AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Igår bestilte jeg kebabtallerken med hjem fra en resturant i byen. Det gjør jeg kanskje 1 gang i året, men det man frykter skjedde. Våknet kl 4 av kvalme. Måtte rett inn på badet, kaldsvettet som bare det. Både oppkast og diaré. Kebaben skulle ut for å si det sånn...! Bør man si ifra til restauranten når man opplever slikt? Sånn at ikke andre og blir syk? Anonymkode: 19e41...3a7
Summ Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Snakker du om gatekjøkken? Aldri vært borti restauranter med kebabtallerken. Forøvrig ser jeg alltid an stedet før jeg kjøper kebab, og jeg har blitt dårlig fler ganger selv..
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Akkurat nå, Summ skrev: Snakker du om gatekjøkken? Aldri vært borti restauranter med kebabtallerken. Forøvrig ser jeg alltid an stedet før jeg kjøper kebab, og jeg har blitt dårlig fler ganger selv.. Ja, typ gatekjøkken. Så ordentlig ut på bildene når jeg googlet restauranten, men når jeg kom dit så det litt ekkelt ut😳 Anonymkode: 19e41...3a7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 De gangene jeg har blitt syk etter restaurant- eller gatekjøkkenmat, har jeg sagt i fra (på en ordentlig måte). Jeg har aldri opplevd noe negativt med det. Jeg tenker at de heller vil ha beskjed om at rutinene deres ikke helt fungerte der og da, slik at de kan rette det opp, enn å få et dårlig rykte. (Det skal sies at de gangene jeg har blitt syk har det vært på grunn av glutensmitte, og at de glutenfri rutinene ikke har fungert optimalt, men jeg kan ikke se at det er noen stor forskjell på dette, og matforgiftning. Begge deler skyldes som oftest svikt i (hygiene)rutiner) Anonymkode: ce410...884
Summ Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, typ gatekjøkken. Så ordentlig ut på bildene når jeg googlet restauranten, men når jeg kom dit så det litt ekkelt ut😳 Anonymkode: 19e41...3a7 Det man bør se etter når man kjøper kebab, eller generelt mat ute, er hvor mange forskjellige retter de har, renslighet, folkene, lukten inne der, osv. Hvis det feks står «sushi og kebab», så går du videre... men det kan også være at du ikke er vandt til det, og da blir det belastning på magen hvis du spiste mye, og kanskje sterkere enn du er vandt til å spise.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 Jeg snur i døra hvis noe byr meg i mot med stedet. Aldri blitt syk på kebabsjappe i Norge. Jeg hadde tipset Mattilsynet. Det kan gjøres anonymt. Anonymkode: ddbc4...ec1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #7 Skrevet 8. mai 2019 Sånne ting skjer når man spiser i Thailand eller andre land, men i Norge skulle man tro at kravene til matservering er ganske nøysomme, i allefall det jeg har lest tidligere på Mattilsynet. Jeg tror jeg varsler Mattilsynet anonymt jeg, det så lugubert ut der og kjipt hvis fler opplever det samme. Det var forøvrig en hamburger/kebabsjappe. Anonymkode: 19e41...3a7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #8 Skrevet 8. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Sånne ting skjer når man spiser i Thailand eller andre land, men i Norge skulle man tro at kravene til matservering er ganske nøysomme, i allefall det jeg har lest tidligere på Mattilsynet. Jeg tror jeg varsler Mattilsynet anonymt jeg, det så lugubert ut der og kjipt hvis fler opplever det samme. Det var forøvrig en hamburger/kebabsjappe. Anonymkode: 19e41...3a7 Hvorfor kjøpte/spiste du mat derfra da, hvis det så lugubert ut? Anonymkode: a7819...37f 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #9 Skrevet 8. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøpte/spiste du mat derfra da, hvis det så lugubert ut? Anonymkode: a7819...37f Hun var vel sulten da Anonymkode: e25bf...870 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #10 Skrevet 8. mai 2019 59 minutter siden, Summ skrev: Snakker du om gatekjøkken? Aldri vært borti restauranter med kebabtallerken. Forøvrig ser jeg alltid an stedet før jeg kjøper kebab, og jeg har blitt dårlig fler ganger selv.. Vi har en restaurant med kebabtallerken her 😅 de har både biffer, pasta, pizza og kebab 😂 Anonymkode: 52c81...375 1
Kontorotta Skrevet 8. mai 2019 #11 Skrevet 8. mai 2019 Spiste sammen med ei venninne på en restaurant. Tre-retters. Begge ble dårlige. Sa fra til innehaver dagen etter. De fant kilden, samt at vi begge fikk gavekort på en ny tre-retters. Så lenge de fant kilden, og det var forståelig at det var skjedd et uhell, spiste jeg der igjen flere ganger etterpå. Hadde aldri noe å klage på de gangene. 1
solmåneogstjerner Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 Ja du bør si ifra. På en fin måte selvsagt.
