AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Ja, hva burde vi ha? Vi skal servere hjemmelaget koldtbord/buffet med alle klassikerne samt paier, sushi/sashimi, dim sum og vårruller. Maten spenner altså fra karbonader med løk til ostefat via Waldorffsalat, med ferdigkjøpt asiatisk i tillegg, og jeg klarer rett og slett ikke velge hvilke viner vi skal ha til. Vi skal ha musserende som velkomstdrink, men ut over dette er jeg litt blank. Noen som har gode tips? Jeg synes det er vanskelig å finne noe som passer til alt. Anonymkode: 45d2e...75a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 En tørr hvitvin blir aldri feil når det serveres mange forskjellig retter. F.eks. Soave. Anonymkode: 97243...b7b 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Jeg er av meningen at det er en dag som burde være uten alkohol. Så kan dere heller ha det i familiefeiring når konfirmanten fyller år i eldre alder. Det er konfirmantens dag, og da kan dere legge det opp til noe han/hun kan drikke. Anonymkode: 43119...f62 38
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #5 Skrevet 11. mai 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: En tørr hvitvin blir aldri feil når det serveres mange forskjellig retter. F.eks. Soave. Anonymkode: 97243...b7b Tusen takk for innspill! Du har ikke tilfeldigvis noen konkrete forslag? Jeg blir også veldig i tvil om jeg burde ha noe rødvin. Spesielt det ene besteforeldreparet drikker helst rødt. Selv er jeg nok mest der at en god, tørr hvitvin er den beste «allrounderen». Jeg skal prøvesmake noen Soave. Men kanskje jeg bare burde ha rosévin? Uff, dette er vanskelig altså. Anonymkode: 45d2e...75a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 Hør med noen på vinmonopolet, de pleier å være flinke 😊 Anonymkode: 13168...d59 9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #7 Skrevet 11. mai 2019 Alkoholfri vin i så fall!!! Anonymkode: f8678...b0c 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #8 Skrevet 11. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hør med noen på vinmonopolet, de pleier å være flinke 😊 Anonymkode: 13168...d59 Takk for råd. Jeg gjør ofte det når jeg skal ha middagsselskap, men jeg tenkte at det sikkert var mange her inne som har hatt en del koldtbord. Anonymkode: 45d2e...75a 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hva burde vi ha? Vi skal servere hjemmelaget koldtbord/buffet med alle klassikerne samt paier, sushi/sashimi, dim sum og vårruller. Maten spenner altså fra karbonader med løk til ostefat via Waldorffsalat, med ferdigkjøpt asiatisk i tillegg, og jeg klarer rett og slett ikke velge hvilke viner vi skal ha til. Vi skal ha musserende som velkomstdrink, men ut over dette er jeg litt blank. Noen som har gode tips? Jeg synes det er vanskelig å finne noe som passer til alt. Anonymkode: 45d2e...75a Hva får barna å drikke till velkomst og til maten? Du har vell ikke tenkt å servere alkohyler til mindreårige? Anonymkode: f8678...b0c 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #10 Skrevet 11. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alkoholfri vin i så fall!!! Anonymkode: f8678...b0c Aldri i verden. Det er ikke godt. Anonymkode: 45d2e...75a 3
puffy123 Skrevet 11. mai 2019 #11 Skrevet 11. mai 2019 (endret) Hvis du ønsket et alkoholfritt alternativ selger de en vin som heter Fladerblomst vin på vinmonopolet. Den er alkoholfri og koster en 50 lapp, smaker helt nydelig! Pleier å servere den når vi inviterer til middag (kjekt å ha et alkoholfritt alternativ) og hvis jeg vet at jeg har en gjest som ikke drikke alkohol. Jeg elsker hvitvin, men drikker alltid et glass eller to av fladerblomstvinen også, den smaker så godt! Kan også være et alternativ til ungdom som enda ikke er 18 år. Anbefales forsåvidt også hvis man ønsker å piffe opp middagen en helt vanlig tirsdag ☺️ Her er link: https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Sverige/Kiviks-Fläderblomsvin/p/468401 Endret 11. mai 2019 av puffy123 Glemte å legge ved linken 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #12 Skrevet 11. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jeg tenkte at det sikkert var mange her inne som har hatt en del koldtbord. Joda. Men INGEN på KG serverer alkohol i konfirmasjoner Anonymkode: f8678...b0c 7
Wiskola Skrevet 11. mai 2019 #13 Skrevet 11. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda. Men INGEN på KG serverer alkohol i konfirmasjoner Anonymkode: f8678...b0c Og dette har du undersøkt antar jeg, siden du er så skråsikker? 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #14 Skrevet 11. mai 2019 Akkurat nå, Wiskola skrev: Og dette har du undersøkt antar jeg, siden du er så skråsikker? Jeg er sikker på at jeg har lest det på KG iaffal Anonymkode: f8678...b0c 2
The Kitten Skrevet 11. mai 2019 #15 Skrevet 11. mai 2019 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er av meningen at det er en dag som burde være uten alkohol. Så kan dere heller ha det i familiefeiring når konfirmanten fyller år i eldre alder. Det er konfirmantens dag, og da kan dere legge det opp til noe han/hun kan drikke. Anonymkode: 43119...f62 Det var ikke det TS spurte om... Konfirmanten får sikkert noe godt å drikke. Jeg vet om en hvitvin som jeg synes passer til mye. Husker ikke navnet, men det er bilde av en gris (eller var det ku?) på etiketten og den er tysk/østerrisk. PS: Den er tørr. Endret 11. mai 2019 av The Kitten 2
Wiskola Skrevet 11. mai 2019 #16 Skrevet 11. mai 2019 Jeg har en ganske gammeldags holdning ovenfor alkohol (heihei til dere som er furtne for den tråden jeg skrev fremdeles ), men tenker uansett at 1. Jeg har ikke peiling på vin, så kan ikke anbefale noe 2. TS har fått med seg nå at folk ikke liker alkohol i konfirmasjoner, men.. TS spør da for fanden ikke om hva folk mener om det å servere alkohol i konfirmasjon? Om du ikke liker kake, går du bort og skriker "DEN BØR VÆRE SUKKERFRI! IKKE GI DEN TIL BARN!" til folk? La folk velge selv. Herregud. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #17 Skrevet 11. mai 2019 7 minutter siden, The Kitten skrev: Det var ikke det TS spurte om... Konfirmanten får sikkert noe godt å drikke. Jeg vet om en hvitvin som jeg synes passer til mye. Husker ikke navnet, men det er bilde av en gris (eller var det ku?) på etiketten og den er tysk/østerrisk. PS: Den er tørr. Denne? Anonymkode: f8678...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #20 Skrevet 11. mai 2019 De har mange Meinklang hvitvin på Vinmonopolet Anonymkode: f8678...b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå