Gå til innhold

Hvordan slutte med Pesi Max? :o


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her som har klart å slutte med lettbrus? Jeg er helt avhengig av pepsi max, og kan drikke 1,5 L hver dag, noe som slett ikke er bra for hverken tenner eller resten av kroppen.. Men det er jo så sykt godt 🙄 Føler virkelig at dette er en form for "avhengighet", og billig er det heller ikke.😅

Lurer derfor på om noen har erfaringer med å slutte. Hvordan sluttet du? evt. utfordringer underveis?(hodepine etc.). Og merket du noen langvarig effekt??☺️

Anonymkode: ebaf8...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et avhengighetsforhold til cola zero og jeg har ingen intensjoner med å slutte. I en periode kuttet jeg det imidlertid ut til fordel for saft, og koste meg heller med en boks på en lørdagskveld. Ingen utfordringer underveis annet enn at det var kjipere å drikke saft enn brus. 

Anonymkode: ffef2...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen

Følger denne. Har forsøkt tidligere, men faller tilbake. Sluttet med pepsi max i 2009. Holdte meg unna i 9 mnd faktisk, uten ett eneste glass med hverken pepsi max eller annen brus. Jeg ble skikkelig dårlig i den første uka jeg slutta. Hadde påskeferie, og lå med migrenelignende hodepine i 3 dager. Var kvalm og sur også 🙈 Skjønte da hvor avhengig jeg var etter mange mange år med pepsi max som hoveddrikk i hverdagen.. 

Jeg følte meg aldri så mye «friskere» tross for en brusfri hverdag. Jeg drakk mye vann, og var kanskje ikke like oppblåst som jeg av og til blir. Men dyrt er det, og absolutt ikke bra å drikke som erstatning for vann. 

Husker ikke helt hvorfor jeg begynte igjen, men det startet med ett glass på kveldene.. Plutselig glemte jeg vannflaska når jeg dro på jobb, og da kjøpte jeg heller pepsi max enn imsdal i kantina🙄 Sakte men sikkert var det på’n igjen. 

Jeg har ikke lyst til å forsøke slutte helt igjen. Jeg vil bli bedre til å holde det på et mindre inntak. Max 0,5l pr dag. Vann bør være hovedinntak av drikke. 

Hva ønsker du da ts? :) Er målet å trappe ned? Eller slutte helt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å drikk det. Bytt ut med vann. Etter et par uker er vanen borte. Hilsen PM-fri på 20. året.

Anonymkode: ae416...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slutt å kjøpe det da. Hjelpemeg.

Anonymkode: d876d...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper bare en liten flaske istedenfor en stor. Er så sunn ellers at den lille flaska, den får bli. 

Anonymkode: 1de2e...3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drakk mye før og sluttet.  Fikk hodepine og ble litt urolig. Hodepinen og uroen gikk over etter en ukes tid. Målet mitt var ikke å slutte, men å greie og bare drikke i helgene.

Nå drikker jeg stort sett bare i helgen. Skjønner deg godt, for Pepsi Max er kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Solkremen skrev:

Følger denne. Har forsøkt tidligere, men faller tilbake. Sluttet med pepsi max i 2009. Holdte meg unna i 9 mnd faktisk, uten ett eneste glass med hverken pepsi max eller annen brus. Jeg ble skikkelig dårlig i den første uka jeg slutta. Hadde påskeferie, og lå med migrenelignende hodepine i 3 dager. Var kvalm og sur også 🙈 Skjønte da hvor avhengig jeg var etter mange mange år med pepsi max som hoveddrikk i hverdagen.. 

Jeg følte meg aldri så mye «friskere» tross for en brusfri hverdag. Jeg drakk mye vann, og var kanskje ikke like oppblåst som jeg av og til blir. Men dyrt er det, og absolutt ikke bra å drikke som erstatning for vann. 

Husker ikke helt hvorfor jeg begynte igjen, men det startet med ett glass på kveldene.. Plutselig glemte jeg vannflaska når jeg dro på jobb, og da kjøpte jeg heller pepsi max enn imsdal i kantina🙄 Sakte men sikkert var det på’n igjen. 

Jeg har ikke lyst til å forsøke slutte helt igjen. Jeg vil bli bedre til å holde det på et mindre inntak. Max 0,5l pr dag. Vann bør være hovedinntak av drikke. 

Hva ønsker du da ts? :) Er målet å trappe ned? Eller slutte helt? 

TS her. Jeg ønsker vel kanskje å slutte helt til å begynne med. Etterhvert kun drikke i helger. Men det blir vel fort en "slippery slope" tilbake til stort forbruk?😅 Må i hvertfall få ned den daglige mengden.

Vurderer å slutte helt ("cold turkey"), i hverfall nå til å begynne med. Jeg er ikke gira på abstinensene, men de slipper jeg vel ikke helt unna.. :( 

Anonymkode: ebaf8...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sluttet. Lettbrus smaker jo bare kjemisk. Om jeg skal drikke brus, noe jeg ikke har gjort på noen år nå, og ikke har noe ønske om, ville jeg foretrekke vanlig brus, det smaker ihvertfall godt, selv om det er litt kjedelig.

