Gå til innhold

Matematikk 2P-Y skriftlig eksamen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 5/16/2019 at 3:04 PM, stan said:

Ja, eller 20 % er vanlig. 

Et annet spørsmål:
Er det kun Geogebra og Exel jeg skal ha på PC´en? Vet noen det? Exel-programmet på maccen min virker rar. Jeg har Microsoft Exel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke har dyskalkuli er noe annet, så er det liten unnskyldning å være dårlig i matte. 

Jeg gjorde det utrolig dårlig på barneskolen og ungdomskolen, til det punktet at læren spurte søsteren min om jeg ville bli slått hjemme. Jeg husker det godt. Jeg tror jeg knapt fikk sånn 3 poeng av 70. Jeg var rett og slett aldri tilstede den perioden på skolen. På ungdomskolen fikk jeg 3 og 2(gikk på svak este gruppen) men det var det eneste faget jeg faktisk jobbet ekstremt hardt med. Jeg ville virkelig lykkes i matte, og på eksamen (ung.skolen) fikk jeg 4. Jeg ble kjempeglad! Det handler om å jobbe så mye med faget at du legger et logisk grunnlag, en tallforståelse. Den er alfa omega. Denne fås bare med masse mengdetrening. Det høres veldig klisje ut, men det er sannheten. Siden fikk jeg både 5 og 6 i matte,kjemi og fysikk på videregående.

 

Anonymkode: b5103...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dere? Her gikk det skikkelig dårlig. Jeg er heldig om jeg står. 😭😭😭

Anonymkode: 9d673...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det med dere? Her gikk det skikkelig dårlig. Jeg er heldig om jeg står. 😭😭😭

Anonymkode: 9d673...231

Syns det var dritvanskelig..

 

Jeg pleier aldri å sitte ut tiden, men for første gang i mitt liv ble jeg ikke ferdig engang. Satt med 60+ privatiststudenter, og det var vel Max 5 som gikk før 2.. Ble overrasket siden jeg hadde øvd på eksamen fra de siste 10 årene ellernoe, og dette var den desidert vanskelige. 

Har 2 i 2p-y fra før av, og må egentlig forbedre til 4-5 for å komme inn på drømmeutdannelsen, men det tror jeg at jeg kan se langt etter..

Anonymkode: 2691e...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det var dritvanskelig..

 

Jeg pleier aldri å sitte ut tiden, men for første gang i mitt liv ble jeg ikke ferdig engang. Satt med 60+ privatiststudenter, og det var vel Max 5 som gikk før 2.. Ble overrasket siden jeg hadde øvd på eksamen fra de siste 10 årene ellernoe, og dette var den desidert vanskelige. 

Har 2 i 2p-y fra før av, og må egentlig forbedre til 4-5 for å komme inn på drømmeutdannelsen, men det tror jeg at jeg kan se langt etter..

Anonymkode: 2691e...bdf

Jeg må ha 6 for å komme inn på min drømmeutdannelse. :( Har toppkarakterer i alle fag, men matematikk drar ned. 😢 Det er bittert og surt. Føler selv jeg har prøvd hardt. Husker du hvilke oppgaver du slet med? Jeg klarte ikke en eneste geogebra oppgave.. Jeg som har vært skikkelig flink i geogebra tidligere. 

Anonymkode: 9d673...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må ha 6 for å komme inn på min drømmeutdannelse. :( Har toppkarakterer i alle fag, men matematikk drar ned. 😢 Det er bittert og surt. Føler selv jeg har prøvd hardt. Husker du hvilke oppgaver du slet med? Jeg klarte ikke en eneste geogebra oppgave.. Jeg som har vært skikkelig flink i geogebra tidligere. 

Anonymkode: 9d673...231

Jeg slet med GeoGebra jeg også! Veldig..

Så surret jeg det veldig til på den Excel oppgaven, siden det var helt på slutten og jeg gikk ut for tid så klarte jeg ikke fokusere og finne formlene, så endte med å føre inn alt uten formler. Riktige svar da, men hvis de ser at det ikke er brukt formler hjelper det vel ikke tror jeg?

Var mye tung matte hele veien synes jeg egentlig. Jeg er egentlig veldig god i hoderegning, men satt nesten fulle 2 timer med del 1 også 😕

Anonymkode: 2691e...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slet med GeoGebra jeg også! Veldig..

Så surret jeg det veldig til på den Excel oppgaven, siden det var helt på slutten og jeg gikk ut for tid så klarte jeg ikke fokusere og finne formlene, så endte med å føre inn alt uten formler. Riktige svar da, men hvis de ser at det ikke er brukt formler hjelper det vel ikke tror jeg?

