Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #1 Del Skrevet 25. april 2005 Hva mener folk om dette? Er de raskt ut å dømmer og ser ned på personen? Eller tenker folk lengre og tar hensyn til at de ikke kjenner historien bak? Jeg har 3 barn med 3 forskjellige fedre,jeg er så stolt av dem at jeg er nesten sprekkferdig,samarbeidet mellom disse går meget godt,ungene er flinke og veloppdragne. Men dømmer folk meg automatisk fordi det er like mange fedre som barn eller??? Jeg veit hva jeg står for og hvilke resulteter jeg har fått til. Jeg tåler en smell eller 100 om folk er uenige med meg. Hva tenker du som leser dette innlegget. Er det fortsatt sladder og jørgen hattemaker som rusler ute på gata?? Ikke tenk på meg om dere kanskje sårer meg med deres utsagn. Men det finnes endel i min situasjon som kanskje ikke er like sterke og blir dypt såret. 2 barn med 2 forskjellige er liksom greit,men 3.........det føler jeg er mer fy,fy osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #2 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg har to med to, og føler at enkelte syns det kan være problematisk. Så jeg kan tenke meg at du føler på noe du også....... Jeg kan fint stå for mine valg, og har ikke behov for å gi folk noen forklaring. Sånn sett kan man jo si at jeg som valgte å føde mine har større moralsk anstendighet enn de som har tatt abort etter abort med forskjellige faderlige opphav, saken er bare at det syns på meg og ikke på dem. Gud vet og Gud bestemmer, alle unger blir gitt like stor verdi i Guds øyne, naturligvis. Drit i folket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annen gjest Skrevet 25. april 2005 #3 Del Skrevet 25. april 2005 Overhodet ikke. Hvorfor skulle det ha noe å si at du har barn med forskjellige fedre? Verken du eller ungene er vel noe mindre verdt av den grunn. Er selv fra en søskenflokk med tre forskjellige fedre, og har heldigvis ikke opplevd noe negativt av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dame35 Skrevet 25. april 2005 #4 Del Skrevet 25. april 2005 Prøver å finne ut hvorfor jeg umiddelbart tenker "negativt" om noen som har "3 barn/3 fedre". Det henger vel sammen med samfunnsnormer som gjelder for feks kvinner. At kvinner ikke skal hoppe fra seng til seng, være dydige og "ordentlige". Menn har jo som kjent litt større spillerom, og ikke fullt så dårlig rykte om de skulle være far med forskjellige mødre. Hvis man ser på kvinnerollenes utvikling de siste 100 år, så har det skjedd mye positivt. Men det er jo enda noen skritt å gå Så har det vel også noe med at man kan dømme folk som deg, fordi man mener at du lever et ustabilt liv, siden du da har så mange forhold/samlivsbrudd bak deg. Og at dette kan ha negativ innvirkning på barna, med så "mange" menn involvert. Noen tenker kanskje på "white trash"-folk med enda flere barn/fedre fra programmer som feks Ricky Lake... Det er vanskelig ikke å se ned på sånne folk. Men Norge har vel en litt jevnere befolkningsgruppe Nå er det vel slik at de fleste av oss har fått med oss at familer kommer i mange forpakninger i våre dager, at kjernefamiler ikke nødvendigvis er rosenrøde. Men som et utgangspunkt vil jeg nok personlig mene at "3 fedre/3 barn" er litt i overkant. Men jeg er ikke i tvil om noen kan få en superfin famile ut av det, og noen flotte avbalanserte barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin S Skrevet 25. april 2005 #5 Del Skrevet 25. april 2005 Ja jeg må si jeg reagerer litt negativt når jeg hører om noen som har barn med 3 forskjellige menn, eller menn som har barn med 3 forskjellige mødre. Selve grunnen til det kan en jo spørre om hva er. Og da må jeg vel si at det virker ikke på meg som om det betyr så mye for folk hvem en får unger med. Kanskje litt forhastede avgjørelser? Eller at en rett og slett er "uheldig" og blir gravid, noe som en kan unngå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #6 Del Skrevet 25. april 2005 Sånn sett kan man jo si at jeg som valgte å føde mine har større moralsk anstendighet enn de som har tatt abort etter abort med forskjellige faderlige opphav, saken er bare at det syns på meg og ikke på dem. Ærlig talt; du kunne trengt litt større ydmykhet for dem som har en annen oppfatning enn deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #7 Del Skrevet 25. april 2005 For meg er 3 barn/3 fedre likestilt med 3 barn/3 mødre. Litt lett å tenke: Ja, det gikk fil en gang, hun/han fant en ny partner, så 2/2 forholdet er nok lettere å få aksept for, for "vedkommende burde ha lært litt før det ble 3/3!" Men, det er ikke min jobb å dømme, og alle kan være "uheldige" på en eller annen måte, og barna er like mye verd uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 25. april 2005 #8 Del Skrevet 25. april 2005 Ærlig talt; du kunne trengt litt større ydmykhet for dem som har en annen oppfatning enn deg. Så ikke noe galt her, Gjest. For det er vel den moralske anstendighet som ligger og lurer, når man har tanker om andres flere barn med flere forskjellige menn og andres antall aborter. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 25. april 2005 #9 Del Skrevet 25. april 2005 Har ingen problemer med det, for jeg sitter i samme situasjon selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #10 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg kan gjerne innrømme at jeg tenker litt negativt i første omgang. Er enig med Gjest her, at det er lett å tenke at vedkommende burde ha lært litt før det ble et tredje barn med en tredje mann. Jeg syns slett ikke det er noe bedre med en mann som har barn med 3 forskjellige kvinner. Men, det er jo en historie bak alle forhold, og at noen er uheldig på den ene eller andre måten, er vel deres egen sak - så lenge barna har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 25. april 2005 #11 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg kan gjerne innrømme at jeg tenker litt negativt i første omgang. Er enig med Gjest her, at det er lett å tenke at vedkommende burde ha lært litt før det ble et tredje barn med en tredje mann. Enig! Og samtidig tenker jeg at livet ikke alltid blir slik vi har tenkt og det at man får barn med tre forskjellige menn egentlig ikke sier noen ting om hva slags person denne mammaen er. Så kort fortalt: Umiddelbart ville jeg stusset, deretter ville jeg vel bare tatt det som det var. (Men hvis mor var en uansvarlig mor mht. både barn og forhold, ville jeg tenkt i mitt stille sinn at hun jammen burde skjerpet seg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #12 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg er nok ganske rask til å dømme ja, må innrømme det. Tenker da automatisk at man har gått alt for fort frem. Tankene mine speiler overhode ikke inn på slike tanker Tex har hvertfall: "Godt hun har barn med 3 forskjellige fedre fremfor at hun har tatt abort." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 25. april 2005 #13 Del Skrevet 25. april 2005 Min mening er at alle skal få leve livet sitt slik de syns det er bra for dem. Jeg dømmer ikke folk etter hvor mange fedre barna deres har. Man skal gå en mil i en annen kvinnes mokkasiner før man begynner å dømme. Jeg syns folk er for raske til å dømme og baksnakke nå for tiden, la folk være i fred!! Bestevenninnen min har to barn med to forskjellige drittsekker. Nå har hun funnet en bra mann, men selv om det skulle bli noe langvarig av forholdet sier hun at hun kanskje ikke tør å få et barn med ham på grunn av det hvor mye SNAKK det blir av det. Og det syns jeg er synd. Jeg syns det er viktigst at folk er snille og gode samfunnsborgere, ellers kan de for min del gjøre hva de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 25. april 2005 #14 Del Skrevet 25. april 2005 Ærlig talt; du kunne trengt litt større ydmykhet for dem som har en annen oppfatning enn deg. Enig med Tex jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 25. april 2005 #15 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg syns det er viktigst at folk er snille og gode samfunnsborgere, ellers kan de for min del gjøre hva de vil. Det synes nå jeg var fint sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 25. april 2005 #16 Del Skrevet 25. april 2005 Hva tenker jeg når noen har tre barn med tre forskjellige? Jo. Denne personen har i alle fall ikke gitt opp håpet om å finne kjærligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeleine Skrevet 25. april 2005 #17 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg må innrømme at jeg tenker litt at kvinner som får barn med mange forskjellige lever et annet liv enn det jeg ville valgt. Men hvorfor skulle det være noe galt i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 25. april 2005 #18 Del Skrevet 25. april 2005 Som du selv sier, vi kjenner ikke situasjonen. Men likevel må jeg nok innrømme at jeg får negative tanker om en kvinne som har tre barn med tre ulike fedre. Hvorfor? Jo, fordi det ikke nødvendigvis er bare enkelt for barna. Jeg er selv skilsmissebarn. Det samme er mannen min. Vi har alt som er av steforeldre, stesøsken og halvsøsken. Men følelsen av å ha en familie mangler vi, eller i alle fall jeg. For alle relasjoner er "rotet til" så fælt, om du skjønner hva jeg mener. Jeg har en halvbror som er 27 år yngre enn meg. Han er skjønn og god og snill og alt det der, men jeg ser ikke på han som en bror. Mange stusser på dette, på at jeg ikke omtaler han som bror. Han er min mors sønn, men ikke min bror. Han er min halvbror. Jeg vet at mange (blant annet her inne) mener at begrepene halvbror og halvsøster ikke eksisterer lenger, at barna er søsken uansett. Men selv syns jeg at foreldre som får barn med ulike partnere skal være oppmerksom på at søskenfølelsen kan være liten, eller i enkelte tilfeller (som i mitt) helt fraværende. Det som slår meg er at når man får barn med tre ulike fedre har man liksom ikke lært av tidligere feil. Hvorfor må man få barn med alle sine partnere? Hva med å tenke på de barna man allerede har, i stedet for å styrte til og få barn med den nye? Beklager om jeg tråkker noen på tærne, men dette er mine tanker - like it or not. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 25. april 2005 #19 Del Skrevet 25. april 2005 Synes faktisk at det viktigste er at man tar seg av de barna man har, enten det er 3 med 3 forskjellige eller det er 8 med samme... Høres ut som du har vært heldig med både barna og eksene! Men jeg vil jo tro det er en større utfordring å få til kabalen med samvær osv jo flere forskjellige fedre/mødre det er involvert. Det er jo ikke alltid slike ting fungerer greit, selv med bare en å forholde seg til. Tror likevel det er viktig å ikke la ungene til stadighet høre hvilken drittsekk faren/mora er, uansett om man selv ikke tåler trynet på dem. Tross alt var det jo noe ved den personen som engang var tiltrekkende nok til å få barn med den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #20 Del Skrevet 25. april 2005 Sånn sett kan man jo si at jeg som valgte å føde mine har større moralsk anstendighet enn de som har tatt abort etter abort med forskjellige faderlige opphav, saken er bare at det syns på meg og ikke på dem. Gud vet og Gud bestemmer, alle unger blir gitt like stor verdi i Guds øyne, naturligvis. Drit i folket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå