Jump to content
Guest Parkeringsvakt

Hvorfor ikke stemme rødt?

Recommended Posts

Guest Parkeringsvakt

Så om vi ønsker en litt drastisk endring, hvorfor ikke stemme rødt for å dytte litt på meninger? Hva om vi ønsker en liten rød tråd i samfunnet?

Fortsetter under...

A-hunter

Det er det 100 millioner grunner til å ikke gøre.

100 millioner mennesker er slaktet, drept og sultet ihjel i kommunismens navn. "Moxnes er snillere en Stalin" var et argument i en annen Rødt-tråd, hvilket er mager trøst.

Kommunisme er død, fordervelse, elitisme, korrupsjon og uendelig fattigdom. Det er menneskefiendtlig, tvang, ufrihet og menneskesortering. Kommunisme virker ikke. Kommunisma kan ikke virke.

Kommunismen er død! Og det er himmelsk deilig å vite!

Guest Parkeringsvakt

Å være en påvirkning på et samfunn er noe ganske annet enn å være dominerende, da. Hva har nåværende regjering gjort for oss? Hvorfor ville ikke litt rødt-krydder være bra?

Husholdning1

Fordi man ikke er en jævla sosialist. 

ElinX0Xpoliti
1 hour ago, Parkeringsvakt said:

Så om vi ønsker en litt drastisk endring, hvorfor ikke stemme rødt for å dytte litt på meninger? Hva om vi ønsker en liten rød tråd i samfunnet?

Fordi jeg ønsker ikke barna mine måtte sulte og ha et verdig liv. Derfor stemmer ikke jeg rødt. 

ElinX0Xpoliti
54 minutter siden, Parkeringsvakt said:

Å være en påvirkning på et samfunn er noe ganske annet enn å være dominerende, da. Hva har nåværende regjering gjort for oss? Hvorfor ville ikke litt rødt-krydder være bra?

Så du er faktisk enig at "rødt" medfører massemord og sult, men greit med litt drap og litt sult?

Annonse

Luna Llena
51 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Fordi man ikke er en jævla sosialist. 

De er da kommunister.

Suss81

Kommunisme virker ikke. 

Husholdning1
6 minutter siden, Luna Llena skrev:

De er da kommunister.

Riktig.

Zienna

Til stortingsvalget kan det godt hende at jeg stemmer på Rødt, men ikke til kommunevalget.  Da skal jeg stemme på Senterpartiet.  Grunnen er at Senterpartiet stiller med personer på lista si som jeg vet har fokus på å rette opp vår skakkjørte kommuneøkonomi.  Etter 8 år med blå-blått styre og manglende økonomisk styring er det på høy tid at nye koster tar styringen.  .  

A-hunter
1 time siden, Parkeringsvakt skrev:

Litt kommunisme finnes ikke. Det er alt eller ingenting - og ethvert menneske med mer en historietime bør håpe på ingenting.

At Rødt selger seg inn som en løsning på noe som helst - og åpenbart delvis lykkes med det - kan bare være dokumentasjon på et skolesystem i fullstendig krise. Oppegårende, og da inkludert også bare delvis oppegående, skyr absolutt alt Rødt står for.

xHenrik
1 hour ago, Parkeringsvakt said:

Hvorfor ikke krydre hverdagen med litt folkemord..

Guest Parkeringsvakt
51 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Så du er faktisk enig at "rødt" medfører massemord og sult, men greit med litt drap og litt sult?

Litt offer må da til. Kanskje moxnes og jeg har en litt voldelige tendenser?

43 minutter siden, A-hunter said:

Litt kommunisme finnes ikke. Det er alt eller ingenting

Også kjent som fysikkens 4. lov

Annonse

Capt. Obvious
1 time siden, A-hunter skrev:

Litt kommunisme finnes ikke. Det er alt eller ingenting - og ethvert menneske med mer en historietime bør håpe på ingenting.

At Rødt selger seg inn som en løsning på noe som helst - og åpenbart delvis lykkes med det - kan bare være dokumentasjon på et skolesystem i fullstendig krise. Oppegårende, og da inkludert også bare delvis oppegående, skyr absolutt alt Rødt står for.

Satt på spissen er dette feil. "Litt kommunisme" har man jo allerede i Norge i dag, med f. eks. staten som eier elle deleier av enkelte viktige institusjoner eller bedrifter. 

Så før folk snakker om at andre bør lese historie, bør man muligens lese litt selv også ;)

Vakkertliv

Vil ikke ha væpna revolusjon 🙈🙈🙈

Capt. Obvious
4 minutter siden, Vakkertliv skrev:

Det blir nok ingen væpna revolusjon med en litt større oppslutning blant Rødt. Skal vi se, kanskje det er det som egentlig skal til. De borgerlige, som for øvrig har økt avgiftene noe hinsides, trenger å få en støkk. Jeg håper det blir kaos etter neste valg. 

Schmidt
11 minutter siden, Vakkertliv said:

For å si det sånn, tror ikke det er veldig stor overlapp mellom folk som stemmer Rødt og folk som eier våpen. Norge har en befolkning med helt utrolig mye våpen, i tillegg til politi- og militærstyrker.

ElinX0Xpoliti
7 hours ago, Parkeringsvakt said:

Litt offer må da til. Kanskje moxnes og jeg har en litt voldelige tendenser?

Det var bra skummelt svart av deg. 

I Grosny
Posted (edited)
16 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Rødt har ikke massemord og sult på sitt program. De er ikke blodkommunister, men derimot eventyr-kose-kommunister.   De burde slette "kommunist" fra programmet sitt og skrive inn kosuist i stedet.

At et så søtt parti som Rødt blir advart mot med begrunnelse massemord og sult er helt absurd. Det er de andre partiene som står for massemord , altså Libyabombingene og støtte til "opposisjonelle"(islamistiske quislinger/terrorister og leiseoldater i Syria), samt sult (sanksjoner). De andre partiene er mot massemord og sult i Norge, men de fleste har i praksis støttet dette hos en del arabere.

Det med kommunistisk massemord og sult handler om proletariatets diktatur og er noe helt annet enn Rødts politikk. Stalin var en typisk sjef for denne forferderlige typen kommunisme.

Rødt er forresten ikke snille alle sammen. Det finnes en kurderfraksjon i partiet som støtter quislinger/terrorister/opposisjonelle som har rottet seg sammen med USA for å stjele de oljerike delene av Syria. Jeg tror imidlertid at kurderfraksjonen er i mindretall, men kan ikke si det sikkert.

Rødt har også en annen mørk side: "Noplatforming", der en andel av rødt-medlemmene forsøker å hindre ytringer de ikke liker. Komplett idiotisk av ett venstresideparti, ikke minst siden de er de neste på lista til å bli rammet av ytringsbegrensninger. Venstresiden burde kjempe for å maksimalisere ytringsåpenhet, uansett hva. Så ja, dere som ser kommunistspøkelser i Rødt har rett i at det faktisk finnes noe autoritært og ekkelt der, men de gode kreftene er forhåpentligvis på vei opp og fram der.

Det er mye godhet, søtt og vakkert i Rødt. Rødt er en farge av skjønnhet, men Moxnes er ikke Norges vakreste politiker. Han når ikke sin partifelle Johanne Brynhildsen Sørheim opp til anklene en gang, gjennomført vakker både i sinn og utseende. https://www.aftenposten.no/meninger/i/GBP9/Jeg-er-odelsjente-Jeg-spiser-ikke-kjott-Eller-fisk--Joanne-Brynildsen-Sorheim

Arbeiderpartiet er tragiske og kan ikke måle seg med Rødt sin skjønnhet. Jens og Jonas var en gang veldig  skjønne menn, men de ofret sin skjønnhet for Libyas bombing, og har etter det sett ut som grågustne og skrekkelige  dementorerer. Rødt er det mest tydelige alternativet til Arbeiderpartiet og min følelse er at de pr. dags dato er mer sosialdemokratiske enn Arbeiderpartiet. 

Edited by I Grosny

Stina234

Heldigvis er det fleste fornuftige nok til å ikke gjøre det.