Gå til innhold

Gutt 18 på kjøret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han gjeld i narko-miljøet så er den en ting. Om han har blitt vinningskriminell for å skaffe penger til stoff så er det en annen sak.

Gutten må avruses først av alt. Og det kan skje på flere steder. Problemene oppstår vel oftest når de da ex-narkomane kommer tilbake til sitt hjemmemiljø igjen og ikke har andre venner enn de som fremdeles er på kjøret.

Etter avrusing kan det være en ide å forsøke å få ham innlagt på Modum for å få ryddet litt i depresjonen/angsten, men for å komme inn der så må han (så langt jeg vet) være både nykter og være villig til å ikke gå på medisiner før han kommer inn. Derfor jeg mener han må avruses først, og så rett inn på Modum eller et tilsvarende sted.

Det er alt for mange familier som har gått til grunne i forgjeves forsøk på å få et narkomant barn tilbake i folden.

Anonymkode: 63386...d8e

Enig i det aller meste du skriver. -Men hva kom først... Høna, eller egget... Tror jeg var ca. 3-4 år første gang mamma var ¨borte¨, og husmorvikar var der i stede, OG SEFF ¨reserve-mamma¨ ...Tante  av mamma :rodmer: ... -Pappa seff på jobb. Etter hvært var han utenbys\lands mer enn annenhvær uke, -jobbet seg opp fra ¨ikkenoe¨ -til best i sin bransje. Han vokste opp under harde kår. Ble leder, -ansvar for å lande budgett per år på flere 100 mill. \ år. Mamma fast ¨kunde¨ på lukket avd. På mitt sinnteste \ sprøeste, jeg tror ca. 12, -14 år, -tok jeg løpefart, og tuppet inn siden på politibiler når jeg så de. -DE Kom å ¨stjal¨ Mamma... GRRR...

-Gjeld til feil folk er farlig, kjenner har kjent folk som har lært det... 

Bare til info. ... Modum tror jeg er ute av bildet, -prøvd å ordne inn min nålevende eldste kompis,

-H E L T  Umulig. -Men seff andre muligheter. ... Mener ikke noe gæli, -bare mine tanker...

OG påpeke for alle att det ofte er komplekst. ... Alt henger ofte sammen...

JEG Hadde super-flax. -For meg var Mamma, Pappa, og mange fler VÆRDENS BESTE ... :hjerte:

IKKE ALLE Som er  s å  heldige... Noe å huske på,  -IMHO.

https://youtube/s9CJU8-m-ig

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Parkeringsvakt
3 hours ago, ArneBjarneKåreLeif said:

Jobber med den informasjonen som er tilgjengelig. Tips og fortellinger fra mennesker som kjenner til lignende situasjoner danner et datagrunnlag som kan hjelpe. Trådforfatteren kan gjenkjenne mønster som går igjen, og vurdere hvilke tips som er relevante til deres situasjon. Ganske vanlig.

Nå siktet jeg ikke nødvendigvis til deg ;) Med mindre du mener svaret ditt var bastant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alle kommentarene i tråden, men min erfaring er at man må nå et bunnpunkt før man innser selv at man trenger hjelp. Jobber med rus, og de fleste av disse menneskene har mistet alt før de innså at de trengte hjelp. Dessverre er det den harde sannheten. I tillegg kan det virke mot sin hensikt å gjøre "alt" for vedkommende. La de stå på egne bein, la det gå til h* i en periode. Man gjør bare en bjørnetjeneste ved å ordne opp i alt rotet de selv har forårsaket. 

Anonymkode: 5f9ba...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La de stå på egne bein, la det gå til h* i en periode. Man gjør bare en bjørnetjeneste ved å ordne opp i alt rotet de selv har forårsaket. 

Anonymkode: 5f9ba...c32

Anonym 5f9ba...c32

SERR.... Mener du virkelig det du skriver nå... ...

