Gå til innhold

Hadde du turt å låne en bunad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra ei på jobben. Hun er ganske ny, men skal ikke bruke sin bunad 17 mai. 

Jeg har aldri hatt bunad på.

Anonymkode: 848b4...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri🙈

Anonymkode: 9950b...318

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lånt bort bunaden min da jeg var yngre. Dog var jeg 16, og moren min tok bestemmelsen for meg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor den skulle vært brukt. Ville aldri brukt den på steder med fulle folk og det er det jo mange steder på 17. mai. 

Anonymkode: e84b4...03f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde turd. Jeg har aldri ødelagt noe plagg, og anser det derfor som svært lite sannsynlig at jeg skulle klare å skade en bunad. Men så klart, viktig å ha økonomi til å erstatte noe dersom du feks skulle klare å ødelegge en sølje. Og så klart til rens.

Anonymkode: 4b1c4...9db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kanskje med unntak av fra nærmeste familie. 

Jeg liker generelt ikke å låne ting, jeg har såpass stor respekt for andres eiendom at jeg ikke klarer å slappe av med det.

Anonymkode: 141f0...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal feste på 17 mai, aldri i verden om jeg hadde tatt sjangsen. Kunne fint lånt til konfirmasjon o.l derimot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg ikke gjort. De er så dyre! Hadde ikke giddet å risikere å måtte erstatte den helt eller delvis bare fordi jeg skulle bruke den en gang og kanskje er uheldig på en eller annen måte. 

Hadde ikke lånt ut min heller, bortsett fra kanskje til mor og søster. De har sine egne så det blir uansett ikke et spørsmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Plagget er for dyrt.

Jeg låner heller ikke bort min egen, betalte jo 40.000 kr for den. 

Anonymkode: ee081...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg er en kløne som hadde sikkert klart å ødelegge den å har overhodet ikke pengene til å erstatte den. Så jeg hadde aldri lånt ett så dyrt plagg nei.

Anonymkode: 663f7...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, virkelig ikke. Skjorten er ikke bare bare å fikse ny, hvis du skulle søle en flekk for eksempel. 

Anonymkode: 355c6...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEVER! Hadde vært livredd får å søle eller ødelegge den. Plagget er såpass dyrt at det hadde jeg ikke turt.

Anonymkode: def61...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri verken lånt eller lånt bort. Bunaden min er arv etter min mor og betyr utrolig mye for meg. Den får ingen andre bruke. Hadde ikke hjulpet om de hadde kjøpt ny om den hadde blitt ødelagt. Affeksjonsverdien er så høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Hadde aldri lånt, og aldri lånt ut. 

Ikke på grunn av verdien i seg selv. Men for mange er bunaden av sentimental og uerstattelig verdi. 

Om det er en nyere bunad og du har økonomi til å erstatte er svaret ett annet. 

Anonymkode: c2a99...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, uansett setting.  Jeg er en som søler...  Hadde aldri turt å låne noe som har større verdi enn bilen min, liksom.  (Nå er det ikke aktuelt uansett, da det blir for varmt for meg med bunad).

Anonymkode: 65f7f...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Synes det er en rar ting å låne / låne bort til kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...