Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Du som bor i leilighet, hvilken nabo har du?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg er heldig å ha noen i 80årene på ene siden, andre siden 60årene.

Lite støy 🙂 Ingen småbarn som støyer.

Anonymkode: 1a4fa...f67

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ektepar i 60 årene på en side, og to eldre menn på den andre siden. Helt stille om kveldene :)

Anonymkode: 93688...4bd

AnonymBruker

Alle naboene er greie, litt støy innimellom ettersom jeg bor i et ungt byggefelt, men hun under klager på hver minste lille ting alltid.

Anonymkode: f0712...c14

AnonymBruker

En familie fra Somalia under meg. De roper til hverandre når de skal snakke og lager mat med en grusom lukt. Ved siden av meg en stille og rolig dame. 

Anonymkode: 0f751...e10

AnonymBruker

En gjeng polakker som skriker og herjer hele tiden. Har vurdert å flytte.

Anonymkode: 7869b...b84

AnonymBruker

Ektepar på 70 på ene siden, og en gartner på andre siden. Det er stille og fredelig og kjempevakkert med masse blomster. 

Anonymkode: 15b3e...9cd

Annonse

Saltomortale

En gammel skrue som hater forandringer og liker å mene noe om alt. Spesielt på søndager. 

Han var helt fra seg en søndag her for noen år siden, fordi han mente det var vannlekkasje i huset og at den måtte være hos meg. Ga seg ikke. Men det var ingen lekkasje her, så jeg gikk opp til ham, og det viste seg at det var brødristeren hans som var utgått på dato og lagde rare lyder. Da jeg dro ut kontakten på den, ble det helt stille. Da klasket han seg på lårene, lo godt og mente jeg var et geni.

En annen gang var han aldeles rasende fordi jeg hadde stjålet stoppekrana hans, og dessuten gikk varmtvannstanken min på hans kurs, og det måtte jeg betale for! Så vi fikk ned i kjelleren og fulgte rør og ledninger sammen, og det viste seg at han aldri har hatt noen stoppekran, og at varmtvannstanken selvfølgelig gikk på min egen kurs.

Et år(!) senere sto han med kake på døra og ville si unnskyld, for han hadde jo muligens vært litt sinna den gangen...

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heldig å ha noen i 80årene på ene siden, andre siden 60årene.

Lite støy 🙂 Ingen småbarn som støyer.

Bare vent til gamlisene begynner å bli skikkelig tunghørte, og skrur opp volumet på tv/radio på fullt.

Anonymkode: 3b644...405

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare vent til gamlisene begynner å bli skikkelig tunghørte, og skrur opp volumet på tv/radio på fullt.

Anonymkode: 3b644...405

Det er de allerede! Begge har høreapperat. Radioen var et problem rett etter de flyttet inn, den ble skrudd på FULL pedal kl 5:30-6. Men etter en liten samtale ble det slutt på det 🙂 

Greit med naboer som det går ann å snakke med, som tar hensyn til hverandre.

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gjeng polakker som skriker og herjer hele tiden. Har vurdert å flytte.

Anonymkode: 7869b...b84

Polakker kan være utrolig støyende, og glade i å feste. Hadde polakker som naboer tidligere, og da var det full fest hver helg. Mye rot og søppel også. Det var forbasket slitsomt 😖I dag har jeg heldigvis voksne og rolige nordmenn ved siden av meg.

Anonymkode: 0eeee...53a

AnonymBruker

I leilighetene over oss, er det kun pensjonister med to unntak. En småbarnsfamilie og et samboerpar. I vår etasje er det unge enslige (en med ett barn) og et pensjonistpar fra helvete.

Det er ingen problemer med noen som helst i sameiet bortsett fra dette grusomme paret. At kona kommer ut så fort vi hun ser meg eller samboer komme forbi med søppelposen, steller seg opp med hendene på hoftene og nistirrer mens vi tømmer søppel, for så å SJEKKE SØPPELDUNKENE VI KASTET I ETTERPÅ sier nok om dem. Bråker og er sure og ubehagelige.

Dessverre er vår leilighet den eneste som grenser direkte til dem. De over har et tjukt lag med betong imellom. Det er nesten ikke støy ovenfra og ned, og det er enda mindre lytt nedenfra og opp.

