Gå til innhold

BH-tips, please.....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Flytter innlegget hit, siden ingen gadd svare meg i 'Vi over 40'. Er det ingen som har no' ekspertise på området...????

Hei! Er ei sprek jente på 47 som trener flere ganger i uka. For lettvinthets skyld har det blitt til at jeg alternerer mellom et par trenings-BH'er, også til daglig bruk, er så behagelig syns jeg, og fine nok til å brukes som soltopper. Til fest har jeg no' svarte greier som presser sammen og løfter opp, med avtagbare stropper, altfor ubehagelig til daglig bruk. Hvor lenge bruker dere en trenings-BH før den kasseres? Bruker C-cup, og nå kunne jeg tenke meg å investere i en daglig-BH, som samtidig som å være behagelig og holde ting på plass, også løfter litt (tenker ikke akkurat på push-up) og bidrar til en pen byste i trange topper......Strever litt med dette, så jeg blir veldig glad for alle gode tips fra dere 'BH-kjennere'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ragnhils, ikke innlogget

BH'n byttes når den er slitt :-) Noen har jeg lenge, andre kortere tid - det avhenger av kvaliteten. Jeg har noen "hverdagsbh'er", som selvfølgelig slites mer enn de med blonder og sånn - de er slitne og slappe etter et års tid. Blondebh'er kan jeg ha lenge!

vet ikke om det besvarer dine spm - det som er viktigst for meg er at jeg har noe behagelig og pent under - klarer ikke å gå hjemmefra med filler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, du! Var vel eg. ute etter å få anbefalt noen typer/merker som dere har god erfaring med. Vet litt mer om hva jeg skal be om i butikken da. Trenings-BH'ene mine er ikke slitte. Det jeg lurer på er hvor lenge dere har erfaring med at de beholder elastisiteten, dvs gir den støtte de skal.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter sportsbh'er når det begynner å bli dårlig støtte i de, når de ikke gjør nytte lenger. Har BH'er i ulike merker, men kjøper flest på lindex da det er der jeg finner noen som passer godt. C-cup uten at det ser ut som bestemorbh med kjempebrede stropper... Spør om hjelp i butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, anbefaler deg å ta en tur til Lindex. Dersom du får det til, så dra dit på dagtid en ukedag, da er det gjerne litt roligere der og du kan finne noen til å hjelpe deg som har peiling på bh-er og størrelser.

De har godt utvalg i de fleste prisklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhils ikke innlogget

Lindex har mye fint til en ok pris, ja. Min favoritt er en helt enkel modell fra Chantelle - fin hverdagsbh med fin form til under 300 kr. Triumph sine er ofte litt spisse i skåla til meg. Vil anbefale deg å ta med 3 ulike merker inn i prøverommet, og se hva som gir de peneste puppene :-)

Hvis du har c-skål kan det også tenkes at du finner noe på HM, men personlig er jeg ikke så veldig glad i de..

lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei!

Er omtrent på samme alder som deg, og trener mye. Min erfaring med treningsbh er at de fra Lindex fort mister formen og blir slappe. Går heller på sporsbutikk, investerer litt mer og kjøper av merket Champion. De er kjempebra, kan også løpe om sommeren i slike uten skjorte utenpå, eller gå i fjellet med.

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i rommet 'Kropp, helse og trening' hadde Tusenfryd sett Champion annonsert i Sportmann-katalogen til kr. 298,-. Satser vel på den til trening og en daglig-BH fra Lindex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Helt enig med det ei av dere skrev ovenfor, at Triumph sine bh`er er ofte ganske spiss i skåla.

* Og det med lindex sine sportsbh`er, de blir litt slappe ja etter hvert.

* Jeg er også enig i at C-skål bh`ene på H&M ikke er noe spesielt gode. Har kjøpt et par der, og er IKKE fornøyd. Har gått over til Lindex,- og er VELDIG fornøyd :)

Men disse sportsbh`ene, gir de god støtte? jeg er litt stor i størrelsen jeg føler de har en tendes til å få puppene til å se "slappe" ut.

Ble mye bh dette :) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murstein...

skal dere ha gode sportsbh`er burde dere gå på en sportsbutikk...

de holder mye lengre&holder alt mye bedre på plass =)

selv har jeg bare champion sin "best i test" bh og den er utrolig god, fatter ikke hva jeg brukte før...

iallefall anbefaler jeg at dere tar dere en tur på sportsbutikken & kjøper en ordentlig sportsbh...

=)

ps. prisen ligger fra 250 - 400 kroner og de er verdt det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da jeg kom på trening på torsd. viste det seg at det var 15% rabatt bl.a. på Champion sports-BH hvis du kjøpte den sammen med en treningstopp (veldig god kvalitet) så da var det jo ingen ting å nøle etter siden det var det merket dere anbefalte. Endte på kr. 500,- for begge deler. Brukbart!!!! Så da da var mitt lille problem løst!! OG...!!!, den er virkelig kjempegod, kommer nok til å bruke den mye til daglig også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...