Gå til innhold

Hvilken små hunder bjeffer minst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min griffon petit brabranchon bjeffer aldri. Han er snart 5 år.

Anonymkode: 45e38...0d8

Jeg har også den rasen! Min bjeffer.

Anonymkode: ec79d...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, #Rasshøl skrev:

Hun var også omplasseringshund, jeg overtok henne da hun var tretten år gammel. Hun måtte dessverre avlives det året jeg overtok henne. Hun var rolig, men veldig skeptisk og redd. Hun var snill som dagen er lang, men hun hadde nok ikke hatt det særlig godt. Hun bjeffet når det ringte på døren. Og knurret nervøst når vi gikk forbi barn og menn. Og barnevogner, sykler og biler var veldig skummelt. Jeg hadde hennne dessverre kun i få måneder. Hun elsket å være ute, leke med bamser og snø var kjempe artig. 

 

Uff, stakkars. Det er så hjerteskjærende at folk skaffer seg hund for så å forsømme dem.. Godt hun i det minste hadde det fint den siste tiden ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
Akkurat nå, MadameX skrev:

Uff, stakkars. Det er så hjerteskjærende at folk skaffer seg hund for så å forsømme dem.. Godt hun i det minste hadde det fint den siste tiden ❤️

Hun hadde visstnok vært hos mange, og blitt kasteball etter hun ikke kunne brukes i avl lenger. Stakkars! 💔😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mye ann på oppdragelsen. Jeg har en del erfaring med forskjellige miniatyrhunder bla Papillon, Chihuahua og Pomeranien. Ingen av disse har bjeffet noe særlig. Kanskje det har kommet et boff eller to når det ringer på døra, men ikke noe utover det. Kjenner også til Cocker spaniel og fransk bulldogg som aldri bjeffer og jeg kjenner til individer av alle rasene som er nevnt her som bjeffer av seg hue. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har egentlig mest lyst på en terrier.Men de er vel ganske bjeffet.

Anonymkode: 185ae...d84

Har ikke hatt terrier selv, men en veninne har Yorkie. Den er veldig hyper og bjeffer mye. Den var visst også ganske vanskelig å trene (gå i bånn, ikke tygge på ting, bli stueren osv.). Ellers var hunden veldig skjønn, glad i oppmerksomhet og kos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sirah skrev:

Det kommer mye ann på oppdragelsen. Jeg har en del erfaring med forskjellige miniatyrhunder bla Papillon, Chihuahua og Pomeranien. Ingen av disse har bjeffet noe særlig. Kanskje det har kommet et boff eller to når det ringer på døra, men ikke noe utover det. Kjenner også til Cocker spaniel og fransk bulldogg som aldri bjeffer og jeg kjenner til individer av alle rasene som er nevnt her som bjeffer av seg hue. 

Nettopp. Oppdragelse er det aller viktigste. Noen hunder både uavhengig av rase kan nok være litt vanskeligere å trene enn andre, selv om rasen «generelt» beskrives som lettlært, rolig, vaktsom osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MadameX skrev:

Nettopp. Oppdragelse er det aller viktigste. Noen hunder både uavhengig av rase kan nok være litt vanskeligere å trene enn andre, selv om rasen «generelt» beskrives som lettlært, rolig, vaktsom osv. 

Ikke sant :) Jeg har hatt flere småhunder av raser som det er opplest og vedtatt at bjeffer hele tiden, men mine har vært ekstremt greie på det punktet. Hundene blir akkurat det du gjør dem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Sirah skrev:

Ikke sant :) Jeg har hatt flere småhunder av raser som det er opplest og vedtatt at bjeffer hele tiden, men mine har vært ekstremt greie på det punktet. Hundene blir akkurat det du gjør dem til.

Helt sant. Pomme-mixen jeg har hatt var en omplasseringshund med veldig mye bagasje. Var derfor det var ekstremt vanskelig å oppdra ham.. 

Lhasaen hadde ingen vond fortid og var valp får jeg fikk henne. Hun var mye enklere å forme slik jeg ønsket. 

De blir påvirket av miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå tenke at det er hvordan du oppdrar hunden og ikke rasen som avgjør hvor mye den bjeffer. Jeg vet om flere hunder av ALLE rasene som er nevnt her som bjeffer mye...

Anonymkode: 4edd4...e43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sweet Ingrid

Lhasaen vår bjeffer veldig sjeldent også. Men har vært nøye på å trene det bort da hun var valp, tror det er viktigere enn rase. Vanligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...