Gå til innhold

Vi uten utdannelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags vgs-utdannelse har du? Flere fagbrev gir høy lønn, f.eks. elektriker, offshore-arbeidere og mange av dem som jobber på fabrikk. 

Har du gått allmennfag/studieforberedende og har studiekompetanse står du mer på bar bakke. Lagerarbeid er noe av det som kan gi ganske god lønn. Du kan alltids jobbe i matvarebutikk og jobbe deg opp i systemet. Grei lønn får du i de fleste heltidsstillinger, i alle fall om du er organisert og få tariff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, Grønt blad said:

Hva slags vgs-utdannelse har du? Flere fagbrev gir høy lønn, f.eks. elektriker, offshore-arbeidere og mange av dem som jobber på fabrikk. 

Har du gått allmennfag/studieforberedende og har studiekompetanse står du mer på bar bakke. Lagerarbeid er noe av det som kan gi ganske god lønn. Du kan alltids jobbe i matvarebutikk og jobbe deg opp i systemet. Grei lønn får du i de fleste heltidsstillinger, i alle fall om du er organisert og få tariff.

Er det lettere å få jobber med studiekompetanse?

Anonymkode: f3748...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det lettere å få jobber med studiekompetanse?

Anonymkode: f3748...9a8

Lettere enn hva? Lettere med studiekompetanse enn uten vgs? Det tror jeg i de fleste tilfeller. Lettere enn med en bachelorgrad eller fagbrev? Nei, det tror jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det lettere å få jobber med studiekompetanse?

Anonymkode: f3748...9a8

Vet ikke. At du har det beviser kanskje at du har "giddet" i det minste. 
For min del, for det første hadde jeg et helvetes år på 1. året vgs. Jeg ble mobbet, ble angrepet fysisk av andre jenter, så jeg hadde angst på skolen, vi hadde lærere som ikke møtte opp (vet at noen var alkoholikere og noen møtte vel ikke opp fordi de ble mobbet av elevene). 
Hadde konsentrasjonvansker. jeg klarte å få 2 og maks 4. jævla dårlig snitt på første året synes jeg.

2. året var bedre da jeg flyttet langt helvete unna dette stedet, men lærere gir bare karakter ut fra hvordan de liker noen uansett , så da så. I tillegg fant de ut at teori i gymmen skulle telle 1/3 (jadda, de MÅTTE  få litt teori inn i faget jeg faktisk kunne bruke talentene mine også) 

3. året døgnet jeg for å få toppkarakterer, men fikk det bare i 1 fag da.

 

Anonymkode: f7a6c...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vgs er en utdanning i mine øyne. Jeg har ikke vgs, men ser her at det hadde vært helt bortkastet å ta for det telles jo ikke.. 

Anonymkode: e61da...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du interesse for IT, så kan du faktisk få grei jobb bare med selvstudie. Uten utdannelse, så må du nok ha en brukbar portefølje å vise fram, og du blir testet på tekniske ting under intervju. Kjenner flere som ikke har mer enn VGS, og som i dag har meget gode jobber innen IT. Og det er ikke eldre folk som begynte på 80-tallet, faktisk mange i midten av 20-åra. 

Anonymkode: 754c4...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.5.2019 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Vet Egon får mye hat for maten osv, men man kan tjene ganske gode penger der faktisk. Kan avansere og få endel lederansvar som fører til mer penger. Jeg jobber der bare som deltid mens jeg studerer, men de som jobber fulltid og har steget litt i gradene virker ganske fornøyde med lønna. 

(selv om det er lønn som tilsvarer utdanningen, hvis vi kan si det på den måten)

Anonymkode: 62033...778

Spiste kyllingquesedillas på Egon på Nordstrand her om dagen. Var dritdigg. Driter i hva folk sier. Det eneste jeg har spist som har vært bedre det siste året var en yellowtail med champagne, pasjonsfrukt, ikura- og sakeskum på Hanami.

Bare wannabe feinsmeckere som fortsatt disser Egon og ikke skjønner hva det dreier seg om.

Anonymkode: 47416...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Til og med jobb som renholder kreves det nå helst fagbrev for å få.

Ikke engang en vaskejobb er bare en vaskejobb lenger...

Anonymkode: 92b20...1d3

Vel, med tanke på de enorme kostnadene offentlige bygg har hatt pga skader av ufaglært renhold er ikke det så rart.

Anonymkode: d0faa...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2019 at 9:38 PM, Grønt blad said:

Lettere enn hva? Lettere med studiekompetanse enn uten vgs? Det tror jeg i de fleste tilfeller. Lettere enn med en bachelorgrad eller fagbrev? Nei, det tror jeg ikke.

Nå er det studiekompetanse som er minst verdifullt av dette for å få jobber, så det var uten vgs jeg mente ja.

Anonymkode: f3748...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengs alltid folk på kaia!

Anonymkode: e7d03...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trengs alltid folk på kaia!

Anonymkode: e7d03...c25

er det ikke nok av folk i nærområdene som søker dit? eller tenker jeg på feil "kaia" nå?

Anonymkode: f7a6c...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...