Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre

Gjest chiki

Anbefalte innlegg

tøttaa skrev (6 timer siden):

Hu har fått kritikk på snap i dag ang hunden. Og svarer i kjent sur og hånlig stil. Er noe veldig usjarmerende med voksne mennesker som takler kritikk så himla dårlig altså.

Enig. Og jeg så ikke på det som kritikk heller da jeg leste spørsmålet. Om noen spør «hva er greia med hunden» så er det kanskje dumt formulert, men jeg har også lurt på hva greia med hunden er. Har de kjøpt? Er de forvert? Hvilken rase? Hva kostet den? Hvordan prioriterer dere det, når det akkurat har vært spleis for å redde ræva deres? Spørsmålene er mange, og kunne absolutt vært verre. 

også spørsmål om hva som er forandret fra forrige forsøk med hund, leste jeg som null kritikk. Men jeg skjønne at vi er forskjellig og leser sånn med forskjellig "tone".

også avslutter hun med at hunden har blitt hennes «zen», og "kan dere ikke bare la oss ha det?!"

Det er klart. Kun koselige spørsmål er velkommen til Glåmos. Så må jo følgere føle seg frem til hvilken type dag det er i huset akkurat den dagen, kan jo være veldig sår og sliten av kun ett bad på 9 stk (i et hus man selv har valgt å kjøpe), akkurat den dagen man lurer på noe. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel mer zen med extra bad.  Spare til det istedenfor en ny hund?

surve over dårlig plass.  Håper nok på ny spleis fra fans 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den valpen er bittersøt å se snapper av fordi vi vet at den koster en del cash og energi noe denne familien absolutt ikke har. Regner med at hun går på dagpenger mens hun søker jobb og mannen på pleiepenger. Jeg synes det er ille at hun ikke ser det selv. Hadde hun sett livet sitt i fugleperspektiv slik vi gjør så hadde de kanskje ikke tatt disse (lite smarte) valgene. 

En valp er som en baby som krever overskudd og tid. Våkenetter, oppdragelse, tidlig morgenkvister etc. «la dem få ha zen i hvert fall» en valp som er zen er vel akkurat det samme som en baby som er zen? Når den sover? Veldig Rart å si. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WVC skrev (På 3.6.2024 den 18.49):

Den valpen er bittersøt å se snapper av fordi vi vet at den koster en del cash og energi noe denne familien absolutt ikke har. Regner med at hun går på dagpenger mens hun søker jobb og mannen på pleiepenger. Jeg synes det er ille at hun ikke ser det selv. Hadde hun sett livet sitt i fugleperspektiv slik vi gjør så hadde de kanskje ikke tatt disse (lite smarte) valgene. 

En valp er som en baby som krever overskudd og tid. Våkenetter, oppdragelse, tidlig morgenkvister etc. «la dem få ha zen i hvert fall» en valp som er zen er vel akkurat det samme som en baby som er zen? Når den sover? Veldig Rart å si. 

Bør ihvertfall ha skamvett nok til å ikke tigge mere penger nå når de har skaffet seg enda en økonomisk byrde. 

Endret av K_mb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er det noen her som har "hatt så dårlig råd"  at de har bygd vegg i stua, tatt BE sertifikat, skaffet seg rasehundevalp, leaset campingvogn, slurpet i seg herbalife daglig, og tatt med seg 2 voksne + 7 barn på kino før? 

Glad på deres vegne at det lønte seg å selge storhuset til fordel for et mindre. Men å kalle livsstilen deres for å ha dårlig råd…. Nei. Det er forskjell på dårlig råd og dårlige valg. 

Når det er sagt, så synes jeg det er ordentlig kjipt på deres vegne hvis ferien går ad undas pga havarert bil.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelGreen skrev (2 timer siden):

Er det noen her som har "hatt så dårlig råd"  at de har bygd vegg i stua, tatt BE sertifikat, skaffet seg rasehundevalp, leaset campingvogn, slurpet i seg herbalife daglig, og tatt med seg 2 voksne + 7 barn på kino før? 

Glad på deres vegne at det lønte seg å selge storhuset til fordel for et mindre. Men å kalle livsstilen deres for å ha dårlig råd…. Nei. Det er forskjell på dårlig råd og dårlige valg. 

Når det er sagt, så synes jeg det er ordentlig kjipt på deres vegne hvis ferien går ad undas pga havarert bil.

Spleis kan brukes til så mangt 🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RachelGreen skrev (3 timer siden):

Er vell akkurat slik hun har fremstått de siste årene.

Hun klager på alt fra tidlig til sent

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er nok å klage/surve nok til noen sponser med bil eller noe i sommer.   

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20% på airtrack og du må bli medlem i lekekassen.  Wow.  Hun får virkelig gode rabatter 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det enda ikke nok oppdateringer på bilen til at noen har sendt melding og tilbudt seg både stor nok bil og evt en plass og campere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anneisabell said:

Er det enda ikke nok oppdateringer på bilen til at noen har sendt melding og tilbudt seg både stor nok bil og evt en plass og campere?

Må snufse litt mer. Kanskje noen starter spleis eller sponser snart😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor jeg har vært borte forteller hun på Instagram og legger ut om hennes tøffe siste halvår. 

men på snap,  der pengene er, har vistnok gått helt fint å dele alt på🤷‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (4 timer siden):

hvorfor jeg har vært borte forteller hun på Instagram og legger ut om hennes tøffe siste halvår. 

men på snap,  der pengene er, har vistnok gått helt fint å dele alt på🤷‍♀️

Ser ut som hun skal selge noen julekopper i slutten på juli så hun trenger så mange øyne på henne som mulig. Derfor starter hun opp igjen med insta nå, for å selge noe. Det er en intensjon bak alt…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WVC skrev (2 timer siden):

Ser ut som hun skal selge noen julekopper i slutten på juli så hun trenger så mange øyne på henne som mulig. Derfor starter hun opp igjen med insta nå, for å selge noe. Det er en intensjon bak alt…

Selvsagt.  Slu og utspekulert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske vi så fellesskapet sier hun.  Det vi har her.  Sitter og lager leirbål-følelse og leker venninne.  🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun i gang med et nytt super prosjekt igjen...merkelig at folk som stadig går konkurs og klager på de har dårlig økonomi. Kan starte på nye prosjekter gang på gang. Meg bekjent er sjelden noe er gratis i Norge 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://snapchat.com/t/slnikseY  lifehack fra henne, det tipset her dukket opp i VG eller Dagblad for et par dager siden og nå er det liksom hun som har funnet ut av det. Hun fant vel opp kruttet også hun 🙈

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden skrev (9 timer siden):

https://snapchat.com/t/slnikseY  lifehack fra henne, det tipset her dukket opp i VG eller Dagblad for et par dager siden og nå er det liksom hun som har funnet ut av det. Hun fant vel opp kruttet også hun 🙈

Hun finner opp det meste, som de fleste faktisk har sett lenge før henne. Bra hun har trua og aldri gir opp. Ordner seg med en ny runde spleis da vet du 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (15 timer siden):

Nå er hun i gang med et nytt super prosjekt igjen...merkelig at folk som stadig går konkurs og klager på de har dårlig økonomi. Kan starte på nye prosjekter gang på gang. Meg bekjent er sjelden noe er gratis i Norge 

Og denne gangen er det designere og andre involvert også? Skal hun lage et nettkurs?🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, WVC said:

Og denne gangen er det designere og andre involvert også? Skal hun lage et nettkurs?🫠

18 hours ago, Anneisabell said:

Og en følger mente Nina feilet jo ikke.  Det har bare ikke vart evig

konkurs.  Gjeld.  Spleis til gjeld.  Pyramidespill 

tja.  Lykkes er vel ikke riktig ord eller 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...