Gå til innhold

Kvinner sikter mye høyere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a

Studien (finnes flere tilsvarende, om utvalget er lite) beviser at kvinner på tinder, i snitt, sikter mye høyere enn sin egen attraktivitet.

De kjekkeste får "alt", og mange kvinner ender opp såret da kjekkasen går videre på ny runde.

Er det sånn vi vil ha det?

Anonymkode: 63e9a...837

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner generelt kjemper om de "best looking" mennene.

Bilderesultat for incel

Anonymkode: 01f8c...a37

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det slik at "best looking" menn er blant de verste mennene kan ha, viser forskning.

Anonymkode: 790c1...77b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det slik at "best looking" menn er blant de verste mennene kan ha, viser forskning.

Anonymkode: 790c1...77b

Mest utro også. 

Anonymkode: 7e292...c3d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir feil å si at de sikter høyere. De har veldig lav selvinnsikt og selvtillit deretter. Hvis kvinner hadde forstått hvor mye mer som ligger bak attraktiviten til en mann kontra deres egen, hadde de skjemtes av seg selv når de inbilte seg at de var på samme nivå. Dette er som å prøve å få barn til å forstå hvor mye arbeid som ligger bak taket de har over hodet. 

Anonymkode: b5787...8da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det slik at "best looking" menn er blant de verste mennene kan ha, viser forskning.

Anonymkode: 790c1...77b

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mest utro også. 

Anonymkode: 7e292...c3d

 

Spiller det noen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVORDAN SER EN BEST LOKKING MANN UT?

Anonymkode: 5a094...254

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller én dag med en løve, enn et helt liv med en sau.

Anonymkode: 0e7d5...244

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahs. Menn skjønner ikke at de er objekter som må velges og legger null innsats i attraktivitet.

Virker som mange menn legger ut bilder for ID-formål, ikke for å markedsføre seg. Også venter de å få napp hos Gigi Hadid eller tilsvarende. 

De som gjør en liten innsats for å holde seg i noenlunde form, kle seg pent, være barbert og stelt og ha et fint bilde der de smiler eller i alle fall ser hyggelig ut, styrker oddsen betydelig. 

Anonymkode: 3eaa5...dfc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er jo til for å pule, selvfølgelig går man for kjekkest mulig. Det skal jo ikke være uansett, og menn puler jo det meste de får tilgang til.

Anonymkode: aa8f4...312

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhå nei. Det er ikke bare kvinner som sikter høyt...kjenner en bekjent  kvinne som er mindre pen og om alltid har vært singel pga "stygt" utseende. Et utseende som gjør at hun nesten ser ut som utviklingshemmet selv om hun har normal intelligens og bra utdannelse.

Anonymkode: 4c188...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åhå nei. Det er ikke bare kvinner som sikter høyt...kjenner en bekjent  kvinne som er mindre pen og om alltid har vært singel pga "stygt" utseende. Et utseende som gjør at hun nesten ser ut som utviklingshemmet selv om hun har normal intelligens og bra utdannelse.

Anonymkode: 4c188...4c4

Nå snakker vi om kategorien troll. Men tror det TS mener er kvinner som er helt normale 5\10 som går etter 8-9 og 10\10 menn istedenfor menn på sitt eget nivå. Veldig stygge menn og veldig stygge damer må¨enten finne sammen, eller leve som singel resten av livet dessverre

Anonymkode: b3741...a0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt vil jeg si at de aller fleste av mine venninner er i høyere utseendemessig klasse enn sine menn. 

Jeg kjenner vel til ett par der han helt åpenbart er utseendemessig flottere enn henne. (Og alltid har vært det.) De traff hverandre gjennom felles interesser, og man trenger bare å være med dem en liten stund før man merker at de virkelig passer sammen. Det er liksom to sjeler, en tanke. Sjeldent sett et par som prioriterer så likt, og trives så godt med akkurat de samme tingene. 

Jeg synes min mann er flottere enn meg da, men nåde meg om jeg sier det til noen. :)

Men ja, for kun seksuelle relasjoner tror jeg at utseendet betyr mer for kvinner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vell sies å være et tveegget sverd dette. På den ene siden er det klart det er en fordel for kvinner å kunne få sex med mye mer attraktive menn. Samtidig ser en jo gang på gang hvordan mange kvinner blir såret og skuffet fordi de ikke har forstått hvor forskjellig standard mange menn har for sex og forhold, og dermed ender opp som noe "lettvint" for en mann som ikke egentlig liker henne så veldig. 

Kanskje gir vi unge kvinner og menn et dårlig utgangspunkt for å forstå samspillet mellom kjønnene når vi forteller dem hvor like de er, og underkommuniserer en del viktige forskjeller. Det gjelder både ovennevnte kvinner, og menn som uforvarende sårer disse, samt de som ikke skjønner at deres attraktivitet gjerne vurderes ulikt fra hvordan de vurderer kvinner. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette helt vanlig for begge kjønn? Man skal ha det beste uansett hvordan man selv ser ut, men det manifesterer seg nok på ulike måter.

Kvinner får kanskje lettere napp om han bare er ute etter sex, mens menn ikke opplever det. De opplever nok mer at de ikke får "noen" matcher. I oversatt betydning betyr det at de ikke får matcher fra de pene damene. Dette er en teori jeg har da, men jeg tror det er lett å bli opphengt i utseendet på Tinder og appen baserer seg på dette også.

Jeg skulle gjerne likt å ha sett en norsk studie på dette med spørsmål om hva folk er ute etter og at det blir sett på hvem de sveiper ja og nei på og kanskje hvem disse har fått ja fra. Om det som blir skrevet i alle tråder her inne gjenspeiler seg der. Ja, jeg har sett den fra Okcupid siden noen alltid kommer trekkende med den, men jeg kunne tenke meg å se noe fra Norge.

Anonymkode: 6c883...1dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner får kanskje lettere napp om han bare er ute etter sex, mens menn ikke opplever det. De opplever nok mer at de ikke får "noen" matcher. I oversatt betydning betyr det at de ikke får matcher fra de pene damene. Dette er en teori jeg har da, men jeg tror det er lett å bli opphengt i utseendet på Tinder og appen baserer seg på dette også.

Anonymkode: 6c883...1dd

Les linken, den handler om likes og ikke matches.

Jeg forstår ikke alle postene her om at det egentlig ikke er sånn at bare de kjekkeste mennene får likes. Det er jo harde fakta, og 80% av alle menn er fullstendig klar over det her.

Kvinner vurderer 80% av alle menn til å være under middels attraktiv. Når en kvinne sier de prøver seg på middels utseendet menn er det i realiteten menn som er over middels.

Finns selvfølgelig unntak, men langt færre enn kvinner ser ut til å tro.

Tinder er for at pene menn og de fleste kvinner skal finne hverandre for sex. Rett og slett 

Anonymkode: 7f7a6...614

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les linken, den handler om likes og ikke matches.

Jeg forstår ikke alle postene her om at det egentlig ikke er sånn at bare de kjekkeste mennene får likes. Det er jo harde fakta, og 80% av alle menn er fullstendig klar over det her.

Kvinner vurderer 80% av alle menn til å være under middels attraktiv. Når en kvinne sier de prøver seg på middels utseendet menn er det i realiteten menn som er over middels.

Finns selvfølgelig unntak, men langt færre enn kvinner ser ut til å tro.

Tinder er for at pene menn og de fleste kvinner skal finne hverandre for sex. Rett og slett 

Anonymkode: 7f7a6...614

Ja, ok. Så på linken nå. Det er merkelig at alle her kjøper denne "studien" hans. Han har gjort det selv(man kan jo spørre seg om han bare har lett etter data som bekrefter hans antagelser), han har intervjuet 27 kvinner og baserer seg på hva kvinnene selv rapporterer inn. I tillegg antar han at alle kvinner liker de samme mennene.

Allikevel så er ingen av dere kritisk til det han har "funnet" fordi det bekrefter deres antagelser. Alle kvinner liker faktisk ikke de samme mennene.

Man kan ikke se på dette som seriøst. Jeg vil se seriøs forskning gjort på dette og ikke noe som er hentet fra useriøse kilder.

Anonymkode: 6c883...1dd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler det virkelig om at damer tror de er penere enn de er? Jeg vet jeg er stygg som juling, for eksempel, og faller allikevel for kjekke menn. Ikke fordi jeg tror jeg har sjans på disse menna, for det har jeg ikke, men dette her med tiltrekning kan jo ikke alltid styres så lett.

Anonymkode: b9d62...4c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 kvinner liker faktisk ikke de samme mennene.

Anonymkode: 6c883...1dd

Det er akkurat det de gjør i langt større grad enn man tror. Ja det har naturligvis blitt gjort undersøkelser på det, er jo bare å vise masse kvinner masse bilder av menn og be de rangere... 

Anonymkode: 7f7a6...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...