at de er høyt bekymret for jeg virker apatisk for dem (noe jeg ikke er) ja jeg gruer meg aldit når jeg ska ha møte elsn me dem.. å de ville at jeg skulle på foreldre å barn senter noe jeg takket nei til, men da begynte saksbehandleren å true med retten,

å prøvde å snu om min advokat med gamle opplysninger, de fikk ikke det til, å noen uker etter det så vil de ha ganske tett oppfølgning på meg , hun fra familievernet vill komme 2 ganger i uken + de 2 andre dagene jeg har i barnehagen, som jeg ikke vill for det blir for mye, å vill komme i kveldene å men det gar jeg sakt nei til, jeg har ett liv å andre ting foreksempel, helsestasjon, lege, venner osv å føler de vil ta all min fritid, å at de ikke lytter til mine ønsker, føle det er bare de som skal bestemme å avslutte alt, min meining betyr ingenting for dem, noen andre som å har vert i sånn situasjon?

noe aent som er trist e at det er barneverne som bestemmer om du for beholde barne ditt eller ikke.. noe som slår hardt, for jeg gjør alt for at min datter skal ha det best muligt, men føler bare jeg blir judget av dem som mor..

å kan de ta barnet mitt om jeg bor hos foreldrene mine?

 

Anonymkode: 574cc...cd2

Nei, det er det faktisk fylkesnemda (evt. tingretten ved en anke) som gjør. 

Anonymkode: d961c...1a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

heii jeg har barnevernet på meg. jeg går på foreldre veiledning i ei barnehage 2ganger i uken å så komme ein fra familievernet hjem til meg og max 1 time, men nå sier hun saksbehandleren at de er høyt bekymret for jeg virker apatisk for dem (noe jeg ikke er) ja jeg gruer meg aldit når jeg ska ha møte elsn me dem.. å de ville at jeg skulle på foreldre å barn senter noe jeg takket nei til, men da begynte saksbehandleren å true med retten,

å prøvde å snu om min advokat med gamle opplysninger, de fikk ikke det til, å noen uker etter det så vil de ha ganske tett oppfølgning på meg , hun fra familievernet vill komme 2 ganger i uken + de 2 andre dagene jeg har i barnehagen, som jeg ikke vill for det blir for mye, å vill komme i kveldene å men det gar jeg sakt nei til, jeg har ett liv å andre ting foreksempel, helsestasjon, lege, venner osv å føler de vil ta all min fritid, å at de ikke lytter til mine ønsker, føle det er bare de som skal bestemme å avslutte alt, min meining betyr ingenting for dem, noen andre som å har vert i sånn situasjon?

noe aent som er trist e at det er barneverne som bestemmer om du for beholde barne ditt eller ikke.. noe som slår hardt, for jeg gjør alt for at min datter skal ha det best muligt, men føler bare jeg blir judget av dem som mor..

å kan de ta barnet mitt om jeg bor hos foreldrene mine?

 

Anonymkode: 574cc...cd2

Hvis du kommuniserer med bv, slik som du skriver, kan jeg faktisk forstå at de reagerer. Skrivefeilene er mange, og språket er dårlig. Bruker du punktum? Du blr roe deg ned, og kommunisere på en rolig og voksen måte. Det må du klare, selv om du er stresset. 

Anonymkode: f0168...19d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, share123 skrev:

jeg har tatt vare på babyen min siden 4 måneder hun er født, å helsestasjonen sier hun er helt fin å hun har ingen bekymring, å jeg tar henne med meg når jeg er med venner å, jeg sammerbeider men jeg har å lov å si min meining istedet for å vær falsk med dem å at jeg ikke er enig med ting å tang, ja fleste frykter dem, men de sier de lytter på deg men det gjør de ikke

Er du 17 år, eller?

Anonymkode: f0168...19d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

heii jeg har barnevernet på meg. jeg går på foreldre veiledning i ei barnehage 2ganger i uken å så komme ein fra familievernet hjem til meg og max 1 time, men nå sier hun saksbehandleren at de er høyt bekymret for jeg virker apatisk for dem (noe jeg ikke er) ja jeg gruer meg aldit når jeg ska ha møte elsn me dem.. å de ville at jeg skulle på foreldre å barn senter noe jeg takket nei til, men da begynte saksbehandleren å true med retten,

å prøvde å snu om min advokat med gamle opplysninger, de fikk ikke det til, å noen uker etter det så vil de ha ganske tett oppfølgning på meg , hun fra familievernet vill komme 2 ganger i uken + de 2 andre dagene jeg har i barnehagen, som jeg ikke vill for det blir for mye, å vill komme i kveldene å men det gar jeg sakt nei til, jeg har ett liv å andre ting foreksempel, helsestasjon, lege, venner osv å føler de vil ta all min fritid, å at de ikke lytter til mine ønsker, føle det er bare de som skal bestemme å avslutte alt, min meining betyr ingenting for dem, noen andre som å har vert i sånn situasjon?

noe aent som er trist e at det er barneverne som bestemmer om du for beholde barne ditt eller ikke.. noe som slår hardt, for jeg gjør alt for at min datter skal ha det best muligt, men føler bare jeg blir judget av dem som mor..

å kan de ta barnet mitt om jeg bor hos foreldrene mine?

 

Anonymkode: 574cc...cd2

Måten du skriver på gjør at det ringer varselbjeller. Det beste du kan gjøre er å samarbeide, og gjøre som du får beskjed om. Hvis det så viser seg at du ikke er egnet som mor så får du bare godta det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at det er best for barnet å bo hos fremmede mennesker eller en institusjon, fordi moren dessverre virker litt apatisk? Da har du jammen meg blitt hjernevasket av barnevernet. Mange følger retningslinjer som om det skulle være bibelen uten å vise noen form for SKJØNN, fordi HVER sak er ULIK alle andre.

Anonymkode: d30ce...7b8

Hun mister ikke omsorgen fordi hun "virker litt apatisk". Hun mister omsorgen hvis de ser at hun ikke klarer å ta vare på barnet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De burde ikke få lov til å komme med tvangstiltak fordi man ikke vil samarbeide. Ja hva om man er uenige med de? Skal man bare være falsk med dem, samarbeide, enda man føler seg ydmyket og overkjørt?

Det er et skremmende samfunn vi går mot. Og misforstå meg rett, det er bra at vi har et barnevern i enkelte tilfeller så trengs de ikke, man kan løse ting ved å gi foreldre valgfri hjelp. Måten man oppdrar barna sine på skal ikke være opptil et barnevern om det er godt nok eller ikke, så lenge barnet får dekket sine behov og får masse kjærlighet. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke mobiliseres flere reaksjoner mot barnevernet, for i enkelte tilfeller så utnytter de virkelig makten sin!

Anonymkode: d30ce...7b8

Selvsagt må BV kunne sette inn tvangstiltak hvis foreldrene nekter å ta til seg noe om samarbeide. Da går det ut over barnet, og da må BV reagere.

Dessverre reagerer de for sjelden.

Det som er skremmende med samfunnet er at så mange barn blir tvunget til å leve med uegnede foreldre. Terskelen for omsorgsovertakelse må senkes kraftig.

BV utnytter ikke makten sin.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøv! Hun kan fint være en god omsorgperson selv om hun ikke er enig med BV!

Anonymkode: d30ce...7b8

Teoretisk, men særdeles lite sannsynlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jabx skrev:

Teoretisk, men særdeles lite sannsynlig.

Fordi du er synsk? BV har alltid rett?

Anonymkode: d30ce...7b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, jabx skrev:

Hun mister ikke omsorgen fordi hun "virker litt apatisk". Hun mister omsorgen hvis de ser at hun ikke klarer å ta vare på barnet.

Ts skriver og ordlegger seg på en særdeles dårlig måte. Hun virker umo

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mia1781 skrev:

Ts skriver og ordlegger seg på en særdeles dårlig måte. Hun virker umo

Hvorfor bedømme henne? Hun kan ha dysleksi, eller være født og oppvokst i et annet land. Hvorfor konkludere med noe vi ikke vet noenting om?

Anonymkode: d30ce...7b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du TS? Alder har noen ganger litt å si i saker BV kommer inn i. Hva du har gjort tidligere i livet spiller også inn.
BV kommer ikke inn hvis det ikke er en grunn. Fremdeles er det bare søstra mi av alle jeg kjenner som har hatt problemer med BV og hun var rusmisbruker.
Det er et problem når du nekter å ta i mot hjelp, da blir folk mistenksomme.
Det siste ansatte i BV ønsker er ta et barn fra en mor. Ofte et problem å finne fosterhjem, enorm mangel på de i Norge.
Samarbeid med BV og husk at barn alltid går foran alt annet du ønsker mens de er små. Selvfølgelig skal du ikke slutte å leve, men ha barnet som første prioritet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skulle egentlig ikke være lov (altså misbruk av makt fra BV) selvom jeg er HELT enig med deg, så synes jeg at det er trist at man må gi BV makten for å fortsette å beholde barnet sitt.

Anonymkode: d30ce...7b8

Hva er det barnevernet kan gjøre som ikke kvalifiseres som maktmisbruk i dine øyne da? Folk har observert bekymringsverdige forhold rundt ts sin omsorg for sitt barn, og da må barnevernet inn og vurdere situasjonen. Etter 1 time har barnevernet fått bekreftet at det er grunn til bekymring, og de ønsker å oberservere videre for å få mer informasjon. Hva tror du skjer når ts sier nei, og alt barnevernet har å gå på er bekymring på bekymring?

Det er selvfølgelig ikke et misbruk av makt at barnevernet trenger mer informasjon, og ber om dette. Det handler heller ikke om at man skal spille med og gjøre som barnevernet sier for å få beholde barnet sitt. Man må faktisk også være en helt ok omsorgsperson for å "få beholde barnet".

Vil også legge til at mye av grunnen til at tiltak er tvangspreget er fordi disse barna har foreldre som ikke har selvinnsikt nok til å forstå at de ikke tar tilstrekkelig vare på barna sine, og derfor motsetter seg hjelpen de blir tilbudt. Det skal ikke være frivillig å ta ordentlig vare på sine barn. 

Anonymkode: 2d888...1e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Selvsagt må BV kunne sette inn tvangstiltak hvis foreldrene nekter å ta til seg noe om samarbeide. Da går det ut over barnet, og da må BV reagere.

Dessverre reagerer de for sjelden.

Det som er skremmende med samfunnet er at så mange barn blir tvunget til å leve med uegnede foreldre. Terskelen for omsorgsovertakelse må senkes kraftig.

BV utnytter ikke makten sin.

har barnevernet hjernevasket deg? eller jobber du på barnevernet?

Anonymkode: 574cc...cd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, jabx skrev:

Selvsagt må BV kunne sette inn tvangstiltak hvis foreldrene nekter å ta til seg noe om samarbeide. Da går det ut over barnet, og da må BV reagere.

Dessverre reagerer de for sjelden.

Det som er skremmende med samfunnet er at så mange barn blir tvunget til å leve med uegnede foreldre. Terskelen for omsorgsovertakelse må senkes kraftig.

BV utnytter ikke makten sin.

Barnevernet har tatt mange barn i fra «friske foreldre» og å noen ungdommer nedøve 16 som har tatt selvmord pga barnevernet

å barn som blir fryktelig såret når de blir eldre å kansje tenke at foreldrene/ foreldreren ikke ville ha han/hun pga omsorgovertakelse, som barnevernet har gjort, bv har mest i tillfeller ødelagt familier en å hjelpe dem.. å en liten feil er nokk for dem..

