Gå til innhold

lederen har forhold til ansatt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags håndfast fakta har du mtp. dette forholdet, utover rykter eller en tilsynelatende god tone? Har du sett dem i full sving?
 

Du skal være svært forsiktig med å "varsle" uten reelle bevis. 

Jeg lurer også på hva slags bedrift dette er der forhold er ulovlig. I så fall skulle mange i min bedrift vært sparket..

Anonymkode: 2a483...b6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Profilbildet ditt passer deg godt :)

Anonymkode: 3c4b2...996

Nå er det du som roter i lover og historier. 

Jeg har fullstendig orden på den vesentlige forskjellen mellom regler og god etikk og rykter, sladder og misunnelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags håndfast fakta har du mtp. dette forholdet, utover rykter eller en tilsynelatende god tone? Har du sett dem i full sving?
 

Du skal være svært forsiktig med å "varsle" uten reelle bevis. 

Jeg lurer også på hva slags bedrift dette er der forhold er ulovlig. I så fall skulle mange i min bedrift vært sparket..

Anonymkode: 2a483...b6c

Det er offentlige sektor det gjelder. Det er uansett oppspinn. Ingen har det slik. At man Tror på slikt er ille. Vitner om hvor totalt ukritiske folk er.. Det faller jo på som egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen virksomheter i offentlig sektor har regler for relasjoner på jobben.

Så dette har ingen hensikt å varsle om.

Det er heller ingens «tur» å få en jobb i det offentlige, stillinger lyses ut internt eller eksternt og man søker.

Og dette skal fagforeningene godkjenne. 

Men klart, i enkelte etater i Oslo har det jo foregått familiære «tjenester» både på lønn og ansettelser som ikke fremstår helt logisk når man ser alt samlet - så at det aldri skjer er nok dessverre feil.  

Anonymkode: 89015...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får innføre litt mer kaker til kaffen, TS. Så dere slutter med dette sladderet!

Anonymkode: 44619...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen virksomheter i offentlig sektor har regler for relasjoner på jobben.

Så dette har ingen hensikt å varsle om.

Det er heller ingens «tur» å få en jobb i det offentlige, stillinger lyses ut internt eller eksternt og man søker.

Og dette skal fagforeningene godkjenne. 

Men klart, i enkelte etater i Oslo har det jo foregått familiære «tjenester» både på lønn og ansettelser som ikke fremstår helt logisk når man ser alt samlet - så at det aldri skjer er nok dessverre feil.  

Anonymkode: 89015...1dd

En leder i det offentlige (og i mange private bedrifter) har ikke lov til å ha et forhold til en underordnet. En av dem må da bytte jobb.

Anonymkode: c1c36...364

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I et privat selskap så står vel sjefen fritt ågi hvem de vil høyere lønn, goder og ny stilling.. Hvorfor i alle dager skal du ha noe med dette? Bedriften eies ikke av de ansatte, men av eieren.. 

Her trenger vi virkelig noen USA-regler når det gjelder ansettelse.. Liker du deg ikke, SLUTT.. Liker du deg ikke og sjefen finner ut, sparken på dagen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En leder i det offentlige (og i mange private bedrifter) har ikke lov til å ha et forhold til en underordnet. En av dem må da bytte jobb.

Anonymkode: c1c36...364

Dette er, som nevnt over, verken lov- eller avtaleregulert i det offentlige. Med mindre man kan vise til at en overordnet benytter seg av sin stilling. Men da er det gjerne en litt annen situasjon.

Anonymkode: 17f58...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En leder i det offentlige (og i mange private bedrifter) har ikke lov til å ha et forhold til en underordnet. En av dem må da bytte jobb.

Anonymkode: c1c36...364

Det står iallefall ikke i personalhåndboka mi.

Men helt etisk uproblematisk er det selvsagt ikke.

Men ulovlig er det ikke, dog vil nok en oppegående ledelse gjøre endel for å skille disse to. Det mest vanlige er vel at den underordnede omplasseres, det er ikke gyldig grunn for oppsigelse.

Anonymkode: 89015...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 4.33, Rotemor skrev:

Nei, det kan de ikke ha. Man kan ikke nekte folk å knulle.Dette er tull. Offentlig sektor i tillegg!! Hvem har gitt deg denne bullshitinformsjonen??

Enten så får du sjekke faktaene og ikke la deg lure så lett av andre eller så får du trolle bedre. Du undervurderer publikummet her.

Jeg jobber i en bedrift med mange folk. Og vår sjef plasserer par, samboere og gifte folk på forskjellige avdelinger. Dette er også offentlig. Det er sikkert lov, men ikke foretrukket 🤔

Anonymkode: 791f0...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er, som nevnt over, verken lov- eller avtaleregulert i det offentlige. Med mindre man kan vise til at en overordnet benytter seg av sin stilling. Men da er det gjerne en litt annen situasjon.

Anonymkode: 17f58...5fb

Det var en regel på dette i den halvoffentlige bedriften jeg jobbet i en gang i tiden, og jeg vet at mange bedrifter har lignende bestemmelser. Men ved googling ser jeg at dette kan være juridisk tvilsomt. Uansett: Forhold mellom over- og underordnet bør ikke forekomme, og det er best at en i paret finner seg en annen jobb, når det oppstår søt musikk.

Anonymkode: c1c36...364

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et forhold til en leder (ikke min) på min arbeidsplass. Fikk beskjed fra øverste leder om at vi enten måtte komme ut med det eller avslutte det. Dette var fordi hemmeligholdet skapte utrolig mye dårlig stemning i kollegiet. Jeg fikk aldri noen fordeler av det forholdet, men likevel var mine kolleger sure og misfornøyde. Ble vel også truet med omplassering hvis jeg husker riktig. Jeg jobber i det offentlige. 

Anonymkode: 3d590...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i en bedrift med mange folk. Og vår sjef plasserer par, samboere og gifte folk på forskjellige avdelinger. Dette er også offentlig. Det er sikkert lov, men ikke foretrukket 🤔

Anonymkode: 791f0...40d

Det er ikke det samme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En leder i det offentlige (og i mange private bedrifter) har ikke lov til å ha et forhold til en underordnet. En av dem må da bytte jobb.

Anonymkode: c1c36...364

 Nei. Dette er ikke sant. Finner du det på? Ellers har du jo kilder..

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rotemor skrev:

 Nei. Dette er ikke sant. Finner du det på? Ellers har du jo kilder..

Jeg hadde et forhold til en leder (ikke min) på min arbeidsplass. Fikk beskjed fra øverste leder om at vi enten måtte komme ut med det eller avslutte det. Dette var fordi hemmeligholdet skapte utrolig mye dårlig stemning i kollegiet. Jeg fikk aldri noen fordeler av det forholdet, men likevel var mine kolleger sure og misfornøyde. Ble vel også truet med omplassering hvis jeg husker riktig. Jeg jobber i det offentlige. 

 

 

Det er dette jeg mener, frk 🖕🏽

Anonymkode: 3c4b2...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde et forhold til en leder (ikke min) på min arbeidsplass. Fikk beskjed fra øverste leder om at vi enten måtte komme ut med det eller avslutte det. Dette var fordi hemmeligholdet skapte utrolig mye dårlig stemning i kollegiet. Jeg fikk aldri noen fordeler av det forholdet, men likevel var mine kolleger sure og misfornøyde. Ble vel også truet med omplassering hvis jeg husker riktig. Jeg jobber i det offentlige. 

 

 

Det er dette jeg mener, frk 🖕🏽

Anonymkode: 3c4b2...996

Din leder kom med en sterk anbefaling fordi DERES ADFERD skapte uro og var upassende. Ikke fordi dere hadde sex.. Det kunne dere vært langt smartere på.

Når man drar privatlivet inn i jobben så blir det jo konsekvenser. Det er ikke det samme som at det er forbudt med forhold.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Rotemor skrev:

Din leder kom med en sterk anbefaling fordi DERES ADFERD skapte uro og var upassende. Ikke fordi dere hadde sex.. Det kunne dere vært langt smartere på.

Når man drar privatlivet inn i jobben så blir det jo konsekvenser. Det er ikke det samme som at det er forbudt med forhold.

Jobbet på ulike avdelinger og det eneste vi så til hverandre var lunsj. Da satt vi ikke med hverandre. Holdt oss unna hverandre på jobbfester. Ingen som har hatt noen grunn til å reagere på atferd her. En sjalu person som hadde han i kikkerten begynte å spre rykter og da var det gjort. 

Anonymkode: 3d590...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2019 at 9:37 AM, AnonymBruker said:

Slik fungerer hele livet. Jobb får man om man kjenner sjefen. 

Er så latterlig med misunnelige mennesker som sier "men det er urettferdig for oss"

er så mange eksempler.. 

noen får bli modell hvis man har formene på riktig sted og er tynn nok. Overvektige: "men det er urettferdig for oss at ikke vi kan livnære oss på kroppen vår". 

Folk oppvokst i fattigere familier når andre ikke trenger å jobbe: "det er urettferdig for oss som må jobbe fra tenårene av'"

Anonymkode: 61e2b...a52

Det som er urettferdig er at vettet er så ujevnt fordelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 2.55, AnonymBruker skrev:

Er en grunn for at bedriften ikke vil ha forhold på jobben, nettopp pga disse godene som kommer ut av det for den ansatte. Jeg ville varslet.

Anonymkode: 6f9d7...24b

Problemer med slike relasjoner er at man ikke klarer å ta riktige avgjørelser når det kommer til mennesket man har forhold til.

Så jobb ER jobb er en fin ting.

Å skille 100% mellom jobb og privat er i noen tilfeller nødvendig dessverre.

Anonymkode: f1e88...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det faktisk finnes noen beviser for dette "forholdet"som tråd-starter skriver om her. 

Eller om alt dette er bare noe hun TROR skjer...      

Anonymkode: 93c1a...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...