Var mye tung matte hele veien synes jeg egentlig. Jeg er egentlig veldig god i hoderegning, men satt nesten fulle 2 timer med del 1 også 😕

Anonymkode: 2691e...bdf

Den excel oppgaven brukte jeg mye tid på. Jeg håper jeg gjorde alt riktig, for da får jeg 9 poeng.. 

Jeg satt hele tiden på begge. godt jeg ikke var alene om å syntes det var vanskelig 😕 Nei, man må vise formler i excel.. Dessverre. 

Anonymkode: 9d673...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete, tror jeg stryker.. :(

Anonymkode: b8156...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det mye feil gitt.. tror jeg får forberede meg på en 3. 

Anonymkode: 2691e...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helvete, tror jeg stryker.. :(

Anonymkode: b8156...596

jeg stryker. Og nei, jeg TROR ikke det, jeg ser det og vet det.. Fy faen så jævlig. Jeg har brukt 10000 kr på mattekurs også. Til ingen nytte. Så utrolig flaut.. 😢 Er kun 2 oppgaver jeg har gjort helt riktig. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det mye feil gitt.. tror jeg får forberede meg på en 3. 

Anonymkode: 2691e...bdf

Bra jobba! Snittet på eksamen i Norge er 2. Så det er ikke bare bare å få en oppegående karakter på denne eksamenen 

Anonymkode: 9d673...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg stryker. Og nei, jeg TROR ikke det, jeg ser det og vet det.. Fy faen så jævlig. Jeg har brukt 10000 kr på mattekurs også. Til ingen nytte. Så utrolig flaut.. 😢 Er kun 2 oppgaver jeg har gjort helt riktig. 

Bra jobba! Snittet på eksamen i Norge er 2. Så det er ikke bare bare å få en oppegående karakter på denne eksamenen 

Anonymkode: 9d673...231

Takk, men gikk over igjen litt nøyere nå, så tror nok det heller blir 2 gitt.. Har jo allerede det fra før så da var jo det veldig bortkastet tid og penger..

Synd å høre at du stryker, får bare håpe vi husker feil på hva vi svarte begge to og at det skjer et mirakel 😂

Anonymkode: 2691e...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men gikk over igjen litt nøyere nå, så tror nok det heller blir 2 gitt.. Har jo allerede det fra før så da var jo det veldig bortkastet tid og penger..

Synd å høre at du stryker, får bare håpe vi husker feil på hva vi svarte begge to og at det skjer et mirakel 😂

Anonymkode: 2691e...bdf

Ja, får håpe det, selv om jeg vet det nesten er umulig.. 😂

Anonymkode: 9d673...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2019 den 18.01, Skilpadden skrev:

Et annet spørsmål:
Er det kun Geogebra og Exel jeg skal ha på PC´en? Vet noen det? Exel-programmet på maccen min virker rar. Jeg har Microsoft Exel. 

Sikkert forseint nå, men excel og geogebra er de vanligste programmene å bruke. Det er lov å bruke andre, men det er disse to som anbefales og de fleste lærebøkene bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Privatbruker

Sorry, men det var ALTFOR liten tid på del 2. Jeg måtte hoppe over flere oppgaver.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men gikk over igjen litt nøyere nå, så tror nok det heller blir 2 gitt.. Har jo allerede det fra før så da var jo det veldig bortkastet tid og penger..

Synd å høre at du stryker, får bare håpe vi husker feil på hva vi svarte begge to og at det skjer et mirakel 😂

Anonymkode: 2691e...bdf

Jeg har også 2 i standpunkt fra vgs, så hjelper ikke mye å få en 2 nå😪 det vil si at jeg er avhengig av å få 4 eller mer på 1p på fredag.. 

Anonymkode: b8156...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Privatbruker skrev:

Sorry, men det var ALTFOR liten tid på del 2. Jeg måtte hoppe over flere oppgaver.. 

Vet du, det syns jeg også. Hadde det vært opptil meg hadde det vært 3 timer på del 1 og 5 timer på del 2... Hadde sikkert klart det da. :P Trenger mye tenketid! 

Anonymkode: 9d673...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Privatbruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, det syns jeg også. Hadde det vært opptil meg hadde det vært 3 timer på del 1 og 5 timer på del 2... Hadde sikkert klart det da. :P Trenger mye tenketid! 

Anonymkode: 9d673...231

Samme her, i tillegg var hver oppg sinnsykt store. Jeg fikk sjokk når jeg så del 2 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...