Anonymkode: 912b0...121

Aragorn ll Elessar

Eneste jeg vet er at det er ei dame, har aldri sett henne

AnonymBruker

En elendig barnefamilie under meg på bakkeplan som har tranpoline på terrassen 3 kids, der en elsker å dabbe ball, med dabbinga og hopping rister og hamrer det skikkelig i disse elendige sommerfager!!! 🤬🤬🤬 håpet når jeg flyttet inn at de skulle flytte, familie på 5 med 2 soverom 😬 men neida, 2 år senere og de er enda her 🤬🤬

Utenom dem er de andre greie, er flere barn, men de hører jeg ikke noe til, fornøyd ellers, annet enn de under meg, hører nå mens jeg skriver «dunk dunk dunk» fra ballen som dabbes 🤬 en liten halvmeter utenfor rekkverket (som har en flott port) er det er fantastisk lekeområde for barn, men hvor skal ballen dabbes, i terrassen!! 🤬 (er jeg litt irritert, ja. Men kanskje jeg snart har nok god karma til at de finner ut det er på tide å få familien inn i et rekkehus 🤞🏻🤞🏻).

Anonymkode: dd0d7...89d

Annonse

AnonymBruker

Ene naboen er en snill og stille, gammel mann. Den andre aner jeg ikke hvem er, er et par tror jeg men hører og ser de aldri. 

Anonymkode: 15f90...66b

Måneskinn

Akkurat nå har jeg ingen ved siden av meg. Hadde en ung dame som hadde sex med typen sin veldig ofte og veldig høylytt.... :/  slitsomme greier!  

Men hun som bor på skrå overfor meg i gangen er fæl til å slamre med døra si og det irriterer! Fryktelig bråk når hun skal inn og ut. Skjønner ikke hva det er med folk som ikke kan lukke døra ordentlig etter seg.. 

Diamant
2 minutter siden, Måneskinn skrev:

Akkurat nå har jeg ingen ved siden av meg. Hadde en ung dame som hadde sex med typen sin veldig ofte og veldig høylytt.... 😕 slitsomme greier!  

Men hun som bor på skrå overfor meg i gangen er fæl til å slamre med døra si og det irriterer! Fryktelig bråk når hun skal inn og ut. Skjønner ikke hva det er med folk som ikke kan lukke døra ordentlig etter seg.. 

Jeg har samme problemet med de som bor tvers over gangen for meg. Der slamres det i døra til alle døgnets tider. Det er ikke snakk om å ta hensyn om natta engang, når folk ligger og sover. Døra er utstyrt med håndtak, så det går fint an å lukke den forsiktig. Men neida, den skal smelles igjen 😠

AnonymBruker

Nabo ja. Kvinne som bor alene, og ikke jobber. 

Anonymkode: 0ebdd...bc2

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I leilighetene over oss, er det kun pensjonister med to unntak. En småbarnsfamilie og et samboerpar. I vår etasje er det unge enslige (en med ett barn) og et pensjonistpar fra helvete.

Det er ingen problemer med noen som helst i sameiet bortsett fra dette grusomme paret. At kona kommer ut så fort vi hun ser meg eller samboer komme forbi med søppelposen, steller seg opp med hendene på hoftene og nistirrer mens vi tømmer søppel, for så å SJEKKE SØPPELDUNKENE VI KASTET I ETTERPÅ sier nok om dem. Bråker og er sure og ubehagelige.

Dessverre er vår leilighet den eneste som grenser direkte til dem. De over har et tjukt lag med betong imellom. Det er nesten ikke støy ovenfra og ned, og det er enda mindre lytt nedenfra og opp.

Anonymkode: 912b0...121

Herregud, de naboene der kan umulig være i vater. Litt på siden av tema, men likevel: Jeg kjenner til en del mennesker som har et noe underlig eierforhold til søppeldunken sin, hvorpå de går helt av skaftet fordi folk f.eks. kaster hundeposer i den. Så skriver de sinte innlegg på diverse fb grupper og andre steder, om hvor ille dette er Slike folk må ha utrolig lite bekymringer ellers, siden dette er noe de gidder å bruke energi på? En søppeldunk lukter naturligvis ikke blomster uansett. Det ligger jo tross alt søppel oppi den. Dette forstår de tyeligvis ikke. Men enkelte mennesker ser altså ut til å ha et forhold til den som tilsier at de har tenkt til å spise middag av den. Merkelig.

Anonymkode: 0eeee...53a

AnonymBruker

Hører sjelden noe til naboene. Ved siden av bor en barnefamilie og på den andre siden en mann jeg tror er enslig. Under meg aner jeg ikke, men tror det er en enslig, det samme med under. Kan høre de på verandaen på sommeren, men aldri noe bråk. 

Anonymkode: 422b4...193

AnonymBruker

Et litauisk par på den ene siden. De er veldig rolige, jobber mye og tar seg mye av hagen her så jeg slipper. Det hender at de tar seg en real fest, men det er sjeldent

En ung mann på den andre siden. Han har sterk sosial angst og er gamer så han ser jeg en sjelden gang på vei til eller fra butikken. 

Så veldig rolig her

Anonymkode: 64e16...d4c