Gå til innhold

Kvinner sikter mye høyere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe nå må du gi deg da 🙂 Det er jo langt flere menn som forblir partnerløse og barnløse livet ut. Mistenker du har starta vorspielet til eurovision her

Anonymkode: 7f7a6...614

Og du er innbilsk. Og bitter og sitter i den stakkars offerollen. Vet om mange menn som fint takker nei til forhold og familie🙂 så er ikke synd på dere. Er kvinne selv og synes det er veldig vanskelig eller at dere er det og liker å leke kostbare og tror dere er guds gave og gir smuler til oss damer. 

Anonymkode: f65b8...5f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du er innbilsk. Og bitter og sitter i den stakkars offerollen. Vet om mange menn som fint takker nei til forhold og familie🙂 så er ikke synd på dere. Er kvinne selv og synes det er veldig vanskelig eller at dere er det og liker å leke kostbare og tror dere er guds gave og gir smuler til oss damer. 

Anonymkode: f65b8...5f7

Hehe jeg er kanskje litt bitter 😉

Men jeg har ikke takka nei til noe som helst, jeg gir gjerne smulene mine til den rette 

Anonymkode: 7f7a6...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikter hvert fall ikke så høyt. Jeg husker en gang jeg chattet med en fyr, han var grisedeilig og alle mine venninner sa at han var dritkjekk, og han var interessert i meg ut fra bildene mine og chatten... Så han spurte om vi skulle møtes, men jeg turte ikke, for jeg tenkte at han var altfor kjekk for meg. Så etter det har jeg holdt meg unna de altfor kjekke fyrene, og blir alltid overrasket når jeg matcher med fyrer som "alle" syns er kjekk. For jeg tror nok at jeg er styggere enn jeg er, har alltid tenkt på meg selv som en toer liksom og har ikke skjønt hvorfor kjekke fyrer liker meg, eller noen som helst fyrer egentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinner generelt kjemper om de "best looking" mennene.

Bilderesultat for incel

Anonymkode: 01f8c...a37

Ikke helt, du kan se bra men har du lav selvtillit betyr det ingen ting.
Man kan se ok ut men det som tiltrekker kvinner er kroppsspråk og utstråling.

Anonymkode: 3a945...e95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt normal ut, men er gift med en 10/10-kvinne. Hvordan man ser ut betyr ikke alt. Det hjelper å ha penker i banken. 😄

Anonymkode: 896e1...411

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
14 hours ago, AnonymBruker said:

De kjekkeste får "alt", og mange kvinner ender opp såret da kjekkasen går videre på ny runde.

Er det sånn vi vil ha det?

Anonymkode: 63e9a...837

Svarer på begge under. 

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, ok. Så på linken nå. Det er merkelig at alle her kjøper denne "studien" hans. Han har gjort det selv(man kan jo spørre seg om han bare har lett etter data som bekrefter hans antagelser), han har intervjuet 27 kvinner og baserer seg på hva kvinnene selv rapporterer inn. I tillegg antar han at alle kvinner liker de samme mennene.

Allikevel så er ingen av dere kritisk til det han har "funnet" fordi det bekrefter deres antagelser. Alle kvinner liker faktisk ikke de samme mennene.

Man kan ikke se på dette som seriøst. Jeg vil se seriøs forskning gjort på dette og ikke noe som er hentet fra useriøse kilder.

Anonymkode: 6c883...1dd

Jeg er enig med deg i at man ikke bruke denne "studien" til å dra konklusjoner om hvordan kjønnsdynamikken fungerer. Skulle man brukt tinder som utgangspunkt for å gjøre et studie, måtte tinder vært en datingapp hvor logaritmen selskapet har utviklet for å vise ulike brukere til hverandre, ikke påvirket hvem som blir vist til hvem. Problemet på tinder er at det generelt er registrert langt flere menn på appen enn kvinner i de avgrensede områdene. Kvinner er ikke interessert i et bredt utvalg, men et utvalg av kvalitet slik at appen viser derfor ikke alle mannlige brukere til alle kvinner. Både menn og kvinner blir gitt en Elo-rating på appen som bestemmer hvem, og hvor mye de blir eksponert (vist) til brukere av det motsatte kjønn. Pga av at det er flere menn enn kvinner på appen får dette større negative konsekvenser for menn. Hvordan vet man at det eksisterer en elo-rating? Vel, ved å bruke ulike "hacks" kan man øke ratingen sin og plutselig får man flere likes, og matcher. Appen har også funksjoner som superlikes, og boosts noe som gjør at man får flere likes, og matcher. Hvorfor? Fordi ved bruk av disse blir man plutselig eksponert for flere brukere og da får man flere likes.

Det er på ingen måte "fair game" på tinder for menn fordi man ikke blir eksponert til alle kvinnelige brukere. Kjekke menn får naturligvis høyere elo-rating, og blir derfor vist til flere kvinnelige brukere. Pga av dette får man denne tinderøkonomien hvor 80% av kvinner går for 20% av mennene som har de beste profilene. Hadde det vært fair game, hadde nok kjekke menn fått mest oppmerksomhet uansett, men ikke på samme måte som nå. Slik appen er konstruert må normale menn betale for ulike funksjoner for å få appen til å fungere. Veldig smart gjort av tinder sett fra et businessperspektiv. Siden det ikke finnes en konkurrerende app som virker bedre, blir den ikke utkonkurrert.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det slik at "best looking" menn er blant de verste mennene kan ha, viser forskning.

Anonymkode: 790c1...77b

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest utro også. 

Anonymkode: 7e292...c3d

Ja, fordi det vet å utnytte og manipulere. De har all makt.

Anonymkode: c28e2...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Hva så ?

Du har alltid så konstruktive svar... Besvarer spørsmål med et spørsmål. Like greit å ikke svare..

Anonymkode: c28e2...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt inntrykk av at det er omvendt jeg. Så mange menn som er 5/10 og er sammen med 10/10. 

Anonymkode: 409b2...86f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Mest utro også. 

Anonymkode: 7e292...c3d

Feil.

Vil man unngå utroskap, styre unna de som har høye inntekt og reiser mye på jobben. Egoistiske, Lav moral og masse muligheter. Gjelder både men og kvinner.  

Anonymkode: 5b982...a21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minesveiper skrev:

Svarer på begge under. 

Jeg er enig med deg i at man ikke bruke denne "studien" til å dra konklusjoner om hvordan kjønnsdynamikken fungerer. Skulle man brukt tinder som utgangspunkt for å gjøre et studie, måtte tinder vært en datingapp hvor logaritmen selskapet har utviklet for å vise ulike brukere til hverandre, ikke påvirket hvem som blir vist til hvem. Problemet på tinder er at det generelt er registrert langt flere menn på appen enn kvinner i de avgrensede områdene. Kvinner er ikke interessert i et bredt utvalg, men et utvalg av kvalitet slik at appen viser derfor ikke alle mannlige brukere til alle kvinner. Både menn og kvinner blir gitt en Elo-rating på appen som bestemmer hvem, og hvor mye de blir eksponert (vist) til brukere av det motsatte kjønn. Pga av at det er flere menn enn kvinner på appen får dette større negative konsekvenser for menn. Hvordan vet man at det eksisterer en elo-rating? Vel, ved å bruke ulike "hacks" kan man øke ratingen sin og plutselig får man flere likes, og matcher. Appen har også funksjoner som superlikes, og boosts noe som gjør at man får flere likes, og matcher. Hvorfor? Fordi ved bruk av disse blir man plutselig eksponert for flere brukere og da får man flere likes.

Det er på ingen måte "fair game" på tinder for menn fordi man ikke blir eksponert til alle kvinnelige brukere. Kjekke menn får naturligvis høyere elo-rating, og blir derfor vist til flere kvinnelige brukere. Pga av dette får man denne tinderøkonomien hvor 80% av kvinner går for 20% av mennene som har de beste profilene. Hadde det vært fair game, hadde nok kjekke menn fått mest oppmerksomhet uansett, men ikke på samme måte som nå. Slik appen er konstruert må normale menn betale for ulike funksjoner for å få appen til å fungere. Veldig smart gjort av tinder fra et businessperspektiv. Siden det ikke finnes en konkurrerende app som virker bedre, blir den ikke utkonkurrert.

Tull.

100% av mennene går for 40% av kvinnene heter det. Resten er visst info "lav liga"...dessuten så er det svært vanskelig å være over 5 på skalaen for en kvinne gitt de høye utseendekravene menn har. En helt normal kvinne blir målt til 4/10 pga disse ekstremkravene fra menn.

Tinder er bare for menn som ha et hull.

Anonymkode: 55f8b...e8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Tull.

100% av mennene går for 40% av kvinnene heter det. Resten er visst info "lav liga"...dessuten så er det svært vanskelig å være over 5 på skalaen for en kvinne gitt de høye utseendekravene menn har. En helt normal kvinne blir målt til 4/10 pga disse ekstremkravene fra menn.

Tinder er bare for menn som ha et hull.

Anonymkode: 55f8b...e8e

Hvis du leser artikler, og statistikk som har med dette å gjøre vil du se at kvinner generelt får mer oppmerksomhet enn menn både på nettdating og tinder. At menn er strengere når det kommer til å bedømme utseende er det ingenting som tyder på (se statistikk fra okcupid). Kvinner er strengere når de bedømmer utseende til menn. Selv om utseende er den viktigste faktoren som forklarer attraktivitet hos begge kjønn, så vektlegger menn utseende mer enn kvinner. Dette er selvfølgelig en nedside med å være kvinne hvis man ligger rundt gjennomsnittet rent utseendemessig. At dere har det så ille som du skal ha det til kjøper jeg derimot ikke. Altså, så og si alle damene jeg tok høyere utdanning med som så helt vanlige ut hadde kjærester. Ligger man rundt gjennomsnittet utseendemessig og er singel handler det nok mer om at man er kresen, enn at man ikke har muligheter med det motsatte kjønn. At det er vanskelig å få de mest attraktive tror jeg på, men det er ikke noe annerledes for menn.

Problemet for menn på tinder er uansett at man ikke blir eksponert for nok kvinner dersom man har en dårlig profil med lav elo-rating. Mennene som ikke får matcher tror at ingen kvinner liker dem, men i realiteten blir de bare vist til et lite utvalg av kvinner. Så ja. det hadde vært interessant å se hvordan tinder hadde fungert uten elo-rating systemet, men det får man altså ikke. Derfor er det egentlig bedre å se til nettdating, og der får faktisk gjennomsnittsmannen meldinger (Gjennomsnittskvinnen får 3x mer meldinger enn gjennomsnittsmannen). På tinder får disse mennene knapt matcher, noe som igjen støtter opp om det jeg skriver om tinderalgoritmen. Problemet med at menn ikke får matcher på tinder, er det skrevet mange tråder om inne på forumet fra forskjellige brukere.  

Det jeg synes dere faktisk har grunn til å være lite fornøyd med når det kommer til tinder, er at menn er noe late og ukritiske i sin sveiping. Det er artikler som viser at kvinner sender første melding til en større andel av matchene sine gjennomsnitt enn menn. Dette fordi kvinner er mer selektive i sitt utvalg, og matcher først og fremst med menn de er interessert i. Menn sveiper mer ukritisk generelt, og selekterer først etter at de ser utvalget av matchene de har fått. Derfor ender også menn opp med å sende melding til en mindre prosentandel av sine matcher.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Minesveiper skrev:

 

Problemet for menn på tinder er uansett at man ikke blir eksponert for nok kvinner dersom man har en dårlig profil med lav elo-rating. Mennene som ikke får matcher tror at ingen kvinner liker dem, men i realiteten blir de bare vist til et lite utvalg av kvinner. Så ja. det hadde vært interessant å se hvordan tinder hadde fungert uten elo-rating systemet, men det får man altså ikke. Derfor er det egentlig bedre å se til nettdating, og der får faktisk gjennomsnittsmannen meldinger (Gjennomsnittskvinnen får 3x mer meldinger enn gjennomsnittsmannen). På tinder får disse mennene knapt matcher, noe som igjen støtter opp om det jeg skriver om tinderalgoritmen. Problemet med at menn ikke får matcher på tinder, er det skrevet mange tråder om inne på forumet fra forskjellige brukere.  

 

 

Men dette skjønner jeg ikke helt.. Hvis en mann sitter og sveiper en hel kveld, får han jo se et ganske stort utvalg kvinner? Det går jo ikke tomt så fort? Jeg satt en kveld og sveipet til det ble tomt i mitt område (hadde ganske lav sveiperadius). Men det var jo hundrevis av menn!

Anonymkode: 4c1e6...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo litt trist. Men tilsvarende for 20-åringer så vil ikke damer ha menn på samme alder da.

Balansen i sjekkemarkedet dreier seg jo kraftig til fordel for menn etter 40, men frem til da er det motsatt. 

