Gå til innhold

barnevern å besteforeldre


share123

Anbefalte innlegg

har i datter på 4 mnd, barnevernet er innblandet og barnevernet har snakket at istedet for far kan kansje farmor å farfar få samvær isteden, jeg har møtt de å de har sjeldent komt på besøk å kjenner dem ikke akk..

i tilfeller har jeg hørt at besteforeldre har ikke rett til samvær men spørsmåle mitt er, kan de få via barnevernet? å farmor å farfar de vil barnefar skal ha delt foreldre ansvar , han er vanskelig å få tak i å vanskelig å sammerbeide med.. 

hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg advokat TS.  Beste rådet som er. 

Anonymkode: 809eb...eaa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lager du enda en tråd om akkurat det samme?

Anonymkode: 9fb15...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenker nok at barnet ditt har godt av å bli kjent med familien. Nettverk kan bety veldig mye i mange situasjoner! Kan du bli litt bedre kjent med dem? 

Virker som om du er ganske alene oppi dette. Mulig jeg tar feil. Tenk ALLTID på barnets beste. BV foreslår det av en grunn? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

De tenker nok at barnet ditt har godt av å bli kjent med familien. Nettverk kan bety veldig mye i mange situasjoner! Kan du bli litt bedre kjent med dem? 

Virker som om du er ganske alene oppi dette. Mulig jeg tar feil. Tenk ALLTID på barnets beste. BV foreslår det av en grunn? 

jeg sier de kan komme å besøke henne, men det vil de ikke, de vil ta henne med hjem, som barnevernet sier hun er for liten til,de spør ikke etter henne å har sakt de vil ha ta over omsorgen om noe sjer, å vi er ikke i beste tråder me hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest svarene du fikk i den andre tråden?

Anonymkode: cad87...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, share123 skrev:

jeg sier de kan komme å besøke henne, men det vil de ikke, de vil ta henne med hjem, som barnevernet sier hun er for liten til,de spør ikke etter henne å har sakt de vil ha ta over omsorgen om noe sjer, å vi er ikke i beste tråder me hverandre

Å, ok. Hm. Hva skulle skje da? Siden de sier at de kan overta omsorgen? Sliter du veldig med noe? Det er jo fornuftig av deg og si at de får komme på besøk da. Men det er en historie til grunn her. Føler du at bv hjelper deg? Det er viktig at du stoler på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Å, ok. Hm. Hva skulle skje da? Siden de sier at de kan overta omsorgen? Sliter du veldig med noe? Det er jo fornuftig av deg og si at de får komme på besøk da. Men det er en historie til grunn her. Føler du at bv hjelper deg? Det er viktig at du stoler på dem. 

de har ei falsk bekymring som å nå plutselig har de har sakt er positiv igjen de er veldig på fortiden min for 10 år siden som ikke har noe å gjøre med nå, jeg ville gitt mine foreldre omsorgen om det skulle che noe for datteren min kjenner dem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, share123 skrev:

de har ei falsk bekymring som å nå plutselig har de har sakt er positiv igjen de er veldig på fortiden min for 10 år siden som ikke har noe å gjøre med nå, jeg ville gitt mine foreldre omsorgen om det skulle che noe for datteren min kjenner dem 

Ok. Har bv kjennskap til dine foreldre og deres kapasitet? Jeg forstår hva du mener. Blir du hørt av bv der? Samarbeider dere godt? 

Jeg tenker at et barn har sine rettigheter uavhengig av hvordan foreldre tenker. Sånn at en må tenke at barn er et eget individ i seg selv. Er besteforeldre på ene siden mer kapabel til å ta vare på barnet? 

Noe bv tenker på er hvor påvirket barn blir. Du har tydeligvis problemer, og det er det jo flere foreldre som har. Du er ikke alene. Det ser ut til at du tenker på tryggheten ifh til barnet her. En god ting! 

Men hvorfor tenker bv at foreldrene til pappaen er viktige her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke advokat TS? Er du på vei å miste barnet ditt så burde du ha noen som kjenner lov og vil kjempe deres sak. Du har rett på det.  Så skaff deg en. 

Anonymkode: 809eb...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke advokat TS? Er du på vei å miste barnet ditt så burde du ha noen som kjenner lov og vil kjempe deres sak. Du har rett på det.  Så skaff deg en. 

Anonymkode: 809eb...eaa

jeg har advokat som har gjort at jeg ikke blei sendt til mødrehjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ok. Har bv kjennskap til dine foreldre og deres kapasitet? Jeg forstår hva du mener. Blir du hørt av bv der? Samarbeider dere godt? 

Jeg tenker at et barn har sine rettigheter uavhengig av hvordan foreldre tenker. Sånn at en må tenke at barn er et eget individ i seg selv. Er besteforeldre på ene siden mer kapabel til å ta vare på barnet? 

Noe bv tenker på er hvor påvirket barn blir. Du har tydeligvis problemer, og det er det jo flere foreldre som har. Du er ikke alene. Det ser ut til at du tenker på tryggheten ifh til barnet her. En god ting! 

Men hvorfor tenker bv at foreldrene til pappaen er viktige her? 

de har en stor bekymring til barnefar via mye , at han har prøvd lsd å selv vert i barnevernet da han var 3 år som jeg ikke hvet hvorfor å då er jeg selv litt bekymert om foreldrene hans har gitt hsn den goe omsorgen han trengte siden de hadde vansker med samspill med han.. som jeg for litt vondt av..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, share123 skrev:

jeg har advokat som har gjort at jeg ikke blei sendt til mødrehjem

Da kontakter du advokaten din igjen og legger frem dine bekymringer til advokaten. Vi her inne kan ikke gi deg råd eller eksakt ord du skal legge frem for bv. 

Anonymkode: 809eb...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, share123 skrev:

de har en stor bekymring til barnefar via mye , at han har prøvd lsd å selv vert i barnevernet da han var 3 år som jeg ikke hvet hvorfor å då er jeg selv litt bekymert om foreldrene hans har gitt hsn den goe omsorgen han trengte siden de hadde vansker med samspill med han.. som jeg for litt vondt av..

Men bv vet om alt dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Men bv vet om alt dette? 

ja de har sakt at barnefar ikke for ha henne alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, share123 skrev:

ja de har sakt at barnefar ikke for ha henne alene

Ok. Jeg tenker at bv som oftest vil det beste for barnet. Du svarte ikke på om dere samarbeider. Det er viktig at dere gjør det. At de lytter til deg, og at du lytter til dem. Ser ut som om pappaen her har store problemer, og at du er i en vanskelig situasjon. Noen ganger må en velge å stole på. Jeg tror du vil det beste for barnet. Ikke utlever og si så mye på internett. Det kommer rare og ikke alltid kloke svar. Har du noen du stoler på og kan snakke med utenfor forum osv? Benytt deg av dem i så fall. Vi her får bare et innblikk og ikke hele historien. Jeg vil ønske deg lykke til. Prøv å se saken fra flere ståsted men ha barnet ditt i fokus Ts ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nettverk er ofte viktig. Barnet ditt vil sannsynligvis ønske å bli kjent med farssiden etterhvert også.

Men besteforeldre kan ikke få samvær via barneverntjenesten.

Barneverntjenesten kan aldri styre samvær, hverken mellom foreldre eller andre, da det styres av et annen lovverk. For mange foreldre er dette frustrerende om de mener samværsforelderen utøver vold eller overgrep. Men da er det den som har den daglige omsorgen sin oppgave å eventuelt stanse samværet. Barneverntjenesten kan derimot komme med anbefalinger hva de tenker er best for barnet.

Anonymkode: 9cecc...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ok. Jeg tenker at bv som oftest vil det beste for barnet. Du svarte ikke på om dere samarbeider. Det er viktig at dere gjør det. At de lytter til deg, og at du lytter til dem. Ser ut som om pappaen her har store problemer, og at du er i en vanskelig situasjon. Noen ganger må en velge å stole på. Jeg tror du vil det beste for barnet. Ikke utlever og si så mye på internett. Det kommer rare og ikke alltid kloke svar. Har du noen du stoler på og kan snakke med utenfor forum osv? Benytt deg av dem i så fall. Vi her får bare et innblikk og ikke hele historien. Jeg vil ønske deg lykke til. Prøv å se saken fra flere ståsted men ha barnet ditt i fokus Ts ❤️

ja de vil nokk det men syns bare at det e trist at enten barnefaren eller foreldrene hans ikke kommer eller spør hvordan hun har det:( jeg prøver å samarbeide men føles bare at de ikke lytter å de som skal bestemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, share123 skrev:

ja de vil nokk det men syns bare at det e trist at enten barnefaren eller foreldrene hans ikke kommer eller spør hvordan hun har det:( jeg prøver å samarbeide men føles bare at de ikke lytter å de som skal bestemme..

Jeg ser den. Prøv å tenke at de ikke er "autoriteter" Du er like mye verdt som dem selv om du har problemer. Kanskje du føler deg mindreverdig pga det? Ikke gjør det. Du har nok gjort feil, og jeg tenker at de som ikke klarer å ta hånd om barna sine føler de har gjort verste feilen. Men den største feilen vi mennesker begår er likegyldighet. Du er ikke der. 

Rett ryggen og tenk at du er akkurat like mye verdt som de i Bv. En har bare ulike utfordringer iblant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familieråd, sier det bare! 

Du trenger hjelp og er redd for å miste omsorgen for datteren din. Snakk med barneverntjenesten og spør dem om nøyaktig hva du må gjøre for at de skal bli mindre bekymret i situasjonen. Hvis de sier at du bør ta et cos-kurs, så gjør du det. Hvis de sier forsterket helsestasjon så takker du ja. Nyttiggjør deg av all veiledning, hold deg unna barnefar, få massiv støtte av alle rundt deg

(inkludert barnefars familie hvis de er interessert i et samarbeid. Hvis de ikke vil være med dere men bare med barnet ditt så kam de drite og dra.  Bare ikke si det på den måten. Si at hun er for liten for barnevakt og at du er mammaen hennes. De er velkommen tilbake når de ønsker å danne relasjoner med barnet ditt i trygge omgivelser med henne). 

 Hvis du kan få noe avlastning fra familie som kjenner henne (en times tid mens du får handla/tatt en lur/lest ei bok) så er dey alfa omega for en sliten mammakropp, men ikke ha for mye fri. Be om COS, og så individuell cos-veiledning etter endt kurs for å bli enda bedre i samspill med jenta di. Si at du gjerne tar det gjennom familiesenter eller helsestasjon hvis bv ikke har ressurser. 

Anonymkode: 86fc6...7b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...