Gå til innhold

lederen har forhold til ansatt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i et stort foretak og den øverste lederen har helt åpenbart et forhold til en av sine nærmeste ansatte. dette snakkes om rundt i hele foretaket og alle "vet" det,,,, Men slik jeg har forstått det nekter de når de blir spurt. Tror begge er single så de kunne jo bare gått ut med det, men foretaket har policy om at en ikke skal ha forhold på jobben. 

Problemet her er at denne ansatte får så mange goder som uhn ikke hadde før. Hun får dra på all slags kurs, hun får ta utdanning- og det er jo urettferdig for oss som ikke får disse godene. Hun ansatte har også økt i gradene på jobb, så hun har en bedre stilling enn hun hadde før- og hun tjener bedre. 

Dette er en offentlig jobb, og sånn sett "våre skattepenger". Er dette greit, og hvorfor blir det ikke gjort noe liksom? 

Anonymkode: 3c4b2...996

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sendt en anonym varsling til hans overordnede, den som sitter over han igjen, og kanskje også en melding til personalavdelingen. Den avdelingen tar seg av slike saker. Du kan jo legge til alle godene som har kommet denne kvinnen til gode den siste tiden, og evt legge til at ingen andre har fått tilsvarende goder...

Synes ikke dere skal finne dere i dette.

Anonymkode: cdbf1...e9c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en grunn for at bedriften ikke vil ha forhold på jobben, nettopp pga disse godene som kommer ut av det for den ansatte. Jeg ville varslet.

Anonymkode: 6f9d7...24b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste leder? 

Hun tar sikker godt vare på han og han gjengir tjenesten. Ser ingen ting galt i dette. 

Gamle sjefen min var i 30 åra og høvla over jenter som var på min da jeg var i slutten av tenårene og jeg innså det var sånn verden funket. 

Cash is king

Anonymkode: 12b7a...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i et stort foretak og den øverste lederen har helt åpenbart et forhold til en av sine nærmeste ansatte. dette snakkes om rundt i hele foretaket og alle "vet" det,,,, Men slik jeg har forstått det nekter de når de blir spurt. Tror begge er single så de kunne jo bare gått ut med det, men foretaket har policy om at en ikke skal ha forhold på jobben. 

Problemet her er at denne ansatte får så mange goder som uhn ikke hadde før. Hun får dra på all slags kurs, hun får ta utdanning- og det er jo urettferdig for oss som ikke får disse godene. Hun ansatte har også økt i gradene på jobb, så hun har en bedre stilling enn hun hadde før- og hun tjener bedre. 

Dette er en offentlig jobb, og sånn sett "våre skattepenger". Er dette greit, og hvorfor blir det ikke gjort noe liksom? 

Anonymkode: 3c4b2...996

Nei, det kan de ikke ha. Man kan ikke nekte folk å knulle.Dette er tull. Offentlig sektor i tillegg!! Hvem har gitt deg denne bullshitinformsjonen??

Enten så får du sjekke faktaene og ikke la deg lure så lett av andre eller så får du trolle bedre. Du undervurderer publikummet her.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lyser misunnelse lang vei. Kan være at hun har ventet lenge med ny stillingsbetegnelse og høyere lønn. Om du jobber i det offentlige så vet du vel at det ikke er lederen som gir ut sånn i hytt og pine? 

De får vel bare holde på. Det er ikke ulovlig i offentlig sektor å ha ett forhold til kollegaen sin. Er utrolig mange par som jobber på samme sted i offentlig sektor.

 

Anonymkode: 44619...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er en grunn for at bedriften ikke vil ha forhold på jobben, nettopp pga disse godene som kommer ut av det for den ansatte. Jeg ville varslet.

Anonymkode: 6f9d7...24b

Slik fungerer hele livet. Jobb får man om man kjenner sjefen. 

Er så latterlig med misunnelige mennesker som sier "men det er urettferdig for oss"

er så mange eksempler.. 

noen får bli modell hvis man har formene på riktig sted og er tynn nok. Overvektige: "men det er urettferdig for oss at ikke vi kan livnære oss på kroppen vår". 

Folk oppvokst i fattigere familier når andre ikke trenger å jobbe: "det er urettferdig for oss som må jobbe fra tenårene av'"

Anonymkode: 61e2b...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til å tro at hun får disse fordelene på grunn av forholdet med sjefen. 

Anonymkode: 6ec84...fd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rotemor skrev:

Nei, det kan de ikke ha. Man kan ikke nekte folk å knulle.Dette er tull. Offentlig sektor i tillegg!! Hvem har gitt deg denne bullshitinformsjonen??

Enten så får du sjekke faktaene og ikke la deg lure så lett av andre eller så får du trolle bedre. Du undervurderer publikummet her.

De pleier å flytte den ene parten i et forhold jo. Så sånn sett så er det fakta- men kanskje ikke ulovlig. 

Og nei, det har ikke vært den ansattes «tur» til å få disse turene/stillingen, dessverre. 

Kall oss gjerne misunnelige- og ja, det føles urettferdig. Begynner å forstå at ledere kan gjøre som de vil, det virker bare skuffende i et ellers seriøst fagmiljø. 

 

Ts 

Anonymkode: 3c4b2...996

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til arbeidslivet. Forskjellsbehandling og trynefaktor er utbredt. Du må venne deg til å ta hva du ønsker i livet, for det er ingen som kommer til å tilby deg det. Det gjelder både i privatliv og på jobb. 

I første omgang ville jeg ha sluttet og sett etter en bedre jobb der man kan oppnå bedre goder. 