Anonymkode: 574cc...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tatt vekk ifra foreldrene mine av barnevernet pga. foreldrene mine ikke ville samarbeide med barnevernet. Jeg ble ofte syk som liten og ville ikke gå på skolen fordi jeg ble mobbet, så sende skolen bekymring melding og barnevernet sendte brev om møter som foreldrene mine aldri dukket opp. og da kom dem på døren med politi og hentet meg fordi jeg hadde så mye fravær ifra skolen. Hadde dem bare dratt på møtet og sagt at jeg ikke vil gå på skolen fordi jeg blir mobba og vil bytte skolen, så hadde dem slippet alt det drama med barnevernet. i senere tid kom de på hjemme besøk 2/3 ganger bare for å se åssen jeg hadde det hjemmet. Også avsluttet dem bare hele saken..Btw er også ifra utenlands opprinnelse. Det kan være veldig skummelt når man ikke vet hvordan systemet funker 😕 men det beste du kan gjøre for seg og barne ditt er å samarbeide! det er de viktigste!

ønsker deg masse lykke til👍 Jeg vil tro du er en flott mor. 

Anonymkode: f4ac7...5f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 4.13, AnonymBruker skrev:

heii jeg har barnevernet på meg. jeg går på foreldre veiledning i ei barnehage 2ganger i uken å så komme ein fra familievernet hjem til meg og max 1 time, men nå sier hun saksbehandleren at de er høyt bekymret for jeg virker apatisk for dem (noe jeg ikke er) ja jeg gruer meg aldit når jeg ska ha møte elsn me dem.. å de ville at jeg skulle på foreldre å barn senter noe jeg takket nei til, men da begynte saksbehandleren å true med retten,

å prøvde å snu om min advokat med gamle opplysninger, de fikk ikke det til, å noen uker etter det så vil de ha ganske tett oppfølgning på meg , hun fra familievernet vill komme 2 ganger i uken + de 2 andre dagene jeg har i barnehagen, som jeg ikke vill for det blir for mye, å vill komme i kveldene å men det gar jeg sakt nei til, jeg har ett liv å andre ting foreksempel, helsestasjon, lege, venner osv å føler de vil ta all min fritid, å at de ikke lytter til mine ønsker, føle det er bare de som skal bestemme å avslutte alt, min meining betyr ingenting for dem, noen andre som å har vert i sånn situasjon?

noe aent som er trist e at det er barneverne som bestemmer om du for beholde barne ditt eller ikke.. noe som slår hardt, for jeg gjør alt for at min datter skal ha det best muligt, men føler bare jeg blir judget av dem som mor..

å kan de ta barnet mitt om jeg bor hos foreldrene mine?

 

Anonymkode: 574cc...cd2

Her har du gjort to store feil helt fra starten. Du sa nei til å dra på foreldre og barn senter. Det ville gitt deg masse kunnskaper. Å være foreldre er vanskelig og man kan lære mye av andre. Når du sa nei til tett oppfølging var det en enda verre tabbe. Du samarbeider ikke. Veien til omsorgsovertakelse kan bli kort da. 

Du er ung og den største feilen du gjør som mor er å tenke at du vet best. Med apatisk mener de sikkert at du ikke engasjerer deg i samtale med barnet eller i lek, lite kommunikasjon og slikt. En god omsorgsfull mor ville samarbeidet med barnevernet og tenkt værsågod dere kan observere så mye dere vil. Det dummeste du gjør nå er å tenke på at du trenger tid med venner og fritid, tenke at det er viktigere de to dagene i uken. du kan miste barnet ditt!! 

Alle er ikke gode foreldre og det er en grunn til at de er involvert. Vær ydmyk og ikke gå i forsvarsposisjon og tenk at du vet så mye bedre. samarbeid!! selv om du er uenig. 

 

Anonymkode: 5b979...843

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.5.2019 den 4.13, AnonymBruker skrev:

heii jeg har barnevernet på meg. jeg går på foreldre veiledning i ei barnehage 2ganger i uken å så komme ein fra familievernet hjem til meg og max 1 time, men nå sier hun saksbehandleren at de er høyt bekymret for jeg virker apatisk for dem (noe jeg ikke er) ja jeg gruer meg aldit når jeg ska ha møte elsn me dem.. å de ville at jeg skulle på foreldre å barn senter noe jeg takket nei til, men da begynte saksbehandleren å true med retten,

å prøvde å snu om min advokat med gamle opplysninger, de fikk ikke det til, å noen uker etter det så vil de ha ganske tett oppfølgning på meg , hun fra familievernet vill komme 2 ganger i uken + de 2 andre dagene jeg har i barnehagen, som jeg ikke vill for det blir for mye, å vill komme i kveldene å men det gar jeg sakt nei til, jeg har ett liv å andre ting foreksempel, helsestasjon, lege, venner osv å føler de vil ta all min fritid, å at de ikke lytter til mine ønsker, føle det er bare de som skal bestemme å avslutte alt, min meining betyr ingenting for dem, noen andre som å har vert i sånn situasjon?

noe aent som er trist e at det er barneverne som bestemmer om du for beholde barne ditt eller ikke.. noe som slår hardt, for jeg gjør alt for at min datter skal ha det best muligt, men føler bare jeg blir judget av dem som mor..

å kan de ta barnet mitt om jeg bor hos foreldrene mine?

 

Anonymkode: 574cc...cd2

en siste ting som jeg synes er spesielt er at du ikke sier noe som helst om barnet ditt, hva er utfordringene til deg eller barnet? det er bare masse tanker om deg og hva du mener og synes er urettferdig. Ingen prat om hva bekymringsmeldingen går ut på, hva du strever med, hva barnevernet er bekymret for. Det er barnet ditt som er det viktigste, ikke hva du føler og tenker. selv om jeg forstår du er stresset nå. 

Anonymkode: 5b979...843

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

De burde ikke få lov til å komme med tvangstiltak fordi man ikke vil samarbeide. Ja hva om man er uenige med de? Skal man bare være falsk med dem, samarbeide, enda man føler seg ydmyket og overkjørt?

Det er et skremmende samfunn vi går mot. Og misforstå meg rett, det er bra at vi har et barnevern i enkelte tilfeller så trengs de ikke, man kan løse ting ved å gi foreldre valgfri hjelp. Måten man oppdrar barna sine på skal ikke være opptil et barnevern om det er godt nok eller ikke, så lenge barnet får dekket sine behov og får masse kjærlighet. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke mobiliseres flere reaksjoner mot barnevernet, for i enkelte tilfeller så utnytter de virkelig makten sin!

Anonymkode: d30ce...7b8

om barnevernet ikke hadde muligheten til å observere og møte foreldre og barn er det mange barn som hadde blitt værende i hjem som skadet dem. Vil man ikke samarbeide er det ofte en god grunn. Jeg hadde en venninne som ble tatt av barnevernet fordi moren ikke ville samarbeide. Den moren ruser seg og er helt på kjøret. Skulle bv liksom bare trukket seg ut og gitt opp saken da eller? skjønner du har hatt dårlig erfaring med barnevernet men det du skriver er så tullete og helt fjernt. Jeg kjenner ei som samarbeidet med barnevernet og. De observerte over lang periode. Hun fikk beholde barnet for hun viste at hun var en kjærlig mor.

Måten man oppdrar barna er viktig jo, slår du barna dine eller oppdrar de til å oppføre seg som soldater som hun jeg kjenner som mistet sitt, så skal man ikke ha barn. Stakkars unge, hun hadde ikke en eneste selvstendig tanke, moren bestemte alt og hun var som en soldat hun venninnen min. sto og ventet på tillatelse til å gå på do, til å spise. det var ikke et barn. mer en zombie. 

Anonymkode: 5b979...843

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du er synsk? BV har alltid rett?

Anonymkode: d30ce...7b8

Fordi de fleste som samarbeider med barnevernet er de foreldrene som tenker langsiktig og ser at det er viktig. Og ikke har noe å skjule. Venninnen min som samarbeidet var dritstresset, men fikk bare positive kommentarer når de observerte. De som ikke samarbeider er foreldre som ikke har selvinnsikt. Og det er ofte de som ikke er gode foreldre. 

Anonymkode: 5b979...843

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

har barnevernet hjernevasket deg? eller jobber du på barnevernet?

Anonymkode: 574cc...cd2

ok med denne innstillingen til brukerne her skjønner jeg BV er involvert....

Anonymkode: 5b979...843

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...