Anonymkode: 7f7a6...614

Jeg kjenner ingen ung kvinne som ikke har villet ha en mann på sin egen alder. Du må huske på at  i 20 årene så er valg mulighetene mye større. Og at kvinner ikke bare går etter alder men også etter modenhet på mannen. Derfor betyr modenhet og klokskap mye mer enn alder. Og siden menn blir litt senere voksne og modne i tenårene så velger jenter og gutter som de gjør. For det er ikke bare jenter som velger. Husk det.

Anonymkode: 4c188...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei myten som mediene har skapt av at det er kvinner som velger menn. Men virkeligheten er ikke så svart hvit.. Menn er også kresne og velger bort kvinner som kvinner velger bort menn. Menn ønsker ikke barn tidlig og vil også å etablere seg mye senere.. Derfor ender det ofte med at kvinner til slutt velger en eldre skilt mann som ikke har noe imot å starte på nytt og få flere barn...Dermed blir det også stor aldersforskjell på parene.

Anonymkode: 4c188...4c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greie bilder. En ærlig tekst og jeg får mange matcher. 

Kanskje jeg ser bedre ut en jeg selv tror men jeg som gjennomsnittlig? Mann sliter med å få jenter på samme «skala» (sett opp mot de jeg har blitt med hjem/hatt med hjem) 

så kvinnen har det langt lettere på tinder en gjennomsnittsmannen. 

Jeg lagde engang en profil hvor jeg var kvinne og jeg fikk flere likes og flere skrev. (Og jeg hadde ikke bilde engang)

Anonymkode: 636a0...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt greie bilder. En ærlig tekst og jeg får mange matcher. 

Kanskje jeg ser bedre ut en jeg selv tror men jeg som gjennomsnittlig? Mann sliter med å få jenter på samme «skala» (sett opp mot de jeg har blitt med hjem/hatt med hjem) 

så kvinnen har det langt lettere på tinder en gjennomsnittsmannen. 

Jeg lagde engang en profil hvor jeg var kvinne og jeg fikk flere likes og flere skrev. (Og jeg hadde ikke bilde engang)

Anonymkode: 636a0...6a6

Det er menn som ønsker å ha sex. Og da bryr de seg ikke om utseende. De prøver de seg på alle. Det viser hvor overfladisk tinder og disse dating appene er.

Anonymkode: 4c188...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt greie bilder. En ærlig tekst og jeg får mange matcher. 

Kanskje jeg ser bedre ut en jeg selv tror men jeg som gjennomsnittlig? Mann sliter med å få jenter på samme «skala» (sett opp mot de jeg har blitt med hjem/hatt med hjem) 

så kvinnen har det langt lettere på tinder en gjennomsnittsmannen. 

Jeg lagde engang en profil hvor jeg var kvinne og jeg fikk flere likes og flere skrev. (Og jeg hadde ikke bilde engang)

Anonymkode: 636a0...6a6

:klo:

Anonymkode: 2f9cb...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Heller én dag med en løve, enn et helt liv med en sau.

Anonymkode: 0e7d5...244

Du vil bli spist? Hver sin smak.

Anonymkode: f0450...c60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er menn som ønsker å ha sex. Og da bryr de seg ikke om utseende. De prøver de seg på alle. Det viser hvor overfladisk tinder og disse dating appene er.

Anonymkode: 4c188...4c4

Det er noen menn som ønsker et raskt knull. På lik linje som noen jenter skriver at de ser etter noe uforpliktende. 

Menn må bare være mer varsom da det er kvinners marked. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: 2f9cb...52c

Det ble litt rot ja. Ser den.

det jeg mener er jenter som ligger på min «skala» ut ifra hva jeg har møtt på i virkeligheten matcher jeg mindre med. men jenter som uansett hvor stygt det høres ut som, og som ligger under meg i det ene og det andre florerer det av matcher på. Personer jeg ser at det aldri ville funket med. 

Jeg tror det har med at kvinner får så utrolig mange flere matcher og blir nedrent i meldinger. Av kanskje 10 matcher så skriver  ca 3 av jentene først. 

Og da sviper jeg til venstre på de jeg ser er totalt forskjellige samtidig som jeg er åpen for å høre hvem de er og gi de en sjanse. 

På relativt pene jenter så er det dødfødt. Jeg forstår at hun har fått melding av titalls andre menn samme dag. 

Det er det ikke mange menn som gjør! Forsto du bedre nå?:)

Anonymkode: 636a0...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...