Gå til innhold

Hvem er barnevakt i deres bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tre barn hvor av de de to yngste krever pass av voksen. Barna vil være 3,5 år og 15 mnd når vi gifter oss. Alle barna kjenner er jo i bryllupet så vet ikke helt hvem vi kan spørre. Tror ikke en innleid barnevakt kommer til å gi meg ro i sjela heller. Mest lyst til å utsette bryllupet men nå har vi utsatt siden 2016 så det passer jo aldri 😂 samboeren sier vi får ofre moren hans. At hun drar hjem med ungene etter vielsen. Synes ikke det er rettferdig heller. 

Hvordan løser/løste dere det? Ansatte i barnehagen? Minste går ikke i bh på det tidspunktet ennå. 

Anonymkode: 93225...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet andre har brukt ansatte i bhg iallefall. Hvor lenge er det til? Kanskje du har tid til å få en ungdom til å bli kjent med barna og eventuelt ha en besteforelder som backup om noe skulle oppstå? Så kan kanskje besteforeldre sove over med barna etter festen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den eldste venner som har vært mye hos dere og kjenner barna?

Anonymkode: c42e8...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har den eldste venner som har vært mye hos dere og kjenner barna?

Anonymkode: c42e8...02a

Ja men synes minste er for liten til å overlates til 14/15 åringer i så mange timer. Hvertfall når de må ha storebror også. 

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg kjenner brukte mor og far til brudgommens forlover, de ble bedt til middag, og tok med barnet hjem etterpå.

Anonymkode: 88e1c...85c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt det behovet selv. Men hadde barnevakt når jeg var fire år og søsteren min var ca 6 mnd. Vi ble passet av en venninne av bruden (bruden var min tante, jeg tror også at faren min kjente henne litt fra før). Hadde aldri møtt henne før men det gikk helt fint, også med min søster. Vi var med på kirke og middag. Så dro vi på et hotellrom, som var der festen var. Foreldrene mine kom opp og sjekket på oss når jeg skulle legge meg. Og kom tydeligvis og la seg der utpå natta for de var der når jeg våknet. 

Jeg husker den dagen veldig godt, det var gøy å være i bryllupet og jeg hadde det gøy med barnevakten på rommet etterpå. 

Anonymkode: 6b980...3f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Noldus skrev:

Vet andre har brukt ansatte i bhg iallefall. Hvor lenge er det til? Kanskje du har tid til å få en ungdom til å bli kjent med barna og eventuelt ha en besteforelder som backup om noe skulle oppstå? Så kan kanskje besteforeldre sove over med barna etter festen?

Det er neste sommer så vi har forsåvidt god tid til å planlegge. 

Planen er at besteforeldre og eldstebarnet reiser hjem til barna etter festen. Vet bare ikke hvem vi skal spørre om å være der fra etter vielsen. 

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt dårlig gjort å spørre en av foreldrene til brudeparet for å være ærlig. De er jo kanskje de som står dere nærmest og bør få være med på festen. Ville begynt nå å finne en annen barnevakt, dere har jo god tid til å planlegge!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens fetter hadde ei kusine som var flink med barn, så selvom vi ikke kjente henne noe særlig så føltes det mye tryggere ut enn en vilt fremmed :) 

Anonymkode: 0d12c...835

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja men synes minste er for liten til å overlates til 14/15 åringer i så mange timer. Hvertfall når de må ha storebror også. 

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

Er det nok at eldste kommer før leggetid evt da? Slik at kompisen bare passer frem til da? 

Anonymkode: c42e8...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, gullmedalje skrev:

Jeg syns det er litt dårlig gjort å spørre en av foreldrene til brudeparet for å være ærlig. De er jo kanskje de som står dere nærmest og bør få være med på festen. Ville begynt nå å finne en annen barnevakt, dere har jo god tid til å planlegge!

Jeg er helt enig. Det var mannens forslag. 

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14/15 åringer klarer fint å være barnevakt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det nok at eldste kommer før leggetid evt da? Slik at kompisen bare passer frem til da? 

Anonymkode: c42e8...02a

Vielsen begynner kl 17 så begge ungene skal hjem etter det og så i seng. Men er ikke så lett for en ungdom å legge to små barn på en gang. Aner ikke hvordan minsten er om et år heller. Synes dette er så vanskelig 😂 

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Stein-saks-papir skrev:

14/15 åringer klarer fint å være barnevakt. 

