Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby har ikke hatt avføring i bleien på godt over en uke nå. I natt har han tydeligvis vært plaget, trolig av vondt i magen. Jeg fullammer han, så hvordan få i han evt en form medisin? Å hva hjelper? 🙈

Anonymkode: a2a2c...a51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Maltekstrakt i morsmelken. Pump, og gi maltekstrakt i pumpemelken. Du kan også gi sviskejuice. 

Anonymkode: 05ee1...c0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maltekstrakt i morsmelken. Pump, og gi maltekstrakt i pumpemelken. Du kan også gi sviskejuice. 

Kan jeg også gi det i En smaksprøve, feks moste gulrøtter?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men fullammes han eller ikke? Kom mageproblemene når du begynte med smaksprøver? Så lenge barnet fullammes er det sjelden grunn til å stresse med avføringen. Det kan være den andre maten som han reagerer på. Men når det har gått en uke så ville jeg nok tatt en prat med helsesøster likevel. Ellers kan du selvsagt blande maltekstrakt i hva som helst. Eller gi sviskemos/saft. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Men om han allerede  sliter litt med magen, ville jeg ikke begynt med fast føde på toppen av det hele. Iom at du skriver at han fullammes, antar jeg du ikke har gitt smaksprøver før? Om du har det, så ja, da kan du blande inn i dem, men om nei, ville jeg ikke begynt med det akkurat nå. 

Å introdusere nye ting, kan føre til treg mage. Så jeg ville heller hatt det i melken hans. 

Skrevet

Duphalac. Vår hadde masse forstoppelse da han var liten. Vi brukte også mikrolax. Dritten må ut! 

AnonymBruker
Skrevet

Babyer som fullammes kan godt gå flere dager uten avføring. Det er ved innføring av fast føde man må begynne å følge med på forstoppelse og treg mage.

Anonymkode: 44896...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...