Gå til innhold

Hvor mange av dere eier en kikkert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange av dere eier en kikkert? Og hva bruker dere den til å se på og hvor bruker dere den?

Anonymkode: df4ff...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, klart vi har kikkert. Ser for det meste etter hjort og rådyr med den, men må innrømme at av og til må jeg se etter hva naboen driver å bygger på nå 😂

Anonymkode: c6572...e46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. litt av et spørsmål. Men jeg har kikkert, den bruker jeg til å kikke på ting som er langt unna. Høhøhø.... F.eks båter på fjorden, fugler i fjæra. Etc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en. Det skjer en sjelden gang at jeg bruker den for å se på elgen som går på åkeren. Stort sett så henger den i gangen....

Anonymkode: 20a55...8cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt en til å se på fugler på, men synes de klassiske kikkertene er så dårlige. Må opp i 20.000,- for å få en som er bra nok, så da..er ikke det helt prioritert..

Anonymkode: bf96b...654

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har kikkert. Helt uvurderlig i båt, for å identifisere uklare objekter i horisonten.

Anonymkode: 6b224...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kikkert er noe jeg har tenkt på å anskaffe i lang tid, men jeg vil ikke bruke penger på noe billig dritt. Betaler heller godt for en som er av bra kvalitet. Hva skal jeg bruke den til?, se etter bedre økonomi!.

Anonymkode: 323d8...fd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en kikkert! Skal se på båtene som jeg ser som små prikker når de går forbi her ute på havet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier kikkert og stjernekikkert. Bruker førstnevnte på (foto)jakt og den andre når jeg sover i fjellet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten billigkikkert jeg bruker til å se flere detaljer på fugler på gårdsplassen/fuglebrettet. Den funker fint til det bruket, men er ikke akkurat noe å ta med på fjelltur eller sjøen. 

Anonymkode: bceb5...0f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kikkert er noe jeg har tenkt på å anskaffe i lang tid, men jeg vil ikke bruke penger på noe billig dritt. Betaler heller godt for en som er av bra kvalitet. Hva skal jeg bruke den til?, se etter bedre økonomi!.

Anonymkode: 323d8...fd9

Det med økonomien ordner seg ved å ikke kjøpe en dyr kikkert:)

Har 2 stk. selv. En hjemme, som stort sett blir brukt av folk på besøk for å titte nærmere på utsikten, og en i båten. Den bruker jeg når jeg ankrer opp utenfor nudiststrender. (Ingen grunn til ramaskrik, det siste var en spøk). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten jaktkikkert. Fikk den en gang. Nesten ikke brukt den. Står i en hylle. 

Vi har kikkerter på hyttene våre. De blir brukt en sjelden gang til å titte på fugler og natur. Eventuelt om man skulle se en hjort. Og det er en i båten. 

Endret av Spiralis
glemte noe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en passe grei kikkert til ca 4500,-. Bruker den på jakt (villrein og annet storvilt), sauesanking og ellers når jeg er nysgjerrig.

Anonymkode: 80d9c...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en liten en, ønsket meg da jeg var barn, har den enda. Spionerer for det meste på naboen ;) 

Anonymkode: 5ce28...f6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikkert som brukes når vi går i fjellet, på de lange turene (dagevis, langt fra folk).

Anonymkode: 0f1ed...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nydelig antikk teaterkikkert, men har aldri hatt den med meg i teateret da 😄 Nå står den bare til pynt.

Anonymkode: 51da8...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...