Ja de klarer det. Er jeg som er hønemor og tenker at det bør være en voksen tilstede. Hadde barna vært eldre så hadde jeg nok tenkt annerledes. De kan jo slå seg vrange. 

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vielsen begynner kl 17 så begge ungene skal hjem etter det og så i seng. Men er ikke så lett for en ungdom å legge to små barn på en gang. Aner ikke hvordan minsten er om et år heller. Synes dette er så vanskelig 😂 

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

Bruk to ungdommer :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen venner/familie av dere barn i ungdomsalder som ikke skal i bryllupet? Kanskje dere kunne hørt med dem. Da er det ihvertfall barn av noen dere kjenner/stoler på. 

Da er det jo bare å invitere dem bort sammen med foreldrene noen ganger og la dem bli litt kjent med barna før bryllupet. 

Hvis du tror det blir vanskelig med legging kan jo kanskje moren til samboeren din være med barna hjem etter vielsen og legge barna, og så kan ungdommene være der og passe på når de har sovnet. Og så kan moren til samboeren din være kontaktperson for dem om de lurer på noe.

Jeg var selv barnevakt for to små jenter (2 og 4 år) til en venninne av min mor når jeg var 15-16 år, da fikk jeg hjelp med legging først, og så var det bare å sette på en film mens jeg fulgte litt med, og legge dem når de stod opp igjen. Var på besøk kvelden før og ble kjent med dem. 

Anonymkode: 97125...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi brukte mannens kusine siden hun er flink med barn. Barnet hadde bare møtt henne et par ganger før og var i underkant av 1 år. Gikk helt fint

Anonymkode: 15f96...5ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noen venner/familie av dere barn i ungdomsalder som ikke skal i bryllupet? Kanskje dere kunne hørt med dem. Da er det ihvertfall barn av noen dere kjenner/stoler på. 

Da er det jo bare å invitere dem bort sammen med foreldrene noen ganger og la dem bli litt kjent med barna før bryllupet. 

Hvis du tror det blir vanskelig med legging kan jo kanskje moren til samboeren din være med barna hjem etter vielsen og legge barna, og så kan ungdommene være der og passe på når de har sovnet. Og så kan moren til samboeren din være kontaktperson for dem om de lurer på noe.

Jeg var selv barnevakt for to små jenter (2 og 4 år) til en venninne av min mor når jeg var 15-16 år, da fikk jeg hjelp med legging først, og så var det bare å sette på en film mens jeg fulgte litt med, og legge dem når de stod opp igjen. Var på besøk kvelden før og ble kjent med dem. 

Anonymkode: 97125...81e

Nei ingen av våre venner har barn som er ungdommer. Jeg fikk henne som 19 åring så alle våre venner/kusiner og fettere som alle er på vår alder har små barn. Datteren min har selvfølgelig flere venninner som kjenner barna godt men to av de nærmeste er også gjester i bryllupet. Hun har flere venner jeg kunne spurt men tenker at vi uansett må ha en voksen som står i bakhånd. 

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei ingen av våre venner har barn som er ungdommer. Jeg fikk henne som 19 åring så alle våre venner/kusiner og fettere som alle er på vår alder har små barn. Datteren min har selvfølgelig flere venninner som kjenner barna godt men to av de nærmeste er også gjester i bryllupet. Hun har flere venner jeg kunne spurt men tenker at vi uansett må ha en voksen som står i bakhånd. 

Ts

Anonymkode: 93225...5ca

Hva med foreldre til noen av barnas venner, er det noen dere kunne spurt? Enten den eldste eller den på 3. Det er bryllupet deres liksom, så jeg tror det er mange som ville stilt opp som dere kanskje ikke ville tenkt på å spørre. Jeg ville iallfall gjort det for bekjente for noe så stort. Og det er snakk om legging og pass mens de sover... Men enig i at det kan være greit med en voksen. Hadde det vært noen i mitt barns barnehage i den situasjonen hadde jeg fint passet dem hjemme hos seg mens mannen var med våre barn. 

Anonymkode: 66ade...084

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi skal gifte oss i sommer og lar barnet være med fram til leggetid, og lar deretter ansvaret for å passe barnet etter leggetid gå på omgang mellom to ivrige og velvillige bestemødre. Har da overnattlingsmulighet rett ved festlokalet slik at de lett kan bytte på og få med seg litt av det som skjer utover. Har relativt tidlig middag slik at den er over før leggetid, så får alle med seg den. Det er en av hovedgrunnene til at vi har valgt akkurat det lokalet.

Anonymkode: ebc57...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...