Anonymkode: cf645...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De pleier å flytte den ene parten i et forhold jo. Så sånn sett så er det fakta- men kanskje ikke ulovlig. 

Og nei, det har ikke vært den ansattes «tur» til å få disse turene/stillingen, dessverre. 

Kall oss gjerne misunnelige- og ja, det føles urettferdig. Begynner å forstå at ledere kan gjøre som de vil, det virker bare skuffende i et ellers seriøst fagmiljø. 

 

Ts 

Anonymkode: 3c4b2...996

Disse tingene lar seg ikke kombinere.

Du vet ikke om lederen gir fordeler eller ulemper til den ansatte det gjelder. For noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Rotemor skrev:

Disse tingene lar seg ikke kombinere.

Du vet ikke om lederen gir fordeler eller ulemper til den ansatte det gjelder. For noe tull.

Tror nok mer på det de andre sier: ja det skjer, ingen gjør noe- deal with it. Det er jo også derfor folk kommer unna med å være uetiske og uærlige- det blir ord mot ord, selvom alle ser det, umulig  å komme noen vei... 

Anonymkode: 3c4b2...996

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Rotemor skrev:

Disse tingene lar seg ikke kombinere.

Du vet ikke om lederen gir fordeler eller ulemper til den ansatte det gjelder. For noe tull.

Selvsagt kan man vite om en kollega fordelsbehandles, på mange arbeidsplasser er sånt ganske åpenbart. 

Anonymkode: cf645...edd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan varsle, men det er jo lite verdt om det ikke finnes beviser for at disse har et forhold. Og det har du/dere neppe.

Sånn er livet.

Anonymkode: c1c36...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjef skal ikke forskjellsbehandle, enten hen er i et forhold med noen eller ei. Det er jo den enkleste oppskriften for å skape uro på arbeidsplassen. Jeg ville meldt ifra, og om det er helt tydelig at hun prioriteres framfor dere andre spiller det igrunnen ingen rolle om de har et forhold. Slik jeg ser det er forfordelingen problemet her, ikke forholdet i seg selv.

Anonymkode: 8639f...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De pleier å flytte den ene parten i et forhold jo. Så sånn sett så er det fakta- men kanskje ikke ulovlig. 

Og nei, det har ikke vært den ansattes «tur» til å få disse turene/stillingen, dessverre. 

Kall oss gjerne misunnelige- og ja, det føles urettferdig. Begynner å forstå at ledere kan gjøre som de vil, det virker bare skuffende i et ellers seriøst fagmiljø. 

 

Ts 

Anonymkode: 3c4b2...996

Urettferdig??? Er du 5 år???  Sånn er livet, alle får ikke likt!!

Anonymkode: 44619...078

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan man vite om en kollega fordelsbehandles, på mange arbeidsplasser er sånt ganske åpenbart. 

Anonymkode: cf645...edd

Det er ikke det jeg svarer på i hovedsak.

Les igjen. 

Det er ikke et regelverk som tilsier at man ikke kan knulle kollegaer.. Men som leder skal man opptre varsomt og etisk.

Å tro at det står i «håndboka» i Offentlig sektor er for dumt...

Endret av Rotemor
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rotemor skrev:

Det er ikke det jeg svarer på i hovedsak.

Les igjen. 

Det er ikke et regelverk som tilsier at man ikke kan knulle kollegaer.. Men som leder skal man opptre varsomt og etisk.

Å tro at det står i «håndboka» i Offentlig sektor er for dumt...

Du sier det jo selv da:som leder skal man opptre etisk og varsomt. Det er jo ikke det som er tilfellet her, med denne lederen. Det er hele poenget mitt. 

Anonymkode: 3c4b2...996

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier det jo selv da:som leder skal man opptre etisk og varsomt. Det er jo ikke det som er tilfellet her, med denne lederen. Det er hele poenget mitt. 

Anonymkode: 3c4b2...996

Nei, du var så tydelig på at du hadde loven på din side. Deretter sier du «det er fakta, men kanskje ikke ulovlig.»

Dette er rent tull. Dersom man føler at det er forskjellsbehandling så må man komme med konkrete eksempler på dette og klage det inn til leder. 

Det er to vidt forskjellig ting å ikke like relasjoner på jobb og at du, eller andre, ikke synes det skal være lov. Du må skille de tingene der.

De kan gifte seg om de vil eller være åpenlyst utro med partner uten å bli flyttet på. Det er ikke relevant. Det eneste som angår andre er KONKRETE eksempler på upassende adferd.

Ikke skriv som om du kjenner til regelverk du ikke kjenner til i håp om å styrke dun egen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Rotemor skrev:

Nei, du var så tydelig på at du hadde loven på din side. Deretter sier du «det er fakta, men kanskje ikke ulovlig.»

Dette er rent tull. Dersom man føler at det er forskjellsbehandling så må man komme med konkrete eksempler på dette og klage det inn til leder. 

Det er to vidt forskjellig ting å ikke like relasjoner på jobb og at du, eller andre, ikke synes det skal være lov. Du må skille de tingene der.

De kan gifte seg om de vil eller være åpenlyst utro med partner uten å bli flyttet på. Det er ikke relevant. Det eneste som angår andre er KONKRETE eksempler på upassende adferd.

Ikke skriv som om du kjenner til regelverk du ikke kjenner til i håp om å styrke dun egen sak. 

Profilbildet ditt passer deg godt :)

Anonymkode: 3c4b2...996

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...