herremann Skrevet 15. mai 2019 #1 Skrevet 15. mai 2019 (endret) Hvilke type snitter pleier dere å servere? roastbiff, reker, røkelaks? og hva slags tilbehør har dere på de? Endret 15. mai 2019 av herremann
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #2 Skrevet 16. mai 2019 Du burde gå inn på sider som selger snitter og se på utvalga deres. De som jeg oftest lager er : Roastbiff med potetsalat. rødløk og sylteagurk til pynt. Reker med majones, sitronskive til pynt. Røkelaks med eggerøre og agurkskive til pynt. Karbonade, med sylteagurk og tomat til pynt. På alle snittene har jeg smør godt ut til kanten, salatblad under og med en liten kruspersille til pynt. Det ser faktisk ganske proffe ut! Lager også noen med eggerøre uten laks, da det ofte er barn eller kresne voksne som kommer. Da kan det også være at jeg lager noen med ost og god skinke til de små. Har også prøvd meg ut på skinkestek, kokt egg, leverpostei og skinke m/ italiensk salat, men de er ikke like populære i min familie. Anonymkode: 22568...ca2 3
solmåneogstjerner Skrevet 16. mai 2019 #3 Skrevet 16. mai 2019 Jeg serverer vanligvis en skive med leverpostei eller salami, delt i to og lagt oppå hverandre. Den spises i bilen mens jeg kjører litt over fartsgrensen og feil vei i enveiskjørte gater. For å rekke barnetoget. Ellers er jeg enig med den som skriver over her 6
Tøytigern Skrevet 16. mai 2019 #4 Skrevet 16. mai 2019 Spiser dere virkelig snitter til frokost? Er ikke det lunsjmat? 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #6 Skrevet 16. mai 2019 5 hours ago, herremann said: Hvilke type snitter pleier dere å servere? roastbiff, reker, røkelaks? og hva slags tilbehør har dere på de? Folk pleier nok ikke å servere snitter til 17mai frokost, kanskje du tenker på noe annet? Anonymkode: bd7f4...23f 2
Jerry Lee Skrevet 16. mai 2019 #7 Skrevet 16. mai 2019 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk pleier nok ikke å servere snitter til 17mai frokost, kanskje du tenker på noe annet? Anonymkode: bd7f4...23f Hva vet du om hva folk flest serverer? Ingenting galt med snitter til 17. maifrokost. Det har jeg fått mange ganger, og satt stor pris på. Så mye nydelig mat. Men så er jeg typen til å bli glad for alt jeg blir bedt til. Endret 16. mai 2019 av Jerry Lee 2
Jerry Lee Skrevet 16. mai 2019 #8 Skrevet 16. mai 2019 11 timer siden, Tøytigern skrev: Spiser dere virkelig snitter til frokost? Er ikke det lunsjmat? Ja! Noen spiser VIRKELIG det! Hvor nedlatende du framstår! 3
Jerry Lee Skrevet 16. mai 2019 #9 Skrevet 16. mai 2019 Faen, så sur jeg blir når folk nedgraderer og håner andres mat!!! 1
Jerry Lee Skrevet 16. mai 2019 #10 Skrevet 16. mai 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde gå inn på sider som selger snitter og se på utvalga deres. De som jeg oftest lager er : Roastbiff med potetsalat. rødløk og sylteagurk til pynt. Reker med majones, sitronskive til pynt. Røkelaks med eggerøre og agurkskive til pynt. Karbonade, med sylteagurk og tomat til pynt. På alle snittene har jeg smør godt ut til kanten, salatblad under og med en liten kruspersille til pynt. Det ser faktisk ganske proffe ut! Lager også noen med eggerøre uten laks, da det ofte er barn eller kresne voksne som kommer. Da kan det også være at jeg lager noen med ost og god skinke til de små. Har også prøvd meg ut på skinkestek, kokt egg, leverpostei og skinke m/ italiensk salat, men de er ikke like populære i min familie. Anonymkode: 22568...ca2 Fantastisk. Takk. 😀
Luckiness Skrevet 16. mai 2019 #11 Skrevet 16. mai 2019 Hvor mange skal du ha på frokost? Hvis du vil forenkle arbeidet ville jeg heller satt frem pålegg (dandert fint på fat), eggerøre, kanskje potetsalat, rundstykker, gode juicer, te/kaffe som en slags buffet. Så kan folk ta på det de ønsker. 3
Jerry Lee Skrevet 16. mai 2019 #12 Skrevet 16. mai 2019 2 minutter siden, Luckiness skrev: Hvor mange skal du ha på frokost? Hvis du vil forenkle arbeidet ville jeg heller satt frem pålegg (dandert fint på fat), eggerøre, kanskje potetsalat, rundstykker, gode juicer, te/kaffe som en slags buffet. Så kan folk ta på det de ønsker. Det er også en fin løsning. 😀 Fatter ikke at noen ser ned på slikt. 3
herremann Skrevet 16. mai 2019 Forfatter #13 Skrevet 16. mai 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Roastbiff med potetsalat. rødløk og sylteagurk til pynt. Reker med majones, sitronskive til pynt. Røkelaks med eggerøre og agurkskive til pynt. På alle snittene har jeg smør godt ut til kanten, salatblad under og med en liten kruspersille til pynt. Det ser faktisk ganske proffe ut! Lager også noen med eggerøre uten laks, da det ofte er barn eller kresne voksne som kommer. Da kan det også være at jeg lager noen med ost og god skinke til de små. Har også prøvd meg ut på skinkestek, kokt egg, leverpostei og skinke m/ italiensk salat, men de er ikke like populære i min familie. Anonymkode: 22568...ca2 Blir til at jeg lager disse 3. Kjører nesten samme oppskrift bare at jeg kjører på med litt sylta rødløk. Takk for tipset. @Luckiness Er ikke jeg som arrangerer. Vertskapet spurte om noen av gjestene kunne ta med litt mat for å hjelpe på mengden, så da tenkte jeg det var kjekt å ta med noe som var ferdig laga. 1
Jytte Skrevet 17. mai 2019 #14 Skrevet 17. mai 2019 23 timer siden, Jerry Lee skrev: Det er også en fin løsning. 😀 Fatter ikke at noen ser ned på slikt. Det er en god løsning. Å lage snitter tar tid, kommer selvsagt an på hvor mange gjester. 22 timer siden, herremann skrev: Blir til at jeg lager disse 3. Kjører nesten samme oppskrift bare at jeg kjører på med litt sylta rødløk. Takk for tipset. @Luckiness Er ikke jeg som arrangerer. Vertskapet spurte om noen av gjestene kunne ta med litt mat for å hjelpe på mengden, så da tenkte jeg det var kjekt å ta med noe som var ferdig laga. Hvor mange skal du lage til, dvs. hvor mange gjester er det? Det vanlige er å beregne fem snitter per gjest, men det utgår når du bare skal lage en del av maten. Lykke til. Høres bra ut med valget selv om dette kanskje er noe vertskapet har på bordet selv hvis det er koldtbord? Når vi har avtalt at noen tar med mat blir vi enige på forhånd om hvem som tar med hva. Men det er tvilsomt at noen vil klage hvis du tar med snitter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå