Gå til innhold

Vanskelig kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 18.5.2019 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Dette kalles hersketeknikk og utfrysning. Har du tråkket vedkommende på tærne? Denne personen hadde jeg vært forsiktig med. De er ustabile, splitt og hersk, og evner å ødelegge og snu hele arbeidsmiljøet. Har du mulighet til å samarbeide med andre istedet?

Anonymkode: 0152f...b08

Hersketeknikk og utfrysning? Var da voldsomt. Kanskje vedkommende ikke liker henne og TS er for ivrig etter bekreftelse. Klarer ikke sånt selv jeg. Olje og vann

Anonymkode: cd387...b9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk og utfrysning? Var da voldsomt. Kanskje vedkommende ikke liker henne og TS er for ivrig etter bekreftelse. Klarer ikke sånt selv jeg. Olje og vann

Anonymkode: cd387...b9f

Enig! Har ei sånn på jobb nå. Hun hilser,og jeg får en liten ørliten følelse av å kaste opp i munnen. Skjønner ikke at hun gidder. Jobber veldig lite sammen, men dog😩

Anonymkode: 80dc3...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk og utfrysning? Var da voldsomt. Kanskje vedkommende ikke liker henne og TS er for ivrig etter bekreftelse. Klarer ikke sånt selv jeg. Olje og vann

Anonymkode: cd387...b9f

Og da evner du ikke å være høflig og profesjonell? Tenker det er deg det er noe galt med da! 

Anonymkode: 09df1...b7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk og utfrysning? Var da voldsomt. Kanskje vedkommende ikke liker henne og TS er for ivrig etter bekreftelse. Klarer ikke sånt selv jeg. Olje og vann

Anonymkode: cd387...b9f

Vel,  dette er en som jeg har jobbet  tett på i mange år og jobber fremdeles og hatt en bra tone med, så hva som har skjedd her aner jeg ikke.. Vedkommende har vært interessert i å treffes privat ect ect, der jeg har trekt meg unna fordi jeg ikke er keen på å blande jobb og privat..  Så noe bekreftelse har jeg null behov for,  men jeg forventer at man klarer å holde seg noenlunde profesjonelt til hverandre i jobbsammenheng.  Når det i det ene øyeblikket virker som alt er ok til å gå over til å nebbe og komandere folk, for så å megge i månedsvis uten grunn er bare slitsomt. er det noe info som vedkommende ønsker så er det å pisse seg innpå igjen..  

Blir litt teit når alle som sitter i landskapet sier f. Eks god morgen uten om 1 som sitter å spiller dronninga på haugen. 

 

Anonymkode: 2abf3...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Har ei sånn på jobb nå. Hun hilser,og jeg får en liten ørliten følelse av å kaste opp i munnen. Skjønner ikke at hun gidder. Jobber veldig lite sammen, men dog😩

Anonymkode: 80dc3...8f9

At hun gidd hva? Er ikke det normalt å hilse på kollegaene sine? 

Mange jeg ikke omgås med eller ikke har spesielt mye match med personlig i jobbsammenheng, men jeg evner nå å være hyggelig med folk fordiom. 

Anonymkode: 2abf3...0e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At hun gidd hva? Er ikke det normalt å hilse på kollegaene sine? 

Mange jeg ikke omgås med eller ikke har spesielt mye match med personlig i jobbsammenheng, men jeg evner nå å være hyggelig med folk fordiom. 

Anonymkode: 2abf3...0e0

Ja det stussa jeg på og.

Uff så ille at noen sier hei god morgen? Da har man issues for å si det mildt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du skal gjøre er å oppføre deg eksemplarisk på jobb. Høflig og korrekt mot vedkommende, og ellers fokusere på de andre kollegaene. Hvis hun prøver å fryse deg ut vil det irritere henne at hun ikke har noe å ta deg på, og at alle andre liker deg og syns du er flink. 

Anonymkode: 0075a...d64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med personen over her. Ikke irriter deg eller endre din opptreden. Oppfør deg som normalt. Si god morgen osv som du ville gjort til enhver annen kollega. Er normal folkeskikk. Da unngår du at din kollega får noen respons på sin utfrysing. 

Anonymkode: defb9...8e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 1.23, AnonymBruker skrev:

At hun gidd hva? Er ikke det normalt å hilse på kollegaene sine? 

Mange jeg ikke omgås med eller ikke har spesielt mye match med personlig i jobbsammenheng, men jeg evner nå å være hyggelig med folk fordiom. 

Anonymkode: 2abf3...0e0

Så fint for deg da.

Anonymkode: 80dc3...8f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 1.16, AnonymBruker skrev:

Vel,  dette er en som jeg har jobbet  tett på i mange år og jobber fremdeles og hatt en bra tone med, så hva som har skjedd her aner jeg ikke.. Vedkommende har vært interessert i å treffes privat ect ect, der jeg har trekt meg unna fordi jeg ikke er keen på å blande jobb og privat..  Så noe bekreftelse har jeg null behov for,  men jeg forventer at man klarer å holde seg noenlunde profesjonelt til hverandre i jobbsammenheng.  Når det i det ene øyeblikket virker som alt er ok til å gå over til å nebbe og komandere folk, for så å megge i månedsvis uten grunn er bare slitsomt. er det noe info som vedkommende ønsker så er det å pisse seg innpå igjen..  

Blir litt teit når alle som sitter i landskapet sier f. Eks god morgen uten om 1 som sitter å spiller dronninga på haugen. 

 

Anonymkode: 2abf3...0e0

Tror ikke jeg hadde orket å hilse på deg selv jeg. Du er ufin og føler at andre skal sleike tæra dine.

Anonymkode: cd387...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg hadde orket å hilse på deg selv jeg. Du er ufin og føler at andre skal sleike tæra dine.

Anonymkode: cd387...b9f

Okei??? Dette må du nesten forklare. 

 

Anonymkode: 2abf3...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei??? Dette må du nesten forklare. 

 

Anonymkode: 2abf3...0e0

Neshj. Det må ikke forklares. Ser bare hvordan du omtaler denne kollegaen din på KG. Ingen ved sine fulle fem sitter slik og daller på et forum. Får du noen tips og eureka opplevelser her som løser denne greia du har med kollegaen din, eller er det bare deilig å spy ut hvor håpløs hun er? Dame med karakter du...

Anonymkode: cd387...b9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. Denne tråden startet med om noen andre som hadde vært borti det 

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neshj. Det må ikke forklares. Ser bare hvordan du omtaler denne kollegaen din på KG. Ingen ved sine fulle fem sitter slik og daller på et forum. Får du noen tips og eureka opplevelser her som løser denne greia du har med kollegaen din, eller er det bare deilig å spy ut hvor håpløs hun er? Dame med karakter du...

Anonymkode: cd387...b9f

Jøss.. Denne tråden startet med om noen andre som hadde vært borti det samme og hvordan de har håndtert det..  

Jeg har hatt det ganske tungt med denne saken over lengre tid og ønsket i utgangspunktet å høre om andre som har hatt samme situasjon

Når jeg nærmest bli beskyldt for at det er meg som er problemet, så kom den forklaringen som du mest sannsynlig sikter til.. 

Btw så er jeg en mann! 

Men nå legger jeg denne ballen død her..  

Anonymkode: 2abf3...0e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.5.2019 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Veldig manipulerende atferd. Har ikke hatt kollegaer som har vært slik, men en venninne. 

Det tapper en for energi når man må omgås slike mennesker. Enten må du lære deg "teknikker" på hvordan du skal oppføre deg ovenfor/takle slike mennesker, ta det opp med ledelsen eller vurdere å finne noe annet. Du må ihvertfall ikke godta slik oppførsel, du er bedre enn som så. Samma hvilken posisjon hun sitter i så er du ikke dårligere person eller mindre verdt, og det er du nødt å vise. 

Anonymkode: 09df1...b7c

Jeg har vært borti en sånn "kollega". Hold deg saklig til alle tider. Om du er oppgitt over noe eller noen jobbmessig, - ikke si så mye som ett ord om det til denne kollegaen din. Ikke gi vedkommende så mye som ett komma som kan brukes mot deg. Husk at om kollegaen snakker dritt om de som ikke er tilstede til deg, så kan du regne med at du er temaet hennes når du ikke er tilstede.

En vennlig, profesjonell tone er det som virker best for å holde deg på tørt land inntil du blir hentet av en annen arbeidsgiver eller headhuntet til en annen avdeling internt.

Anonymkode: 4dd64...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Jøss.. Denne tråden startet med om noen andre som hadde vært borti det 

 

Jøss.. Denne tråden startet med om noen andre som hadde vært borti det samme og hvordan de har håndtert det..  

Jeg har hatt det ganske tungt med denne saken over lengre tid og ønsket i utgangspunktet å høre om andre som har hatt samme situasjon

Når jeg nærmest bli beskyldt for at det er meg som er problemet, så kom den forklaringen som du mest sannsynlig sikter til.. 

Btw så er jeg en mann! 

Men nå legger jeg denne ballen død her..  

Anonymkode: 2abf3...0e0

Btw er du mann så mann deg opp. Ikke sitt inne på et dameforum og gneldre som et kvinnemenneske. Noe jeg er 100% sikker på at du er.

Anonymkode: 80dc3...8f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 11.13, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har ikke trakket på noen sine tær her.  Derfor jeg ikke klarer å se helt hva greien er,  eneste jeg kan sette fingen på er at jeg verner om privatlivet mitt på jobb og gir derfor lite informasjon av den karakter..  Det vet jeg er noe som har irritert vedkommende... Jeg blir automatisk forsiktig med info når jeg blir usikker på folk.. 

Men hvis en  person er manipulerende kan det da være årsak til oppførsel i og med at vedkommende ikke får kontroll på meg?  For jeg følger ikke strømmen alltid.. 

En tanke jeg har tenkt. 

Anonymkode: 2abf3...0e0

Er dette “dronningen av Saba” vi har med å gjøre her? St Helga?  Føler at du prøver å gi inntrykk av at kollega er besatt av deg og at  du er slik en drømmende helstøpt figur/Gud😆

Anonymkode: cd387...b9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan ha med  kjemi å gjøre, ikke alle har kjemi og av og til gidder man ikke fikse på det som er dårlig for det er bare en kollega . Selv har jeg brent meg på å tro at kollegaer var venner som var der også når arbeidsforholdet opphørte. Derfor knytter jeg ikke tette bånd med kollegaer lenger . 

Det kan og dreie seg om holdninger ; hvis TS har en holdning som kollegaen ikke liker så kan det bli slik. 

Anonymkode: 3ffb7...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb og privat henger ikke sammen. Man må jo holde dette separat fra hverandre. Dette er vel allmenn kunnskap.

Anonymkode: 80dc3...8f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Jobb og privat henger ikke sammen. Man må jo holde dette separat fra hverandre. Dette er vel allmenn kunnskap.

Anonymkode: 80dc3...8f9

Det er ikke så lett...jeg jobber i helse, og på alle arbeidsplasser jeg har vært så har det både oppstått og eksistert vennskap bestandig. Selv jeg har også fått venner på jobb, og jeg vet ikke helt hvor jeg ellers skulle fått meg en sosial arena. MEN jeg ser absolutt risen bak speilet. Vennskap på jobb kan også føre til "klikker" og utfrysing. Er ikke alle som ønsker et personlig forhold til sine kollegaer og blir derfor utenfor. Sånt er vanskelig. Jeg har prøvd begge deler. Ofte føler jeg at man havner i en lojalitetskonflikt. Hvis det oppstår et jobbrelatert problem så er det vanskelig å være uenig med de du liksom er venner med...

Anonymkode: e1b9c...3d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme.

Slike personer kan ikke bli bedre uansett.

Hold avstand så mye som mulig, vær profesjonell og hold deg til andre kolegaer.

Hvia det påvirker deg uansett, må du gi beskjed til ledelsen at du blir utmattet pga henne og du er redd for å måtte bli sykemeldt.

Da kan de ordne slik at dere ikke er så mye sammen og at dere ikke skal bruke energi på hverandre. En løsning som fungerer for alle.

Hvis ikke blir du sykemeldt, også kan du søke nye jobber imenst du er hjemme.

Anonymkode: 4f075...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...