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber med rus, og de fleste av disse menneskene har mistet alt før de innså at de trengte hjelp.

HÅPER DU BYTTER JOBB, -I FJOR...

ÆSj ...

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Enig i det aller meste du skriver. -Men hva kom først... Høna, eller egget... Tror jeg var ca. 3-4 år første gang mamma var ¨borte¨, og husmorvikar var der i stede, OG SEFF ¨reserve-mamma¨ ...Tante  av mamma :rodmer: ... -Pappa seff på jobb. Etter hvært var han utenbys\lands mer enn annenhvær uke, -jobbet seg opp fra ¨ikkenoe¨ -til best i sin bransje. Han vokste opp under harde kår. Ble leder, -ansvar for å lande budgett per år på flere 100 mill. \ år. Mamma fast ¨kunde¨ på lukket avd. På mitt sinnteste \ sprøeste, jeg tror ca. 12, -14 år, -tok jeg løpefart, og tuppet inn siden på politibiler når jeg så de. -DE Kom å ¨stjal¨ Mamma... GRRR...

-Gjeld til feil folk er farlig, kjenner har kjent folk som har lært det... 

Bare til info. ... Modum tror jeg er ute av bildet, -prøvd å ordne inn min nålevende eldste kompis,

-H E L T  Umulig. -Men seff andre muligheter. ... Mener ikke noe gæli, -bare mine tanker...

OG påpeke for alle att det ofte er komplekst. ... Alt henger ofte sammen...

JEG Hadde super-flax. -For meg var Mamma, Pappa, og mange fler VÆRDENS BESTE ... :hjerte:

IKKE ALLE Som er  s å  heldige... Noe å huske på,  -IMHO.

https://youtube/s9CJU8-m-ig

a.

Nei, jeg vet at ikke alle er så heldige. Dessverre 😕 

Det jeg forsøkte å si var at familien kanskje kommer lenger og kanskje også vil lykkes (kanskje) om de søker hjelp sånn at de kan prøve å få istand en prosess hvor ting går i riktig rekkefølge for gutten.

De fleste familier prøver å gjøre så godt de kan, men hvor skal de starte? De starter der de opplever behovet som aller størst, og det er ofte å fjerne det barnet er aller mest redd for, nemlig gjeld. Og narkogjeld er dyrt, så det river og sliter i en familie. Helt til familien går i stykker. Dessverre 😕 

Alt henger sammen med alt.

Anonymkode: 63386...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Anonym 5f9ba...c32

SERR.... Mener du virkelig det du skriver nå... ...

a.

Ja det mener jeg. Nå har selvsagt alder noe å si, men dessverre er det den harde sannheten. Man kjører livet sitt i grus før man innser at man trenger hjelp. Dessverre har det norske helsevesenet en stor skyld i dette, da man først forsøker poliklinisk behandling. Og man får ikke døgnbehandling før man virkelig er ute på kjøret. Og det å ordne opp for andre i alle situasjoner er en bjørnetjeneste, uansett hva det gjelder. 

Anonymkode: 5f9ba...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...De fleste familier prøver å gjøre så godt de kan, men hvor skal de starte? De starter der de opplever behovet som aller størst, og det er ofte å fjerne det barnet er aller mest redd for, nemlig gjeld. Og narkogjeld er dyrt, så det river og sliter i en familie. ... Dessverre 😕 

Alt henger sammen med alt.

Anonymkode: 63386...d8e

Jeg kom aldri i den knipa, -styrte klar av pulver... Men ga en kompis Hele lønnings-posen min, -med feriepenga oppi, den gang det var Cæsj -for å kjøpe han ut. -Les... Livet hans.

-Hadde faen ikke fått kjøpt meg en pakke med røyk...

Tørr sommer... ... Knarkotikum er ikke bra -for noen, -andre enn ¨høyere ledd¨ ...

a.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det mener jeg. 

Anonym 5f9ba...c32

OK. ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...