Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #1 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg og min samboer reiser til London nå på fredag. Gleder meeeeeeg!!!! Så er det noen småting jeg lurer på fra dere som har vært der. er jo best å høre fra dere. For det første så skal vi reise med Ryanair. Noe å grue seg for?? Er det noen som har vært der på denne tiden av året før og kan si hvordan været muligens er? Har prøvd å finne "vær-oversikt" på nettet, men det var ikke enkelt... Og jeg har jo fått med meg at det er ganske dyrt å shoppe i London, men er det noen gullkorn innimellom som kan lønne seg å dra til? Hva er de ultimate opplevelser for to voksne? Har allerede tenkt å dra til Madame Tussaud og London eye. Takknemlig for alle svar!!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. april 2005 #2 Del Skrevet 25. april 2005 Hva er de ultimate opplevelser for to voksne? Har allerede tenkt å dra til Madame Tussaud og London eye. Når dere som du sier er to voksne, så ville jeg vurdert å skippe M. Tussaud (med mindre dere er ekstremt interessert i voksdukker, da ). Folksomt, rotete og egentlig ganske kjedelig. Dersom dere er interessert i historie og politikk, kan jeg på det varmeste anbefale en omvisning i Parlamentet. Flott bygg og fantastiske guider (han som viste oss rundt var innbegrepet på "engelsk gentleman med knusktørr humor"). Og er dere først ved Parlamentet ligger jo Westminster Abbey rett over veien, nok en anledning til å "vandre rundt i historien". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 25. april 2005 #3 Del Skrevet 25. april 2005 Hei. Jeg bor her og har brukt Ryan Air mer enn en gang. ingenting å grue seg for!! Flyene er stortsett nyere enn enkelte SAS fly jeg har ikke hatt noen spesielt negative opplevelser, bortsett fra en gang holdt jeg på å miste flyet mitt på grunn av lang kø på Stanstead. I tillegg skal jeg si at om du ikke visste det er en BLT en baguett eller rundstykke med Bacon Lettuce and tomato. Så når de spør om du vil ha en så vet du hva du får Ellers er været her nå pøseregn, men det har vært fint sol og ca 19C. Så ta med paraply og en tynnere jakke. Shopping. Jeg ville dratt en tur til Camden town kanskje. For folk fra Norge er det ikke så dyrt å shoppe her, spørs litt hva du er ute etter. Hamleys er ganske morsomt.. Turist attraksjoner. Jeg anbefaler British Museum, i hvertfall om det regner. Og Tate modern om du liker moderne kunst. Vær forberedt til å gå mye. Om du bruker t banen kjøp en travel card for de sonene du bruker den kan du bruke hele dagen innen de sonene du ville ha. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 25. april 2005 #4 Del Skrevet 25. april 2005 Mye kan sies om været i London, men uttrykket "four seasons in a day" sier vel det meste..? Ta iallefall med paraply. Forbered deg på en noe varmere temperatur i lufta, selv om det til tider kan være både vindfullt og surt. Dersom det er skrekkabinettet på Madame Tusseaud's som påkaller nysgjerrigheten, vil jeg heller anbefale å ta turen innom London Dungeon på sørsiden av elva. Museet er mye større enn underetasjen på MT, og man kan se og lese seg til det meste innenfor menneskets svarte sider gjennom historien. Ellers vil jeg, som SumoBryter, anbefale Camden Lock. Der fins det meste, og jeg kan garantere at noe liknende finnes ikke i lille Norge! Greenwich Village er et greit sted å slappe av, se på folkelivet og gamle "sjørøverskuter". Geologisk museum (og naturhistorisk museum) er helt fantastisk hvis man har interesse for vitenskap. Ellers kan det sikkert være hyggelig å ta turen innom puben The Swan i Bayswater Road. Der er det høy stemning og levende musikk om kveldene. Ønsker deg en kjempeherlig tur!! Hils London fra meg, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #5 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg vil anbefale Portobello Market og Notting Hill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 25. april 2005 #6 Del Skrevet 25. april 2005 Vi var i London for snart 2 år siden. Fikk med oss følgende: Portobello Road / Notting hill / Portobello market. Sjarmerende marked nedover trange gater, herlige restauranter og små butikker som solgte alt mulig rart! SOHO, folkeliv og shopping. Flott og dyr restaurant, musikal (Chicago, den kjedet oss faktisk - så vi gikk i pausen...Skulle ha sett Mama Mia i stedet!!!) Indisk fortausrestaurant med en noe bestemt innehaver som prakket på oss en full meny til høy pris, enda vi bare ba om noen små skåler med litt snacks... Harrods, Covent Garden og Oxford street. En dag tok vi tog til Greenwich village. Der fant vi et par fantastiske markeder og var og kikket på observatoriet, her ligger 0 meridianen i bakken! I Greenwich spiste vi også fish and chips på en gammel engelsk pub og nøt utepilsen på et sjarmerende hjørne før vi tok båt opp Themsen til London igjen. En tur som anbefales! Kos deg i London! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå