Gå til innhold

Hva har du av filler og botox i ansiktet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt suspekt at de er så billige? Jeg blir veldig skeptisk. Samtidig litt interessert, haha. Der jeg går koster 1ml ca 3000 og ett område med botox koster 2800. Ser de fleste steder operer med disse prisene. Hvordan kan de da være så billige, og flinke? 

Anonymkode: 359d4...54d

Hvor går du? 

Nei synes ikke det. Må heller si at jeg synet det var dyrt der du er. 

1ml 3000,-. Er det da fillers du tenker på? 

Begge disse er kjent for å være bra, og har mye kunder. De forklarer veldig godt hva som skal gjøres, hva man ikke må gjøre de første 24t, når man kan forvente å se resultat, og man får oppfølgings time rundt 10 dager etter for å se at alt er som det skal. 

Fikk ett skjema på BodyFly jeg måtte fylle ut. Der sto det hva mulig bivirkninger kan være, hva botox er, om jeg har tatt det før osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, MissPierce skrev:

Hvor går du? 

Nei synes ikke det. Må heller si at jeg synet det var dyrt der du er. 

1ml 3000,-. Er det da fillers du tenker på? 

Begge disse er kjent for å være bra, og har mye kunder. De forklarer veldig godt hva som skal gjøres, hva man ikke må gjøre de første 24t, når man kan forvente å se resultat, og man får oppfølgings time rundt 10 dager etter for å se at alt er som det skal. 

Fikk ett skjema på BodyFly jeg måtte fylle ut. Der sto det hva mulig bivirkninger kan være, hva botox er, om jeg har tatt det før osv. 

De prisene jeg oppga er vanlig blant kjente steder i Oslo. Beths medispa, Senzie medispa og Cosmo clinic er de jeg kommer på nå. Blant annet. Eneste stedet jeg har visst om som er billig er Skjønnhetslegen, og han har ikke spesielt godt rykte. Koster ikke produktene såpass at bedriftene må ha litt høy pris for å tjene på det? Hvordan har de råd til å ha det så billig? Er absolutt åpen for å gå dit, siden jeg blir ruinert hver måned;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting, vil heller se ut som jeg eldes enn å stemple dårlig selvtillit over hele fjeset...alt som er rekonstruktivt eller medisinsk kommer selvfølgelig i en annen kategori.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De prisene jeg oppga er vanlig blant kjente steder i Oslo. Beths medispa, Senzie medispa og Cosmo clinic er de jeg kommer på nå. Blant annet. Eneste stedet jeg har visst om som er billig er Skjønnhetslegen, og han har ikke spesielt godt rykte. Koster ikke produktene såpass at bedriftene må ha litt høy pris for å tjene på det? Hvordan har de råd til å ha det så billig? Er absolutt åpen for å gå dit, siden jeg blir ruinert hver måned;)

Silje Austnes på Beths Medispa har vel hatt opplæring på mye for de som jobber på Vanity mener jeg. Beths Medispa har utallige flere behandling å tilby og mye større lokaler enn f.eks Vanity. Mindre lokaler er mindre leie pris, og mindre dyrt utstyr er minder penger å måtte dra inn på andre områder. Botox i seg selv er nok ikke så dyrt i inn pris, værre med fillers. 

Ikke hørt om noen som ikke er fornøyd der i hvert fall. 

Skjønnhetslegen har ett dårlig rykte all over, så hadde holdt meg laaangt unna der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, MissPierce said:

Jeg tok pannen på Vanity på Frogner. Det kostet 1600,- (1 område), men de anbefaler alltid å ta mellom bryn/over bryn samtidig med pannen. For den muskelen som løfter brynene blir ofte svekket om man kun tar pannen, og man kan ende opp med tunge bryn. Jeg gjorde det, så gikk tilbake for å ta mellom bryn/over også, og det ble kjempe bra 😊 To områder koster 2600,- der.

På BodyFly er de også veldig flinke, var der da jeg ikke ville vente mens hun jeg bruker hos Vanity var borte en stund. Hadde vært på BodyFly for andre hudbehadlinger før, så viste at de var flinke. Der koster ett område 1500,- og to områder 3000,-

Tusen takk for svar! :) Ser at Vanity ikke er så langt fra meg, så det passer jo bra. Jeg tenker også å ta 1 område først, og så se det ann. Jeg har ingen sinnarynke, kun noen få på tvers midt på panna. Ser de tilbyr noe som heter "Baby-rynkebehandling". Vet du hva det er? 

Anonymkode: 11d83...da1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! :) Ser at Vanity ikke er så langt fra meg, så det passer jo bra. Jeg tenker også å ta 1 område først, og så se det ann. Jeg har ingen sinnarynke, kun noen få på tvers midt på panna. Ser de tilbyr noe som heter "Baby-rynkebehandling". Vet du hva det er? 

Det ligger super sentralt til på Frogner. Veldig enkelt å finne :)

Baby botox som det oftest kalles, er rett og slett mindre dose enn vanlig. Det er for om man skal bare ta noen små fine linjer. Vet ikke hvordan det funker for pannen. 

Snakk med de om det, så finner de ut om hvor mye du trenger, og sjansen for tunge bryn. Tro meg når jeg sier at du ikke ønsker det, for det så ikke bra ut 😂🙈

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har til sammen 1ml filler i leppene. Det holder. Tok i 0,5 først. Ventet over 6 uker å tok i 0,5 til. Slik ble det kontrollert og trygt. Så ca slik ut. 

05038ED6-CB14-4C9F-AB4E-40EC4C2B3DAB.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, MissPierce said:

Det ligger super sentralt til på Frogner. Veldig enkelt å finne :)

Baby botox som det oftest kalles, er rett og slett mindre dose enn vanlig. Det er for om man skal bare ta noen små fine linjer. Vet ikke hvordan det funker for pannen. 

Snakk med de om det, så finner de ut om hvor mye du trenger, og sjansen for tunge bryn. Tro meg når jeg sier at du ikke ønsker det, for det så ikke bra ut 😂🙈

Takk, skal høre med de hva de foreslår :) Hehe, jeg tror deg. Syns jeg har litt tunge bryn fra før, så ekstra "hjelp" der er absolutt ikke ønskelig 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nydelig ansikt på bildet. Synd dere må stappe det opp slik når dere er så fine naturlig. 

Anonymkode: 1ac5d...009

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har «stem c’rum» i nasolabiallinje og «sculptra»ved kinnben og opp på yttersiden av pannen for løft. Holder meg langt unna Restylane og lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Nooni skrev:

Jeg har «stem c’rum» i nasolabiallinje og «sculptra»ved kinnben og opp på yttersiden av pannen for løft. Holder meg langt unna Restylane og lignende. 

Jeg har blitt advart av mange behandlere mot sculptra da de sier at det kan føre til arrdannelser og gi et veldig stivt utseende. Opplever du det? 

Anonymkode: f28e7...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt advart av mange behandlere mot sculptra da de sier at det kan føre til arrdannelser og gi et veldig stivt utseende. Opplever du det? 

Anonymkode: f28e7...aae

Ikke i det hele tatt, men min behandler anbefaler det ikke i nasolabiallinje. Dette fordi det skal formes og gnikker etter innsprøytning og det er vanskelig å få til i nese/munn region. Hvis legen ikke masserer og former godt nok etter innsprøytning kan man oppleve at det klumper seg og blir stivt. Derfor har jeg ulike produkter på de to stedene. Jeg forstår ikke helt hvorfor det skal komme arr forresten. Har aldri jeg opplevd. Jeg er superfornøyd. 

Endret av Nooni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 40 år og har en myserynke som irriterer vettet av meg. Lyst å ta botox eller Restylane i den. I tillegg er ikke kjeven min så markert lenger og presser jeg haka mot brystet får jeg «hengekjaker» og det hater jeg. Livredd for å få dobbelthake også. Jeg er ikke slank (170/59), så hengekjakene har ikke noe med vekt å gjøre. Jeg har ikke hengekjaker når jeg holder hodet vanlig, men hater å ha fått slappere hud der. Har også fått «flatere» kinn. Ellers er panna mi stram og rynkefri, har aldri klart å rynke panna og jeg har ikke kråkeføtter. Smilelinjer har jeg, men de vil jeg ikke gjøre noe med. Vil ikke bli helt stram i maska heller. Noen som vet om noe bra sted for Restylane eller botox i myserynka og eventuelt fillers i kjeven i nærheten av Askim eller Lillestrøm? Lyst på hakeimplantat, men syns det er for dyrt. Har egentlig ikke lyst å operere heller. 

Anonymkode: 1b00c...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er slank skulle det stå. 170/59 er slankt. 

Anonymkode: 1b00c...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Nooni skrev:

Hvorfor liker du ikke Restylane? Og sculptra er jo permanent filler? Er det ikke høyere risiko å ta det hvis noe skulle gå galt? Ser dog at det er populært i USA. Hvor tok du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.5.2019 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt, men mener hun nevnte at idag bruker man heller filmer i kinnene for å løfte området. Skal spørre neste gang jeg treffer henne.

Anonymkode: a7449...7fe

Hun jeg tok det hos (og det all research jeg leste før jeg tok det sa) forklarte at det hovedsaklig er to måter å jevne ut nasolabiale linjer på, det ene er at man løfter huden litt opp ved å sette fillers i kinnene og det andre er å sette fillers direkte i linjene.

De vurderer case for case for å se hva som passer best, og nå har jeg høye, markerte kinnbein med relativt spenstig hud og nok underhudsfett fra før så hun mente det ville se "overdone" ut å fylle på kinn og at det beste i mitt tilfelle var å sette det direkte i linjene. Ser kjempebra ut. Det vil si man ser det ikke engang, men gud så mye yngre man ser ut. Folk stresser med kråketær og fine linjer i panna, men det er de nasolabiale linjene som elder deg mest uten at folk tenker over at de er der engang.

Uansett, det ene er ikke ut eller det andre in, en som er dyktig vil vurdere hva som fungerer best i hvert tilfelle :) Ville gått til en annen behandler enn en som på forhånd har bestemt seg for at den ene metoden er bedre enn den andre.

Anonymkode: bb627...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor liker du ikke Restylane? Og sculptra er jo permanent filler? Er det ikke høyere risiko å ta det hvis noe skulle gå galt? Ser dog at det er populært i USA. Hvor tok du det?

Sculptra er ikke permanent filler, da har du blitt feilinformert av noen som ikke vet hva de snakker om. Jeg gjentar, jeg har ikke Sculptra i neseregion, men i tinning og kinnben for løft. De to første gangene gikk det ca 6 mnd i mellom, nå kan jeg gå halvannet år før jeg føler at jeg trenger å gjøre no. Synes det er suverent fordi det påvirket bindevevet positivt og stimulerer ansiktets eget kollagen. Stoffet finnes naturlig i kroppen når vi er ung, men vi får mindre av det når vi blir eldre. En injeksjon endrer ikke utseende, man ser bare freshere ut, og det skjer gradvis, ikke over natta. Du må faktisk ta et før-bilde og sammenligne etter 4 mnd for å se hvor godt resultatet faktisk ble. 

Jeg har gjort det i en by utenfor Oslo. Behandlingen koster 3500. Mer spesifikk ønsker jeg ikke være. 

Endret av Nooni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet dere egentlig at det er en av nervegift fra en bakterie dere sprøyter i kroppen, og hva som skjer hvis den kommer over i blodbanen? At det er en av verdens farligste gift i naturen, og at bare noen få hundre gram er nok til å ta livet av alle mennesker på jorden? At toksinet kan ha negative bivirkninger på enkelte medisiner som antibiotika, og på enkelte sykdommer?

Enkelte mennesker får denne giften fordi den kan lindre deres smerter, men det er likevel gift man sprøyter i kroppen frivillig når det gjelder pga kosmetiske årsaker...

Anonymkode: 1a443...10c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet dere egentlig at det er en av nervegift fra en bakterie dere sprøyter i kroppen, og hva som skjer hvis den kommer over i blodbanen? At det er en av verdens farligste gift i naturen, og at bare noen få hundre gram er nok til å ta livet av alle mennesker på jorden? At toksinet kan ha negative bivirkninger på enkelte medisiner som antibiotika, og på enkelte sykdommer?

Enkelte mennesker får denne giften fordi den kan lindre deres smerter, men det er likevel gift man sprøyter i kroppen frivillig når det gjelder pga kosmetiske årsaker...

Anonymkode: 1a443...10c

Det er ekstra trist av jenter i 20-årene tar slikt. Vil ikke denne giften gjøre at forfallet bare kommer raskere? Så havner man i en desperat spiral der man fyller her og der helt til man får endret utseendet. F.eks tykkere lepper strekker huden, slik at man får munnrynker, så fyller man mer og mer for å unngå dette? Har man enda sett virkningen av flere tiår med fyllmasse?

Anonymkode: 1ac5d...009

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun jeg tok det hos (og det all research jeg leste før jeg tok det sa) forklarte at det hovedsaklig er to måter å jevne ut nasolabiale linjer på, det ene er at man løfter huden litt opp ved å sette fillers i kinnene og det andre er å sette fillers direkte i linjene.

De vurderer case for case for å se hva som passer best, og nå har jeg høye, markerte kinnbein med relativt spenstig hud og nok underhudsfett fra før så hun mente det ville se "overdone" ut å fylle på kinn og at det beste i mitt tilfelle var å sette det direkte i linjene. Ser kjempebra ut. Det vil si man ser det ikke engang, men gud så mye yngre man ser ut. Folk stresser med kråketær og fine linjer i panna, men det er de nasolabiale linjene som elder deg mest uten at folk tenker over at de er der engang.

Uansett, det ene er ikke ut eller det andre in, en som er dyktig vil vurdere hva som fungerer best i hvert tilfelle :) Ville gått til en annen behandler enn en som på forhånd har bestemt seg for at den ene metoden er bedre enn den andre.

Anonymkode: bb627...e05

Bare litt flisespikkeri på siden her: fillers kan ikke løfte. De fyller ut. Du mente sikkert løft-effekt, men det er veldig mange som tror fillers faktisk løfter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...