Gå til innhold

Tørr hodebunn


Persephone

Anbefalte innlegg

Jeg har siden midten av vinteren slitt med utrolig tørr hodebunn. På det verste har det vært snakk om sår og skorper i hodebunnen, og på det beste har det bare klødd og flasset. Fins det noen shampoer som kan hjelpe med dette? Noen vitaminer jeg kanskje mangler? Eller kanskje en annen løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en sjampo for flass på apoteket fra merket Vichy. Den har grønt merke på hvit flaske. 

Jeg har tykt hår og har også i blant tørr hodebunn, samt skorper som jeg kan klø bort. 

Jeg brukte denne 3 ganger per uke og vasket hodebunnen godt to ganger med denne. Da ble det helt fint igjen. Så vasket jeg som normalt og måtte gjenta etter noen måneder. Den er litt dyr og lukter litt rart så jeg foretrekker å ikke bruke den så ofte. 

Men den behandlingen har funket gull for meg og min hodebunn. Reseptfritt, og kjøpt etter tips fra ansatt på apoteket. (jeg vet de er ute etter penger) 

Anonymkode: d0a37...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Jeg bruker en fra Korres mot det samme problemet, minus flass. Jeg kjøper den på vita, den funker fett. Og dufter skikkelig deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skift shampoo, i hvert fall. Jeg får umiddelbart tørr hodebunn av Redken, foreksempel, men Joico fungerer bra!

Anonymkode: b3e78...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Ja, skift shampoo, i hvert fall. Jeg får umiddelbart tørr hodebunn av Redken, foreksempel, men Joico fungerer bra!

Anonymkode: b3e78...e11

Det har vært med flere forskjellige shampooer selv den jeg prøvde fra frisøren mot tørr hodebunn, men jeg tror jeg stikker innom apoteket og prøver meg på en av dere anbefalte.

 

Noen andre tips som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til å kjøpe en shampoo for tørr hodebunn kan du forsøke å ta hårkurer og bruke rikelig i hodebunnen. Bruk gjerne olivenolje som du gnir inn og lar sitte over natten i hele håret (ta på en pose/hette når du sover. Masser inn mild shampoo før du tar i vann for å skylle ut, så får du ut oljen igjen. Aloe vera fungerer også massert inn i hodebunnen.

Endret av Whoops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med tørr hodebunn i flere år nå, og jeg prøvde den grønne Vichy for tørr hodebunn (OBS: det finnes en helt lik for fett hår) som finnes på apotek. 
Som det ble nevnt ovenfor så lukter den litt rart, og jeg synes det er litt vanskelig å skylle den ut, men jeg går over med en balsam gå blir det helt glatt og fint og lukter ikke lenger 👍 Den har vært helt gull for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Whoops skrev:

I tillegg til å kjøpe en shampoo for tørr hodebunn kan du forsøke å ta hårkurer og bruke rikelig i hodebunnen. Bruk gjerne olivenolje som du gnir inn og lar sitte over natten i hele håret (ta på en pose/hette når du sover. Masser inn mild shampoo før du tar i vann for å skylle ut, så får du ut oljen igjen. Aloe vera fungerer også massert inn i hodebunnen.

Bare helt vanlig hårkur da? Men det skal jeg prøve og også olje. Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns masse bra shampoer, men jeg vil bare si dette: Det skal skumme! Ofte er det da greit å ta to runder med shampo! :)Jeg unngår sår hvis jeg er nøye på dette, sluntrer jeg får jeg sår,

Anonymkode: 15c6f...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Persephone said:

Bare helt vanlig hårkur da? Men det skal jeg prøve og også olje. Takk for tips.

Jepp. Selv de rimeligste hjelper. Men olje fungerer superbra også. Litt styr å få vasket det ut, men shampoo før vann gjør susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd masse, men blir bare verre og verre. Har startet med Fungoral fra Apoteket nå, så er spent på om det fungerer! 

Anonymkode: a4364...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Finns masse bra shampoer, men jeg vil bare si dette: Det skal skumme! Ofte er det da greit å ta to runder med shampo! :)Jeg unngår sår hvis jeg er nøye på dette, sluntrer jeg får jeg sår,

Anonymkode: 15c6f...5dd

Bra at du sjekker. Det kan jo være en del som har dette problemet grunnet dette. Jeg vasker alltid godt til det skummer siden jeg syns det er så kjipt å måtte vaske håret igjen innen kort tid om det ikke har blitt gjort skikkelig.

 

På 22.5.2019 den 18.02, Whoops skrev:

Jepp. Selv de rimeligste hjelper. Men olje fungerer superbra også. Litt styr å få vasket det ut, men shampoo før vann gjør susen.

Da skal jeg prøve det. Takk for tips!

 

På 22.5.2019 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har også prøvd masse, men blir bare verre og verre. Har startet med Fungoral fra Apoteket nå, så er spent på om det fungerer! 

Anonymkode: a4364...2c3

Gi gjerne et oppdatering etter du har prøvd. Jeg har hørt om det, men ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stoffet som får sjampoen til å skumme er et stoff som er vanlig å reagere på, til info.

Kerastase dermocalm (den gjennomsiktige grønne) og body shop sin ingefær-sjampo har hjulpet min hodebunn.

Anonymkode: d8316...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...