Anonymkode: 4161a...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare slutt å kjøpe det da. Hjelpemeg.

Anonymkode: d876d...993

Slik snakker bare de aller klokeste hodene på avhengighet 🤦🏻‍♀️

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare sluttet. Lettbrus smaker jo bare kjemisk. Om jeg skal drikke brus, noe jeg ikke har gjort på noen år nå, og ikke har noe ønske om, ville jeg foretrekke vanlig brus, det smaker ihvertfall godt, selv om det er litt kjedelig.

Holde det på et måtehold da? Jeg drikker det av og til i helgene. Etter en fest med solid hangover så er det godt å ta en iskald Pepsimaks før man kryper tilbake i senga og tar synd på seg selv :)  Ellers drikker jeg bare vann etter trening. Noen laster i livet skal man ha, og det minst usunne tror jeg faktisk at lettbrus er. Mange med mye rart om kunstige søtningstoffer, men fra vitenskapelig hold finnes det ikke noe som helst forskning som sier at dette er "farlig". Da skal man drikke helt enorme mengder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sluttet, cold turkey. Drakk 1,5 - 2 liter pr dag. Drakk veldig lite vann, kun på trening egentlig. 

Har ikke drukket PM eller andre colaprodukter på 4 mnd. Drikker noen glass annen lettbrus  i helgene og er veldig fornøyd med det. 

De fire første dagene hadde jeg hodepine og var sur. Etter det har jeg ikke merket noe negativt, bare fordeler som bedre søvnkvalitet og mer penger på konto. Synes ikke det er vanskelig å avstå fra PM nå, heller ikke når andre rundt meg drikker det. Det er ganske godt å kjenne på akkurat  det, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket pepsi max i alle de år, og begynte for ca. ett år siden å drikke mer vann som tørstedrikk. Har da endt opp med å drikke mindre pepsi max, så blir ikke mer enn 1-2 glass om dagen. Noen dager kan jeg gå uten. Var aldri snakk om å slutte, heller å kutte ned på hvor mye brus jeg drakk og øke mengden vann. Går så klart ikke an å drikke 3 liter vann om dagen i tillegg til 1,5 liter pepsi max. Det blir mye væske. Så da prioriterer jeg å få i meg vann! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj. Aldri likt denne brusen.. Den er altfor søt i smaken 😛

Liker mye bedre cola, som jeg forøvrig bare drikker på lørdager ;) Skjønner ikke hvorfor dere fyller kroppen med dritt..

Anonymkode: a9071...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan bli avhengig av pepsi max?Har 1.5l pm i kjøleskapet, den har vært der i 3 uker. Kjøpte den inn for at jeg skulle ha filmkveld og greier med en som elsker pm. Men d ble ikke noe av det, så viss noen har lyst på den er det bare å sende en pm. Syns den mangler en viktig ingridiens som gjør at brus smaker godt, hmm hva var d det het igjen? Ahh ja sukker.

Anonymkode: d0fb2...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️Pepsi max❤️ jeg drikker sikkert mer enn dere alle 🤫 jeg har gitt opp, så jeg skal heller nyte hvert glass 😆

Anonymkode: 0636c...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nr. 1: Du er ikke alene. Mange lider av det samme

Nr 2: Det smaker plastikk.

NR 3: Utforsk gode smaker både i drikke og mat, så innser du at du drikker skvipvann.

Anonymkode: 2fd89...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet helt å drikke brus i ukedagene (kun helligdager i såfall) og drikke det bare fredag og lørdag. Mitt triks er å ikke kjøpe det. Sluttet helt å ha brus i kjøleskapet en periode, og handlet bare inn 2 store flasker før helga.

Man kan ikke forvente at det er enkelt å bare slutte med noe man er vant til å drikke store mengder av hver dag. Du må tvinge deg selv.

I tilvenningsperioden sørget jeg for å drikke nok vann, så jeg ikke var tørst. Craver alltid cola zero når jeg er tørst.

Nå har jeg holdt meg til å drikke brus fredag og lørdag i tre-fire måneder, og nå har jeg faktisk et brett med brus i gangen som jeg ikke har rørt siden helgen.

Har ikke like mye cravings på det i helgene heller en gang, men det smaker nydelig til mat 😅

Anonymkode: 41a33...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj. Aldri likt denne brusen.. Den er altfor søt i smaken 😛

Liker mye bedre cola, som jeg forøvrig bare drikker på lørdager ;) Skjønner ikke hvorfor dere fyller kroppen med dritt..

Anonymkode: a9071...317

Cola er jo mye søtere da :ler: Og i alle fall dritt. 

Anonymkode: 0b690...6bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet det ut med fun light 🙂 

Anonymkode: b18a1...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...