Gå til innhold

Hva er det verste du har vært vitne til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest #Rasshøl
14 minutter siden, PetraPerlesukker skrev:

Har du snakket med mammaen din om dette?💗

Det er ikke så lett. Vi har ikke så god kontakt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, #Rasshøl skrev:

Det er ikke så lett. Vi har ikke så god kontakt.. 

Kanskje det hadde vært godt for dere begge 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
1 time siden, PetraPerlesukker skrev:

Kanskje det hadde vært godt for dere begge 🧡

Helt sikkert. Men det kommer ikke til å skje. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Helt sikkert. Men det kommer ikke til å skje. 😊

Enn du og søstra di da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så flere døde ungdommer på nært hold som seksåring. Det var en stygg ulykke ikke langt fra huset vårt, der alle i bilen ble kastet ut, og jeg så et nesten avrevet ben, blod og hjernemasse. Det verste var likevel ikke synet av de døde unge menneskene, men den eneste som overlevde. Hun satt med den døde kjæresten sin i fanget og vugget fram og tilbake mens hun laget en hjerteskjærende lyd. Den lyden kom tilbake til meg både i drømmer og våken tilstand i lang tid etterpå. Den gir meg kalde kårer fortsatt når jeg tenker på den. Alle luktene fra ulykkesplassen har også brent seg fast. Jeg taklet det ikke så bra den gangen. Det tok lang tid før noen voksne oppdaget og fikk fjernet meg derfra, naturlig nok, så jeg rakk å få med meg altfor mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
10 minutter siden, PetraPerlesukker skrev:

Enn du og søstra di da?

Nei, vi er så forskjellige. Vi har ikke noe tilfelles. Vi kan ikke snakke uten å krangle, og uten å ende opp som uvenner. 

Dessutten er våre opplevelser fra barndommen forskjellig. Søsteren min var gullungen og er favoritten til foreldrene våre. Hun sier eller gjør ikke noe galt i deres øyne. Slik var det da, og det er slik fortsatt.

Endret av #Rasshøl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, #Rasshøl skrev:

Jeg veit ikke.. Det føles ikke riktig. Jeg gjorde det hos søsteren min også, i voksen alder da hun ble banket av typen sin. Jeg har dårlig samvittighet for det også. 

Det trenger du ikke å ha. Ikke for noen av tilfellene! 

Jeg drar ikke fram meg som eksempel sånn sett ofte, men jeg var den moren din var. Giftet meg veldig ung med en som var voldelig. Når barna hans var på besøk, var mitt høyeste ønske at de var trygge! Jeg livet deg. Og det var ikke mine barn engang. En mor har et overlegent instinkt for å ville beskytte barna. Som den du siterer sier. Det må du tro på.

I siste tilfelle så kom du i sjokk. Da reagerer vi ulikt. De som handler kommer best ut av det i ettertid. Vi som reagerer med "freeze" får oftest traumer. Og skam fordi vi ikke reagerte. Men det er ikke viljen det kommer an på! Vi klarer bare ikke reagere i krisesituasjoner. Tror det kan sammenlignes med å bli paralysert. Ikke helt det beste, men det er sånn vi er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange år siden. En far som kom springende inn på en McD med barne sitt i armene. Ungen var blå. Ingen hjelp til unntatt meg. Fikk ropt at noen måtte Ring etter hjelp. Helikopter kom. Tok med seg ungen. Jeg vet ikke hvordan det gikk med ungen.

Tenker på det innimellom.

Anonymkode: 21498...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vitne til en sjøflystyrt utenfor en iskiosk. Det var en familie på 3 barn og 2 voksne i flyet.

Det var en varm sommerdag for endel år siden. Mange mennesker satt utenfor iskiosken og så på sjøflyet som prøvde og lande. Det var relativt god stemning og alle syntes det var veldig kult å se på. På 3. forsøket gikk det inn for landing altfor tidlig og flyet smalt i havoverflaten og sank under. De 60 sekundene før man kunne se det første barnet kom opp over overflaten var helt jævlige. Alle overlevde heldigvis, men det var en helt forferdelig opplevelse. Første og forhåpentligvis siste gang jeg ringte nødetatene.

Anonymkode: 4cc15...bc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 14.12, AnonymBruker skrev:

Å sitte på bakken med en person som holdt på å dø, er nok høyt oppe. Jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å legge personen i stabilt sideleie, mens jeg ventet på ambulanse. Å se de voldsomme anfallene hn fikk, fråden, å det å kjenne at pust og puls blir svakere mens jeg forbereder på hjerte/lungeredning, det var rett og slett grusomt. Heldigvis kom ambulanse kjapt til stedet. 

Men det som virkelig har tatt meg, var å stå på utsiden å se på at et hus brant ned, med en jeg var utrolig glad i inni. De skrikene kommer jeg aldri til å glemme. Og jeg kunne ikke gjøre noenting. Hn kom seg heldgivis ut til slutt, men selve opplevelsen var helt grusom. 

Anonymkode: 18beb...660

Opplevde det samme som du beskriver der oppe, det er så ekkelt og skummelt at det ikke kan beskrives. Men det skjedde hjemme på kvelden og det var mamma. Skjedde også en annen gang når jeg jobbet på bar og da kom masse politi og ambulanse og satt rundt vedkommende. Det holdt på nesten en halvtime. Glemmer ikke lyden og lukten.

Har også sett et hus brenne rett foran øynene mine, heldigvis hørte jeg ikke skrik og det var bare brannbilen som kom og slukket den voldsomme brannen. 

Anonymkode: 77409...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Da jeg våknet av at nabohuset brant en onsdagsmorgen, heiv jeg på meg klær å løp ut til synet når 2 brannmenn løp ut av et fullstendig overtent hus; med nabodama i armene svart av sot. Hun var død, og det ansiktsuttrykket hun hadde har brent seg fast. I tillegg at deler av kroppen var forkullet...

Jeg håper for guds skyld at brannmenn får psykolog oppfølging, dette kan de umulig bli vant til i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg har også sett et hus brenne foran meg

Og vært vitne til vold, blitt hentet av politiet som 2 åring. Husker ikke hendelsen, men følelsene av frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 15.5.2019 den 19.32, hind skrev:

Jeg så flere døde ungdommer på nært hold som seksåring. Det var en stygg ulykke ikke langt fra huset vårt, der alle i bilen ble kastet ut, og jeg så et nesten avrevet ben, blod og hjernemasse. Det verste var likevel ikke synet av de døde unge menneskene, men den eneste som overlevde. Hun satt med den døde kjæresten sin i fanget og vugget fram og tilbake mens hun laget en hjerteskjærende lyd. Den lyden kom tilbake til meg både i drømmer og våken tilstand i lang tid etterpå. Den gir meg kalde kårer fortsatt når jeg tenker på den. Alle luktene fra ulykkesplassen har også brent seg fast. Jeg taklet det ikke så bra den gangen. Det tok lang tid før noen voksne oppdaget og fikk fjernet meg derfra, naturlig nok, så jeg rakk å få med meg altfor mye. 

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytingen på Utøya er vel det som preger meg mest ennå. Jeg var ikke der, men skulle ha vært der (en tilfeldighet gjorde at jeg ikke dro dit 22. juli). Det å se oppdateringene og meldingene live på facebook mens det pågikk, og man sitter der helt maktesløs, er en virkelig, virkelig noe som har brent seg inn på netthinnen. Siden jeg kjenner øya godt (vært der mange ganger), var det som å leve i et mareritt som faktisk var en virkelighet. 

Mistet mange venner den dagen.

Endret av SPOCA
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var rundt 1 år, så døde sauen til naboen. Det ga alle i bygda traumer.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 10 år gikk jeg og en venninne til skolen sammen, vi skulle ta en snarvei over en trafikkert vei og hun smatt under autovernet før meg. Jeg så bussen som kom, og ropte at hun måtte stoppe, men det regnet, hun hadde hette på og hun hørte hverken meg eller bussen før det var for sent. 

Kommer aldri til å glemme det metalliske dunket når bussen traff henne. 

Anonymkode: 8b900...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...