Gå til innhold

Gullsmed fjernet graveringen i ringen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg til sommeren, og siden min far dessverre har gått bort har jeg arvet gifteringene til mamma og pappa. 

De var godt brukt så vi tok de med til en gullsmed for å pusse de opp, endre gravering og størrelse. Pga min far så ønsket jeg å beholde hans navn i ringen min og bare legge til min manns navn og dato, noe jeg gav streng beskjed om flere ganger. Vi fikk tilbud om å heller levere inn ringene og motta splitter nye ringer, da dette hadde blitt mye billigere, men vi valgte å betale mer for å få disse ringene

I dag skulle vi hente ringene, og til min store fortvilelse så har de fjernet min fars navn. Jeg kjenner jeg er så utrolig sint og lei meg, og jeg føler at ringen har mistet all sin verdi. 

Kan jeg kreve noe her? Eller må jeg bare la det gå? 

Jeg skjønner jo at det er lite å gjøre med det, men er så utrolig lei meg. 

 

Anonymkode: e76f8...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har brutt avtalen dere hadde. Du kan kreve at de graverer inn igjen det som du ønsket å beholde. Kanskje blir det ikke helt det samme, men det er i hvertfall noe du kan kreve 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

De har brutt avtalen dere hadde. Du kan kreve at de graverer inn igjen det som du ønsket å beholde. Kanskje blir det ikke helt det samme, men det er i hvertfall noe du kan kreve 

Da vi leverte de inn fikk vi spørsmål om vi heller ville levere de inn og motta nye ringer, hvor de kunne legge inn både min fars navn og kommende manns navn, da dette ville bli langt billigere, dette takket vi pent nei til da denne graveringen betyr en del. Nå føler jeg liksom at vi like greit kunne takket ja til det, siden det er slik resultatet i bunn og grunn blir.. Sykt bortkastede penger. 

Anonymkode: e76f8...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff skjønner godt at du ble trist av det! Få gravert navnet inn igjen, selv om jeg skjønner at det ikke blir det samme. Hadde nok blitt både trist og rasende selv... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vi leverte de inn fikk vi spørsmål om vi heller ville levere de inn og motta nye ringer, hvor de kunne legge inn både min fars navn og kommende manns navn, da dette ville bli langt billigere, dette takket vi pent nei til da denne graveringen betyr en del. Nå føler jeg liksom at vi like greit kunne takket ja til det, siden det er slik resultatet i bunn og grunn blir.. Sykt bortkastede penger. 

Anonymkode: e76f8...beb

Jeg forstår veldig godt. Snakk med dem og forklar dem det du skriver her. Det minste må være at de graverer på nytt. Jeg ville også prøvd å få et prisavslag. 

Skjønner ikke at de kan være så fjerne at de klarte å gjøre dette...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vi leverte de inn fikk vi spørsmål om vi heller ville levere de inn og motta nye ringer, hvor de kunne legge inn både min fars navn og kommende manns navn, da dette ville bli langt billigere, dette takket vi pent nei til da denne graveringen betyr en del. Nå føler jeg liksom at vi like greit kunne takket ja til det, siden det er slik resultatet i bunn og grunn blir.. Sykt bortkastede penger. 

Anonymkode: e76f8...beb

De har gjort en stor feil. 

Ikke usannsynlig at de faktisk har nyttet billigste metode med tanke på at resultatet er likt. 

Du bør ikke betale mer enn prisen for den billigste og samtidig få inngraveringen tilbake. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

De har gjort en stor feil. 

Ikke usannsynlig at de faktisk har nyttet billigste metode med tanke på at resultatet er likt. 

Du bør ikke betale mer enn prisen for den billigste og samtidig få inngraveringen tilbake. 

Ja det er jo det jeg tenker.. Også bare glemt å legge inn graveringen på nytt. 

Jeg er så lei meg, men så er det lite å gjøre med det. Kan selvsagt få lagt inn ny gravering, men blir ikke det samme. 

Anonymkode: e76f8...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa de da du konfronterte dem med feilen? Tror jeg ville forlangt å slippe å betale en krone for denne jobben, faktisk. De har jo ødelagt ringens verdi for deg.

Anonymkode: e1183...69b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sa de da du konfronterte dem med feilen? Tror jeg ville forlangt å slippe å betale en krone for denne jobben, faktisk. De har jo ødelagt ringens verdi for deg.

Anonymkode: e1183...69b

De bare frasa seg ansvaret, fordi han som hadde tatt imot bestillingen og utført arbeidet hadde ferie, men de kunne graver inn graveringen på nytt, kostnadsfritt.. 

Anonymkode: e76f8...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe vås. Maken til slik oppførsel skal man lete lenge etter! Har du sendt en klage til butikken på facebooksiden ? Det tar oftere klagen til følge hvis du klager synlig!

Anonymkode: fea31...e82

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe vås. Maken til slik oppførsel skal man lete lenge etter! Har du sendt en klage til butikken på facebooksiden ? Det tar oftere klagen til følge hvis du klager synlig!

Anonymkode: fea31...e82

Har ikke gjort det, men vurderer det sterkt. 

All verdien i ringen er borte, og det er absolutt ingenting de kan gjøre for å fikse det de har gjort.. 

Uansett hva slags kompensasjon jeg skulle få, så kan ikke det måle seg med verdien som er tapt

Anonymkode: e76f8...beb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gjort det, men vurderer det sterkt. 

All verdien i ringen er borte, og det er absolutt ingenting de kan gjøre for å fikse det de har gjort.. 

Uansett hva slags kompensasjon jeg skulle få, så kan ikke det måle seg med verdien som er tapt

Anonymkode: e76f8...beb

Husk at selv om graveringen er borte, er det fortsatt din fars ring. Den som symboliserer kjærligheten mellom dine foreldre, og nå skal symbolisere kjærligheten mellom deg og din mann. Jeg har selv mistet min mor og har full forståelse for at dette gjør vondt, men ringene har fortsatt verdi 💕

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vertfall ikke betalt å når man har spesifisert det flere ganger. Jeg blir ofte matt av folk, man har en enkel jobb og klarer man ikke å gjøre den, ja da er man idiot...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så tragisk dårlig av gullsmeden! Dette ville jeg absolutt ha tatt til forbrukerrådet. Du bør få erstatning. 

Anonymkode: fa802...1d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 13.57, AnonymBruker skrev:

De bare frasa seg ansvaret, fordi han som hadde tatt imot bestillingen og utført arbeidet hadde ferie, men de kunne graver inn graveringen på nytt, kostnadsfritt.. 

Anonymkode: e76f8...beb

Noe annet får de jo strengt tatt ikke gjort? Hva annet skal du kreve? Ingenting får tilbake dem gamle graveringen uansett.

Anonymkode: 6a8b5...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ringen måtte tas inn, så blir den varmet opp så den kan deles og loddes sammen igjen til riktig størrelse. For å få en ring større så må det skjøtes på mer gull. Da jeg jobbet i gullsmed så var det aldri mulig å beholde gammel inngravering med mindre ringstørrelsen var passe.
Spør i en annen forretning om det er mulig å forandre størrelse ut eller inn og samtidig beholde gammel gravering før du gjør noe mer med saken. Du bør være sikker på at det går an å få det til før du klager.

Anonymkode: 2fa3b...dfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ringen måtte tas inn, så blir den varmet opp så den kan deles og loddes sammen igjen til riktig størrelse. For å få en ring større så må det skjøtes på mer gull. Da jeg jobbet i gullsmed så var det aldri mulig å beholde gammel inngravering med mindre ringstørrelsen var passe.
Spør i en annen forretning om det er mulig å forandre størrelse ut eller inn og samtidig beholde gammel gravering før du gjør noe mer med saken. Du bør være sikker på at det går an å få det til før du klager.

Anonymkode: 2fa3b...dfa

Mulig jeg misforsto, men du mener hun bare kan klage hvis det var fysisk mulig? Hvis dette aldri var mulig burde gullsmeden ha fortalt ts dette. Er det ikke mulig har de jo løyet til ts. Synes hun skal klage uansett.

Anonymkode: 9b948...aae

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvetes idioter! Kjenner jeg blir sint på dine vegne. Fordi én tulling er på ferie kan de ikke utføre et klart og tydelig definert oppdrag? Satans rotehuer! Det er derfor jeg ikke får gjort slike viktige saker i Norge. Tar det til land med arbeidsetikk som Tyskland eller Sveits. Her i Norge er "det ordner seg"-holdningen kvalmende useriøs. 

Anonymkode: 1c310...1bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Hvis ringen måtte tas inn, så blir den varmet opp så den kan deles og loddes sammen igjen til riktig størrelse. For å få en ring større så må det skjøtes på mer gull. Da jeg jobbet i gullsmed så var det aldri mulig å beholde gammel inngravering med mindre ringstørrelsen var passe.
Spør i en annen forretning om det er mulig å forandre størrelse ut eller inn og samtidig beholde gammel gravering før du gjør noe mer med saken. Du bør være sikker på at det går an å få det til før du klager.

Anonymkode: 2fa3b...dfa

Da skulle de fortalt dette til meg istede for å si at det skulle gå helt fint! 

Jeg har sjekket facebooken dems, og de er svært lite aktive. Det ligger alt ute en klage fra noen andre, og de har ikke svart han. 

Anonymkode: e76f8...beb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...