Gå til innhold

Vi uten utdannelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken jobber (heltid) kan man søke på som gir en grei årslønn, uten at man har mer skolegang enn VGS ?

Anonymkode: 455ce...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet Egon får mye hat for maten osv, men man kan tjene ganske gode penger der faktisk. Kan avansere og få endel lederansvar som fører til mer penger. Jeg jobber der bare som deltid mens jeg studerer, men de som jobber fulltid og har steget litt i gradene virker ganske fornøyde med lønna. 

(selv om det er lønn som tilsvarer utdanningen, hvis vi kan si det på den måten)

Anonymkode: 62033...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekter. Gir ca. 360-380 000 i året.. Fabrikkarbeider betaler veldig bra, ca. 480 000, og veldig hyggelige kollegaer! ;)

Anonymkode: 84705...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg så en oversikt over jobber man ikke trenger noen spesiell utdanning for, men finner den ikke nå.

Men husker at de som vasker ute på plattform tjener godt :) 

Anonymkode: edc8c...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000 o.l kan nok også fungere. Lønnen man starter med er kanskje ikke så høy, men etter hvert som man får lederansvar blir den høyere. Og til slutt kan man kanskje bli butikksjef. Det forutsetter antagelig noen kurs og. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta truckførerkurs, så får du grei jobb på lager. Finnes også kurs for typ gravemaskiner osv. Og ulike sertifikat (storbil, buss osv). Kjøre taxi eller langtransport.

Anonymkode: 716ce...6b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ung jente som jobber på lektern på aker brygge... får ofte opp til 1800 kr i tips på en varm dag 😄

Anonymkode: 75e4f...8b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ung jente som jobber på lektern på aker brygge... får ofte opp til 1800 kr i tips på en varm dag 😄

Anonymkode: 75e4f...8b2

Obs at man nå må skatte av tipsen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par stk som startet "I kassa" nå er de butikkledere, tjener gode penger og har mange ansatte. 

Man kan jobbe seg opp. Men ikke forvent å starte på topp uten utdanning. Men erfaring er i mange tilfeller like mye verdt som skole. Man må bare ta tiden/årene til hjelp 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, kaleidoskop said:

Kjenner et par stk som startet "I kassa" nå er de butikkledere, tjener gode penger og har mange ansatte. 

Man kan jobbe seg opp. Men ikke forvent å starte på topp uten utdanning. 

Det kan man ikke forvente med utdanning heller.

Anonymkode: 43e16...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kan man ikke forvente med utdanning heller.

Anonymkode: 43e16...778

Nei, men skolekompetanse kan tilsvare arbeidskompetanse. Poenger var litt at noen ganger kan man kanskje ta opplæring i arbeidslivet i stede for skolebenken og ende opp på samme sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trafikkdirigent. Du får reist mye, og noen ganger tjener du 50.000 på en mnd

Anonymkode: f7a6c...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2019 at 3:39 PM, AnonymBruker said:

Vekter. Gir ca. 360-380 000 i året.. Fabrikkarbeider betaler veldig bra, ca. 480 000, og veldig hyggelige kollegaer! ;)

Anonymkode: 84705...d3e

Man kan visstnok ikke bare bli vekter lenger, man må ta vekterkurs først, av egen lomme som oftest.

Søker man uten så er det ingen som vil ansette deg, siden det er nok av søkere som allerede har kurset.

Og det er ikke bare et ukeskurs lenger heller, nå er det vel et løp på noen måneder, i trinn. 3 trinn tror jeg.

Anonymkode: 92b20...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til dere som kommenterer at en må ha utdannelse her, det er da like mange om beinet til de jobbene som til "lavstatus" jobber. så om en ikke tror en får toppkarakterer så går det bare ikke likevel. Og alle utdannelser gir ikke jobb

Anonymkode: f7a6c...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan visstnok ikke bare bli vekter lenger, man må ta vekterkurs først, av egen lomme som oftest.

Søker man uten så er det ingen som vil ansette deg, siden det er nok av søkere som allerede har kurset.

Og det er ikke bare et ukeskurs lenger heller, nå er det vel et løp på noen måneder, i trinn. 3 trinn tror jeg.

Anonymkode: 92b20...1d3

Hvorfor blir det så tungvindt?

Anonymkode: f7a6c...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke så mye utdanning for å få jobb på et bibliotek. Ikke som bibliotekar, men som fullmektig, som for det meste består av å ta imot, sette på plass og levere ut bøker. Det jeg gjorde var å ta et kontorkurs med arkiv, et sånt arbeidsmarkedkurs som fantes for en evighet siden, og i forbindelse med det fikk jeg praksisplass på et bibliotek og jobb etterpå.

Anonymkode: f3748...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor blir det så tungvindt?

Anonymkode: f7a6c...aea

Til og med jobb som renholder kreves det nå helst fagbrev for å få.

Ikke engang en vaskejobb er bare en vaskejobb lenger...

Anonymkode: 92b20...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start for deg selv. 

Kan tjene grovt med penger som selvstendig næringsdrivende hvis du har en god idé og jobber hardt.

Anonymkode: 43e16...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til og med jobb som renholder kreves det nå helst fagbrev for å få.

Ikke engang en vaskejobb er bare en vaskejobb lenger...

Anonymkode: 92b20...1d3

Hvor tar man fagbrev?

Anonymkode: f7a6c...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Vi uten utdannelse" skriver du. Men så skriver du i innlegget mer enn vgs. Er ikke VGs en utdannelse da? Får jo fagbrev i mye og de fleste med dette har vel heltidsjobb? 

Anonymkode: 43e8f...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...