Gå til innhold

Hvordan gå raskt opp i vekt? Alt er prøvd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker ikke akkurat å ende opp med aterosklerose eller diabetes 2, men har tydd til drastiske tiltak i det siste ved å ha ekstra mye fet saus og smør til middagen, sjokolade hver dag, og matolje og fete nøtter i smoothien. Ellers spiser jeg en 6-7 brødskiver hver dag og mye fisk til middag med masse poteter, fortsatt ikke gått opp noe.. Blir så deprimert over at jeg ikke går opp i vekt, tatt blodprøver hos legen, alt er perfekt som alltid. Hater å være tynn og fæl, vil ha store lår og rumpe. Finnes det flere lure tips enn å spise til man sprekker? Ønsker å gå opp 10 kg. 

Anonymkode: fb8f1...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er høyde og vekt? Vet ikke hvor lenge du har prøvd å gå opp, men det tar tid å legge på seg. Det skjer ikke over natten. Ellers kan du prøve tung styrketrening med fokus på rumpe og lår. 

Anonymkode: 64019...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsdrikker på apoteket. Dyre, men full av kalorier og proteiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dr. Ops said:

Næringsdrikker på apoteket. Dyre, men full av kalorier og proteiner. 

Takk, har jeg ikke tenkt på 🙌🏻

Anonymkode: fb8f1...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

167 cm, 50 kg. Prøvd hardt en stund nå, ca 3 mnd. Ellers hatt samme vekt i 15 år. Trener rumpe og lår uten resultater, bygger raskt muskler i armer (selv uten å prøve) men ikke underkroppen 😕 rumpa mi er helt grusom. 

Jeg er faktisk deprimert etter et tungt brudd.. Takk for alternativt tips!

Anonymkode: fb8f1...363

Rart du ikke går opp i vekt om du hver dag i 3 mnd har spist mye kaloritett mat. Øker ikke vekten i det hele tatt? Er du svært ung så kan det være derfor da det oftere er lettere å legge på seg når man er litt oppe i årene. 

Anonymkode: 64019...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Dr. Ops skrev:

Næringsdrikker på apoteket. Dyre, men full av kalorier og proteiner. 

Med mindre man har fått det anbefalt av lege for en helt spesiell grunn, skjønner jeg ikke hvorfor man trenger å bruke næringsdrikker. Man kan enkelt overgå mengden proteiner og kalorier selv ved å blande peanøttsmør, proteinpulver, havremel, h-melk, banan osv til en brøkdel av prisen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan også kjøpe mass gainer fra f.eks Gymgrossisten. Kreatin er også bra å bruke for å øke muskelvolumet.

Anonymkode: 887f4...c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Rart du ikke går opp i vekt om du hver dag i 3 mnd har spist mye kaloritett mat. Øker ikke vekten i det hele tatt? Er du svært ung så kan det være derfor da det oftere er lettere å legge på seg når man er litt oppe i årene. 

Anonymkode: 64019...4c3

Ja, det er utrolig rart og veldig frustrerende. Vært hos fastlege både i 2014 og 2019 med samme problem, men alle prøver viser at alt er fint så han har bedt meg ta det med ro. Pappa har forøvrig samme problem, han er 65 og fortsatt tynn som en strek samme hva, håper ikke jeg ender opp med å være sånn her hele livet, jeg hater å være tynn. Men supre tips i tråden jeg gleder meg til å prøve! 

Anonymkode: fb8f1...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mye fisk og masse poteter" er vagt og subjektivt, men når du nevner konkret 6-7 brødskiver som "mye"så tenker jeg at du undervurderer hva som er mye mat. Jeg er omtrent like høy som deg og veier litt mer, men spiser lett like mange brødskiver hver dag uten å legge på meg. På samme måte som overvektige mener de spiser lite, så virker det som om du ikke helt vet hva som er "mye mat". Du må bare spise mer. Rett og slett.

Anonymkode: d0df6...191

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye spiser du i løpet av en vanlig dag? 

Logg maten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mye fisk og masse poteter" er vagt og subjektivt, men når du nevner konkret 6-7 brødskiver som "mye"så tenker jeg at du undervurderer hva som er mye mat. Jeg er omtrent like høy som deg og veier litt mer, men spiser lett like mange brødskiver hver dag uten å legge på meg. På samme måte som overvektige mener de spiser lite, så virker det som om du ikke helt vet hva som er "mye mat". Du må bare spise mer. Rett og slett.

Anonymkode: d0df6...191

6-7 brødskiver vil jeg si er en del, men det kommer jo an på hva man spiser i tillegg til det. Hun nevner jo flere kaloririke matvarer som hun spiser, men spørsmålet er om mengden er stor nok til å kunne gå opp i vekt. 

Anonymkode: 64019...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg gjør meg noen tanker: Du kan ikke gå raskt opp i vekt. I det siste, alt er prøvd, prøvd hardt, ekstra mye, fete nøtter (nøtter er fete)  - dette får det til å høres ut for meg som du er utålmodig og bare vil ha det overstått, men det fungerer ikke sånn. Du må jobbe systematisk med det og bruke den tiden det tar. Det du ser på som drastiske tiltak, er noe som likevel ikke monner. Eller det monner, men du gir det ikke nok tid og/eller er ikke konsekvent nok. At din far også er tynn, betyr bare at du har modellert dine matvaner etter hans. Jeg ser også at takk for supre tips stoppet idet de effektive tipsene begynte å komme (logge matinntaket, spise mer). 

Anonymkode: d6fcd...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov. 

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først vil jeg bare si, vekten din er helt fin til din høyde. Veier selv 50kg og er 170cm, helt fornøyd med det. Det er ikke alle som kan trene opp en stor rumpe og lår (ikke har jeg lyst på det heller, grøss!)

Dersom du virkelig vil opp i vekt, spis store måltider, samt småspise mye innimellom. Spis mye pesto, pasta, nøtter, kjeks/sjokolade/chips, næringsdrikker, mellombarer osv.

Anonymkode: bf0fa...cbe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er genetisk disponert til å være tynn, sånn er det bare. Noen sliter med å legge på seg, andre sliter med å holde vekten.

Som tidligere overvektig kan jeg anbefale iskrem, cola, potetgull, kaker, desserter og bakervarer. Dette er selvfølgelig ikke sunt, men med gode porsjoner er det en stor sjans for at du kommer til å merke det på bukselinningen.

Anonymkode: 9dd89...b62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...