Gå til innhold

Hadde du turt å låne en bunad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, hadde jeg aldri turt! Ikke hadde jeg lånt bort min heller.

Anonymkode: 06784...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor averterte (jeg tror det var) DNB med bunadforsikring som gjaldt i en kort periode. Kanskje jeg hadde gjort det med en slik forsikring, hvis den dekte det mest relevante.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde aldri lånt en bunad av noen, i hvert fall ikke på 17. mai, med så mange fulle og uvørne folk i gatene, og unger som løper med pølser med ketchup og is osv. Ser for meg at alt mulig kunne skjedd med det dyre plagget, og det hadde jeg ikke vært villig eller hatt råd til å betale erstatning for.

Da hadde jeg heller kjøpt meg en fin penkjole, og lagt litt ekstra kroner i en sånn. Til meg selv. Bare jeg kunne blitt sint på meg selv om den ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke hatt noe problem med å låne bort bunaden min til en venninne eller kollega jeg vet er ansvarsfull. Ønsker selvsagt ikke at den skal brukes på fylla på Blå eller noe, men til en helt vanlig dåp, konfirmasjon eller halv-edru 17.mai hadde det bare vært koselig å kunne hjelpe noen som ikke har bunad selv 😊

Folk flest ødelegger jo ikke klærne de bruker, og ketsjup, is etc fjernes jo lett ved rens. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hatt interesse av å låne en. Tåpelig å gå med et plagg som er så dyrt at man må gå stivbent  rundt i frykt for at noe kan skje med det. Og kan det ikke kastes i vaskemaskinen så trenger jeg ikke eie det.

Anonymkode: dc407...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bunaden min selv 17. Mai, og hadde vært uaktuelt å låne den bort da, stor sjanse for flekker og ødeleggelse den dagen. Men kunne lånt den bort til folk jeg stoler på, til en dåp eller konf

Anonymkode: 1151c...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom frem til at jeg ikke tørr å låne den. Skulle "bare brukt den til 17 mai toget på skolen, men allikevel...

Blir penkjole nok en gang.

Anonymkode: 848b4...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får være grenser for hvor redd man skal være. Jeg har brukt min egen bunad i 20 år, både med vin innabords og med småbarn, og har aldri ødelagt den på noen måte. Det har heller ingen andre familiemedlemmer eller venner med sine bunader. Hvor sannsynlig er det egentlig at det skjer noe?

Så om du har blitt tilbudt å låne en bunad, og det er en opplevelse du gjerne vil ha, så gjør du det. Å gå med den i toget og på dagtid burde gå helt knirkefritt. Så tar du den av om ettermiddagen, og skifter til kjole om vin, grilling etc. står på planen.

Noen har i overkant mye ærefrykt og hysteri knyttet til bunader. Ja, de er kostbare, men de er også lagd for å brukes. De tåler såpass.

Anonymkode: a7132...ed9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri lånt vekk bunaden min og låner kun av nær familie. Det er for store verdier og for mange følelser knyttet til bunaden min❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...