Million Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Igår bestilte jeg kebabtallerken med hjem fra en resturant i byen. Det gjør jeg kanskje 1 gang i året, men det man frykter skjedde. Våknet kl 4 av kvalme. Måtte rett inn på badet, kaldsvettet som bare det. Både oppkast og diaré. Kebaben skulle ut for å si det sånn...! Bør man si ifra til restauranten når man opplever slikt? Sånn at ikke andre og blir syk? Anonymkode: 19e41...3a7 Jeg ble voldsomt syk 20 minutter etter at jeg spiste en hamburger på byen i Oslo en natt. Hamburgeren smakte merkelig og litt vondt, så jeg droppet å spise den opp, spiste bare en tredjedel. Og godt var det! Det var voldsomme greier, og kom ut i begge ender i eksplosiv fart. Var så vidt jeg rakk hjem først før det begynte. Dette var i helgen. Mandagen kom og jeg var fremdeles ikke bra, så jeg ringte legekontoret og spurte om time for sykemelding, og oppga grunn. De ble veldig interesserte da de hørte det var matforgiftning, og ville ha navn og sted på gatekjøkkenet jeg hadde vært på. De skulle ta det opp videre og få sendt ut folk fra Mattilsynet som kunne undersøke saken. Hva som skjedde med gatekjøkkenet vet jeg ikke, men jeg vet at du burde si fra til noen som kan få stedet undersøkt. Ikke til stedet selv. Si fra til Mattilsynet eller kommunelegen eller noe. Litt nede på siden finner du "Bekymringsmeldinger" rapporteringsmulighet. https://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/kontakt_oss/ Endret 8. mai 2019 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #14 Skrevet 8. mai 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøpte/spiste du mat derfra da, hvis det så lugubert ut? Anonymkode: a7819...37f Fordi jeg var sulten etter en lang arbeidsdag å det var eneste plassen som vår åpent til kl 23 😊 hadde ikke vært der tidligere og når jeg så på bildene på Facebook så det greit ut. Når jeg da har bestilt med meg mat hjem som jeg skal hente, snur jeg ikke i døra å sier «nei, æsj. Jeg vil ikke ha maten du laget til meg alikavell»!!! Anonymkode: 19e41...3a7
Summ Skrevet 8. mai 2019 #15 Skrevet 8. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har en restaurant med kebabtallerken her 😅 de har både biffer, pasta, pizza og kebab 😂 Anonymkode: 52c81...375 Det er utenlandske som driver den?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #16 Skrevet 8. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, typ gatekjøkken. Så ordentlig ut på bildene når jeg googlet restauranten, men når jeg kom dit så det litt ekkelt ut😳 Anonymkode: 19e41...3a7 Om du kan se at det ser ekkelt ut, tenk hvordan det ser ut bak de stedene du ikke ser. I det minste vil de fleste vaske synlige områder kundene kan se. Om de ikke en gang bryr seg om det, bryr de seg ihvertfall ikke om god hygiene og vask på de stedene kundene ikke vet om Anonymkode: 56ad5...53b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #17 Skrevet 8. mai 2019 9 minutter siden, Summ skrev: Det er utenlandske som driver den? Ganske riktig 😂 Anonymkode: 52c81...375
SoWhat? Skrevet 8. mai 2019 #18 Skrevet 8. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånne ting skjer når man spiser i Thailand eller andre land, men i Norge skulle man tro at kravene til matservering er ganske nøysomme, i allefall det jeg har lest tidligere på Mattilsynet. Jeg tror jeg varsler Mattilsynet anonymt jeg, det så lugubert ut der og kjipt hvis fler opplever det samme. Det var forøvrig en hamburger/kebabsjappe. Anonymkode: 19e41...3a7 Du gjør rett i å varsle Mattilsynet! Når en blir matforgiftet i Norge så gir man beskjed ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå