Gå til innhold

Strøk på oppkjøringen. Gi opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jaja. I dag prøvde jeg igjen, og greide ikke oppkjøringen. Det var 8. gang jeg strøk nå. 😩 Bør jeg bare gi opp hele lappen? Er bare så surt at jeg har brukt 60000 kr på lappen nå, og gir jeg meg nå er alke pengene bortkastet. 

Anonymkode: a6ca2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare fortsette. En gang får du det til! Øvelseskjør mye og øv deg spesielt på de tingene som gjorde at du strøk. 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du øve på det du strøk på! 

Anonymkode: 6a0c7...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet kjøreskole i mellom slagene? Hvis ikke hadde jeg virkelig vurdert det, når du stryker for 8. Gang, er det noe kjørelærer og kjøreskole ikke klarer å formidle til deg. 

Er det det samme du stryker på hver gang, eller er det nye ting? 

Anonymkode: 99d7a...af9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud

Sier ikke at det er tilfelle men du burde gå en omgang med deg selv å vurdere om du burde ha førerkort. Om det bare er fordi du blir stresset er det greit nok, men om det er fordi du sliter med å lese trafikkbilde eller reagere raskt nok kan det være det er best at du ikke kjører bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du gir opp nå har i allefall alt av pengene vært bortkastet! Bytt kjøreskole og øvelseskjør MASSE der hvor oppkjøringen foregår :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp. Jeg strøk 4 ganger før jeg bestod på 5 forsøk. Jeg kjørte i 3 år i tillegg. Men du må aldri ta oppkjøring før du er veldig klar. Øv masse til du tror at du kommer til å klare det så ordner det seg. Problemet mitt var at jeg aldri var klar de 4 første gangene, jeg kjørte lite og med mange pauser. Du må kjøre kontinuerlig til du er trygg. 

Anonymkode: 34018...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Arabella skrev:

Hvilke punkter strøk du på?

Jeg kjørte 50 km/t i 30-sone og jeg glemte å bruke blinklys i en rundkjøring. 😪

Anonymkode: a6ca2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte 50 km/t i 30-sone og jeg glemte å bruke blinklys i en rundkjøring. 😪

Anonymkode: a6ca2...71c

Da var det nok fartsoverskridelsen som var utslagsgivende. Skulle du blinke inn eller ut? Ut er uansett det viktigste å tenke på. Du skal også blinke hvis du skal skifte felt inni en rundkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arabella skrev:

Da var det nok fartsoverskridelsen som var utslagsgivende. Skulle du blinke inn eller ut? Ut er uansett det viktigste å tenke på. Du skal også blinke hvis du skal skifte felt inni en rundkjøring.

Jeg husket å blinke både inn og ut i de andre rundkjøringene jeg kjørte i. Men så glemte jeg meg helt i den ene.. 🤔

Anonymkode: a6ca2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har forsøkt 8 ganger og strøket på det samme hver gang (?) tenker jeg at "Trafikkavhandling" er og blir det viktigste i trafikken, så enkelt er det - det betyr selvsagt å passe farten, spesielt i 60 og lavere.. Man har faktisk ikke noe i trafikken å gjøre om man ikke mestrer dette, så her er det bare å skjerpe seg, sørge for å følge med på farten og gjøre det bedre neste gang..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carrot skrev:

Dersom du har forsøkt 8 ganger og strøket på det samme hver gang (?) tenker jeg at "Trafikkavhandling" er og blir det viktigste i trafikken, så enkelt er det - det betyr selvsagt å passe farten, spesielt i 60 og lavere.. Man har faktisk ikke noe i trafikken å gjøre om man ikke mestrer dette, så her er det bare å skjerpe seg, sørge for å følge med på farten og gjøre det bedre neste gang..

Jeg vet.. Jeg tror jeg seriøst skal slutte å prøve igjen. Har holdt på i 3 år og begynner  å skjønne at jeg kanskje ikke burde hatt lappen. På forrige oppkjøring klarte jeg å bulke bilen når jeg skulle lukeparkere. 

Anonymkode: a6ca2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hørt om lignende. Strøket 8-åtte ganger.. 

Gud bedre. 

Anonymkode: 6b996...e5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte 50 km/t i 30-sone og jeg glemte å bruke blinklys i en rundkjøring. 😪

Anonymkode: a6ca2...71c

Tuller du?

Hvorfor kjørte du så fort?

Anonymkode: 2b2f4...d57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreskolelæreren har gått for det store svømmebassenget, altså???

 

 

Anonymkode: 6a0c7...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjørte 50 km/t i 30-sone og jeg glemte å bruke blinklys i en rundkjøring. 😪

Anonymkode: a6ca2...71c

Du kjørte så fort at du var rett før førerkortbeslag hvis du hadde hatt førerkort. Så du gjorde ikke bare en feil. Du gjorde en brøler av dimensjoner.

Noen er helt enkelt ikke egnet til å ferdes i trafikken med bil. Om du er en av dem kan vi jo ikke vite, men jeg synes du skal ta en lang og god samtale med kjørelæreren din om veien videre. Lykke til. :hug:

Endret av Ulven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du?

Hvorfor kjørte du så fort?

Anonymkode: 2b2f4...d57

Jeg kom fra en 50 km/t fartsgrense til 30-sone. Så ikke skiltet og ble litt lurt fordi veien var like brei og fin. Altså det så ut som det var 50 km/t der. 😕

Anonymkode: a6ca2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du strøket på de andre gangene da? Hva sier sensor? Hva sier kjørelærer? 

Anonymkode: 56491...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet.. Jeg tror jeg seriøst skal slutte å prøve igjen. Har holdt på i 3 år og begynner  å skjønne at jeg kanskje ikke burde hatt lappen. På forrige oppkjøring klarte jeg å bulke bilen når jeg skulle lukeparkere. 

Anonymkode: a6ca2...71c

Stresser du i selve oppkjøringssituasjonen? Hvilken tilbakemelding får du fra kjørelæreren din? En bekjent prøve ti ganger før det ble bestått fordi nervene rett og slett tok overhånd i oppkjøringstimen - der tok sensor og kjørelærer og byttet plass i bilen, altså sensor satt bak og kjørelærer styrte ruten, da besto vedkommende.. usikker på om dette er "vanlig" men jeg tenker at du må snakke med kjørelæreren din og be om en 100% ærlig tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...