Gå til innhold

Hvilken små hunder bjeffer minst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker meg en liten hund. Men er så redd for å få en hund som bjeffer mye. Hvilken hund bjeffer minst?

Anonymkode: 185ae...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bichon Frisè, bichon havanaisse og pudler er de som bjeffer minst, men du er jo nødt til å lære dem at bjeffing ikke alltid er greit. Anbefaler deg å ta hunden med på hundeskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops og fransk bulldog er raser som sjelden bjeffer 

Anonymkode: bc0d7...0b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mops og fransk bulldog er raser som sjelden bjeffer 

Anonymkode: bc0d7...0b9

Dette er også to av hundene på listen over uetisk avl, så styr unna!

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hunder kan trenes. Kjenner en Chihuahua som er mer som en ordentlig hund og ikke en bjeffete rotte som min tidligere erfaring var.
 

Ellers har du også Shar pei og tibetansk terrier også. 

Anonymkode: 174b2...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mops og fransk bulldog er raser som sjelden bjeffer 

Anonymkode: bc0d7...0b9

Nei. Naboen har 3 franske bulldoger. De er ute hele dagen, og de slåss med hverandre å bjeffer absolutt hele tiden. 

Det kommer an på eieren Ts. Mine hunder har ikke vært bjeffete. Snuppa mi bjeffer av og til selvsagt, men hun gir seg når jeg sier i ifra. I stedet for å si nei! og HYSJ! sier jeg: nå er det bra, og så roper jeg på henne og fjerner henne fra stedet hun står å boffer, så gir hun seg. Eller så går jeg å ser hva som skjer der hun står å bjeffer, da hender det hun vil ha nytt vann eller mat. Eller at hun står ved døra og vil ut. Eller at det står noen utafor døren. Hunden min er lett å lese, kjempe rolig og snill. Og jeg hadde valgt samme rase om igjen, hvis jeg skulle hatt en ny hund. Japansk spisshund er verdens beste hunderase, og eieren former hunden sin med sin være måte. Er du sint og negativ, får du en hund deretter. Er du motiverende, snill og glad får du en super hund. 

Man må ikke være morsk, alvorlig, sint og utagerende for å få en fantastisk lydig hund. Det er omvendt, om du skal få en glad hund. 

Jeg elsker hunden min, og jeg har en fantastisk sjarmerende, elskverdig, lojal, lydig, intelligent, glad, morsom, sunn, gledesspreder. Hun var en liten reddforsinegenskygge omplasseringshund, da jeg fikk henne. 

Poenget mitt er: Du former hunden din, og du får den hunden du oppdrar. 

Endret av #Rasshøl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Honey Dew skrev:

Bichon Frisè, bichon havanaisse og pudler er de som bjeffer minst, men du er jo nødt til å lære dem at bjeffing ikke alltid er greit. Anbefaler deg å ta hunden med på hundeskole.

Altså nei.. 

Anonymkode: bedf2...237

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min papillon bjeffer aldri :) 

Anonymkode: 5990a...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok veldig ann på lynnet til hunden og hvordan den oppdras. 

Det er en av grunnene til at det er lurt å kjøpe hos oppdretter, slik at du kan se hvordan de ulike hundene oppfører seg. De mest ville og ernergiske vil mest sansynelig bli litt bjeffete om de ikke trenes godt, og de mest sjenerte vil kanskje bjeffe litt pga. usikkerhet og separasjonsangst. 

Har selv Lhasa Apso, kjøpt av oppdretter. Valgte den roligste og har jobbet med å få henne trygg på mennesker og dyr og å være alene hjemme. Hun bjeffer så og si aldri! Ellers har hun mye personlighet, er veldig rolig, trygg på menneskene rundt seg og elsker dem og litt nysgjerrig (men ikke aggressiv og bjeffete) på andre hunder. Anbefaler rasen på det sterkeste om du skal ha en selskapshund!! De er penest når de er kortklippet, da er det også lite pelsstell. Rasen røyter heller ikke. Trenger ikke nødvendigvis mye tur, men blir med på alt eier gjør og former seg veldig etter eier. Min har blitt mer og mer glad i å gå tur etterhvert som vi har gått mer og mer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB. Søker du de opp, må du søke på kortklippet Lhasa Apso. Når de er langhårede ser de etter min mening ikke så fine ut.. 

 

B7375155-D3F8-43EA-BFBA-01E16E75BBE5.jpeg

97334FE1-F647-461B-A1B6-F489D8560895.jpeg

268DB491-7288-4CC2-AA92-907815735A2B.jpeg

Endret av MadameX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså nei.. 

Anonymkode: bedf2...237

Jeg har hatt flere bichoner opp gjennom årene og de har ikke vært bjeffete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
39 minutter siden, MadameX skrev:

NB. Søker du de opp, må du søke på kortklippet Lhasa Apso. Når de er langhårede ser de etter min mening ikke så fine ut.. 

 

B7375155-D3F8-43EA-BFBA-01E16E75BBE5.jpeg

97334FE1-F647-461B-A1B6-F489D8560895.jpeg

268DB491-7288-4CC2-AA92-907815735A2B.jpeg

Nei, de på bildene er klipt. Det er langhårete hunder. Man må klippe de. 

Endret av #Rasshøl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Nei, de på bildene er klipt. Det er langhårete hunder. Man må klippe de. 

Jeg vet de er klipt. Jeg skrev jo kortklippet, det betyr jo at noen har tatt frem saksa eller maskina 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Rasshøl
1 minutt siden, MadameX skrev:

Jeg vet de er klipt. Jeg skrev jo kortklippet, det betyr jo at noen har tatt frem saksa eller maskina 😄

Beklager! Leste litt for fort, og svarte deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en blandingshund (pappilon + pomme). Liknet mest på pomme, og så nydelig ut, men det var en hannhund og han bjeffet mye. Var veldig vanskelig å trene opp til å ikke bjeffe på alt og ingenting når vi gikk på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
3 minutter siden, MadameX skrev:

Har hatt en blandingshund (pappilon + pomme). Liknet mest på pomme, og så nydelig ut, men det var en hannhund og han bjeffet mye. Var veldig vanskelig å trene opp til å ikke bjeffe på alt og ingenting når vi gikk på tur. 

Han var sikkert nydelig. 

 Jeg hadde en chihuahua og phalène jente. Så ut som en langhåret chihuahua, hun var vakker.

(Jeg liker best miniatyr til liten hund, av praktiske årsaker.) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min griffon petit brabranchon bjeffer aldri. Han er snart 5 år.

Anonymkode: 45e38...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, #Rasshøl skrev:

Han var sikkert nydelig. 

 Jeg hadde en chihuahua og phalène jente. Så ut som en langhåret chihuahua, hun var vakker.

(Jeg liker best miniatyr til liten hund, av praktiske årsaker.) 

 

Hva som er riktig hun for den enkelte varierer selvfølgelig veldig. Det kommer helt ann på hva som er viktig for deg 😄 

Selv om paperanien var noe av det nydeligste jeg har sett og jeg var veldig glad i ham, kan han ikke måle seg med all kjærligheten jeg har for Lhasaen. Kvalitetene, lynnet og personligheten hennes passer meg helt perfekt 😍

Hvordan var lynnet til din lille blandingsmix? Høres ut hvertfall som en pen hund :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig mest lyst på en terrier.Men de er vel ganske bjeffet.

Anonymkode: 185ae...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
1 time siden, MadameX skrev:

Hva som er riktig hun for den enkelte varierer selvfølgelig veldig. Det kommer helt ann på hva som er viktig for deg 😄 

Selv om paperanien var noe av det nydeligste jeg har sett og jeg var veldig glad i ham, kan han ikke måle seg med all kjærligheten jeg har for Lhasaen. Kvalitetene, lynnet og personligheten hennes passer meg helt perfekt 😍

Hvordan var lynnet til din lille blandingsmix? Høres ut hvertfall som en pen hund :) 

Hun var også omplasseringshund, jeg overtok henne da hun var tretten år gammel. Hun måtte dessverre avlives det året jeg overtok henne. Hun var rolig, men veldig skeptisk og redd. Hun var snill som dagen er lang, men hun hadde nok ikke hatt det særlig godt. Hun bjeffet når det ringte på døren. Og knurret nervøst når vi gikk forbi barn og menn. Og barnevogner, sykler og biler var veldig skummelt. Jeg hadde hennne dessverre kun i få måneder. Hun elsket å være ute, leke med bamser og snø var kjempe artig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...