Gå til innhold

Hvem er barnevakt i deres bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For all del ikke spør en av foreldrene deres! Det er virkelig ufint. 
Ville heller ikke hørt med barnehageansatte. De er på arbeid i barnehagen og bør få stoppe arbeidet sitt etter arbeidstid. Veldig vanskelig situasjon å stille ansatte i. Tenk om alle skulle spurt om pass når de ikke hadde andre som kunne passet. 

Har ikke dere en kollega dere har et greit forhold til, foreldre eller søsken som har en venn som kan passe? Dere har isåfall god tid til å la barna møte dem jevnlig slik dere alle føler dere tryggere når dagen kommer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har flere av de ansatte i barnehagen sagt at de gjerne stiller opp som barnevakt den natten. Ryktet gikk etter at jeg luftet det for en ansatt. Så nå har vi mange å spille på 😀👏  takk for svar alle sammen.

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min giftet seg mens hun hadde små barn. Her reiste brudens mor hjem og la barna og når barna sovnet så tok nabojenta på 15 år over. Det skal sies at brudens mor ikke drakk den kvelden og var på alerten dersom barna skulle våkne og tenåringen trengte assistanse. Barna var ellers med helt til leggetid. 

Anonymkode: fb1fb...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet flere bruker venner av sine foreldre, kanskje en nabo? Fint hvis det er noen barna kjenner litt, men gjør ikke noe om man blir introdusert kort tid i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det virker som det blir mer og mer vanlig å ansette en barnevakt til sånne arrangementer. I et bryllup jeg var i for noen år siden hadde brudeparet leid inn barnevakter til å passe alle barna. Forstår at det er vanskelig å leie inn barnevakter man ikke kjenner, men det finnes jo mange steder man intervjue og bli kjent med barnevakten før! Jeg tror hvis du velger et byrå bli du bare tildelt noen, men det finnes jo plattformer på nett der man velger selv. Kan være et alternativ for dere. Jeg kom over noen som heter Yoopies for noen dager siden. Dere kan jo sjekke det ut. Er ikke alltid man har venner og familie til å stille opp, og de har sikkert lyst til å nyte bryllupet deres. :)

Endret av Ada901
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Det er neste sommer så vi har forsåvidt god tid til å planlegge. 

Planen er at besteforeldre og eldstebarnet reiser hjem til barna etter festen. Vet bare ikke hvem vi skal spørre om å være der fra etter vielsen. 

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

Spør en fra barnehagen. De kjenner barna godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde planlagt i over underkant av et år at ei venninne av meg skulle passe barnet vårt i bryllupet. Sønnen ville da være 14 mnd. Dette var en venninne vi har vært en del med. 

Når det var tre uker igjen fikk jeg en melding om at det ble vanskelig å passe sønnen, da hun har en annen unge på 1,5 år også.. Vet ikke hva som var verst, at det var så innmari kort tid igjen til bryllupet, eller at unnskyldningen var så dårlig.

Det løste seg etter timevis med leting, da jeg fant en barnevakt via gruppe på Facebook for dem som ønsker å jobbe som barnevakt.

Anonymkode: f79c8...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei gammel venninne som nå også er en kollega. Vi er ikke veldig close så jeg hadde ikke invitert henne hvis ikke, rett og slett fordi vi måtte sette en strek en plass, men utrolig glad for at hun skal være der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehageansatt/pedagog her. 

Vi er flere på jobb som har passet barn mens foreldre giftet seg. Har passet selv, og det var ingen problem, bare hyggelig å kunne hjelpe. Det er frivillig, og vil/kan du ikke, så takker du nei ☺️

Barnehagepersonell er som regel ikke invitert i bryllup, alle andre barnet har tilknytning til er jo som regel det. Ofte er de som er sammen med barnet i barnehagen de eneste trygge og gode alternativene utenom nære venner og familie. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Pinkpashion skrev:

Barnehageansatt/pedagog her. 

Vi er flere på jobb som har passet barn mens foreldre giftet seg. Har passet selv, og det var ingen problem, bare hyggelig å kunne hjelpe. Det er frivillig, og vil/kan du ikke, så takker du nei ☺️

Barnehagepersonell er som regel ikke invitert i bryllup, alle andre barnet har tilknytning til er jo som regel det. Ofte er de som er sammen med barnet i barnehagen de eneste trygge og gode alternativene utenom nære venner og familie. 

 

Gjøre dere det gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SupaWoman said:

Gjøre dere det gratis?

ikke meg du spør men det er da en selvfølge å betale barnevakter! Man jobber da ikke gratis. 

Nære venner og familie kan man alltids bytte tjenester når det gjelder barnepass, men utover det betaler man jo alltid.  Da jeg var student jobbet jeg i barnehage ved siden av og satt ofte barnevakt for forskjellige barn i nabolaget, har aldri opplevd at noen noensinne har antatt at jeg gjør det gratis. 

Anonymkode: c9b9c...a97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SupaWoman skrev:

Gjøre dere det gratis?

Har aldri opplevd at foreldre ikke tenker at de skal betale, men snarere at de har et ønske og et behov for å vise sin takknemmelighet, men hvilken form de betaler i varierer jo. Noen ganger ei flaske vin, et gavekort, noen ganger et pengebeløp. 

Når jeg har takket ja til å være barnevakt har det ikke vært for å tjene penger, men fordi jeg selv har vært i den situasjonen hvor jeg skulle gifte meg og barnevakt for en 2-åring og en 5-åring ikke var bare bare. Jeg vet jo hvor takknemmelig foreldrene er når de vet at barna er sammen med kjente personer. Dette er veldig ulikt den tankegangen jeg hadde som 17-åring, da pengebeløpet var motivasjonen min. Nå har jeg de pengene jeg trenger, så om jeg får ei vinflaske eller en symbolsk sum er irrelevant ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...