Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha barn? Vil du oppdra barnet med slike holdninger?

Anonymkode: 15462...a19

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest hind
Skrevet

Du er drømmedama til gutta fra ytre høyre. 

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Dine holdninger kan regnes blant de oppfatninger om kvinnekjønnet som har holdt kvinner undertrykket mannfolk helt siden den yngre steinalder.

Anonymkode: 7329c...7b4

Først: har kvinner vært undertrykket siden yngre steinalder?

Så: Hva er konkret galt med det hun sier? Er det ikke biologiske (fysiske og mentale) forskjeller på menn og kvinner som gjør at de - for det meste - er bedre egnet til forskjellige ting? Selv synes jeg det ville vært rart om mennesket som den eneste arten på jorden ikke hadde noen som helst betydningsfulle forskjeller mellom kjønnene annet enn kjønnsorganene. Jeg tenker bevisbyrden ligger på dem som mener det ikke er forskjeller på evner, tilbøyeligheter osv.

Og når det gjelder bekledning, så har vel enhver et ansvar for hvordan man kler seg? Jeg mener, damer går ikke med dyp utringning hvis poenget er at menn ikke skal se på puppene deres. Samme som når veltrente menn bruker stramme t-skjorter. Ansvaret for overgrep ligger selvsagt alltid på overgriperen, men det er likevel noe som heter å kle seg etter forholdene. Hvis du vet at du er i et område med mange tyver, bør du faktisk ta ansvar for å låse bilen din, for å bruke en flåsete, men gyldig, sammenligning.

AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2019 den 20.06, Wiskola skrev:

(Håper folk kan lese gjennom hele første innlegget her før man skriker ut nedenfor. Er i utgangspunktet klar over at jeg kommer til å tråkke på en del såre tær her nå.)

Jeg er ei jente på 24 år, født og oppvokst i Norge til norske foreldre. Med årene har jeg fått høre at jeg har holdninger og verdier som ikke er moderne, at jeg tenker gammeldags og at jeg har "unorske" meninger. I den anledning vil jeg bare ramse opp noen meninger jeg har, verdier som jeg sterkt tror på, og håper noen kan komme med en uttalelse om hva de mener greia er. Har jeg "akseptable" holdninger, eller er jeg feil sammenskrudd?

• Alkohol: Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt, jeg synes det er en uting som tar fra folk sin normale sans for hva som er normal og akseptabel oppførsel.
  • Bekledning: Hovedsakelig synes jeg at jenter i dagens samfunn går for lettkledd, og at vi jenter/kvinner har et ansvar for at vi kler oss på en anstendig måte. Antakelig kan man si at jeg mener at menn er såpass enkle skapninger (ikke alle, selvfølgelig) og at en jente som går lettkledd til dels har skyld selv om hun får uønsket oppmerksomhet.
  • Kjønnsroller: Jeg mener at biologisk sett er det noen ting i samfunnet som passer bedre for kvinner og menn. Kvinner er bedre egnet til å f.eks ta vare på barn, og menn som er fysisk sterkere er bedre egnet til f.eks fysisk arbeid.
  • Narkotika: Folk får gjøre som de vil, men innførsel av narkotika til landet bør straffes med lengre fengselsstraffer enn det blir nå til dags.
  • Abort: Når man avslutter et liv, om enn bare et potensielt liv, er det drap. Med mindre det er en helsemessig årsak (være seg fysisk eller psykologisk) til at svangerskapet ikke bør gjennomføres for mor, at barnet vil ha et uverdig liv (f.eks sykdom der h*n vil ha store smerter hele livet) eller det har vært graviditet ved voldtekt, mener jeg at svangerskap bør gjennomføres, og at f.eks adoptere bort barnet er et bedre alternativ.

Dette er noen av de holdningene jeg har fått høre at er "feil". Hva tenker folk?

Trodde du var gutt ... Hehe

Men jeg er enig med punktene dine.

Er så lei av folk som skal fortelle andre hva de skal mene og ikke mene.

Hvorfor gjør de det? Føles det bare FOR deilig? Som et skudd med heroin? Klarer ikke å la være, lissom?

Også alle de emosjonelle eksplosjonene enkelte får når noen mener noe annet enn dem. Som om de sitter på the Iron Throne, eller noe, men jeg klarer fremdeles ikke å forstå hva som er vitsen med å ha rett.

Man må si til folk at de har rett ellers blir de sinte, jo. Jeg gir bare folk rett og skjønner ikke hva som er så "spesielt" med det ...

Men så misbruker ikke jeg heroin heller. Hehe

Begynner faktisk å tro at den norske staten har foret innbyggerne med substanser som ligner på heroin.

Ja, hvorfor er det viktig å ha rett, egentlig? Det er jo bare gøy å ha rett om det blir noe resultat av det.

Ikke ha rett bare for å ha rett ... Er det en hobby folk har?

Anonymkode: e932c...a94

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, hind skrev:

Du er drømmedama til gutta fra ytre høyre. 

Vi trenger fler damer i ytre høyre, så det er bare bra det. Jeg trenger ikke alle de single for meg selv for jeg har nemlig funnet meg en ytre høyre mann. Du har helt rett, han syns meningene mine er veldig bra, det er en av grunnene til at han falt for meg :) 

Hilsen Anonym som på en del punkter er enig med TS, men ikke helt, og på enkelte områder kanskje har mer ekstreme meninger og mindre ekstreme meninger. Selv om meningene listet opp i HI ikke er ekstreme etter min standard.

Anonymkode: ed7ce...639

Gjest ti10
Skrevet

Jeg synes holdningene dine vitner om lite livserfaring og ikke så god menneskekunnskap. Det er mulig du kommer til å skifte mening når du blir kjent med mange ulike mennesker og kjennskap til flere vendinger livet kan ta.

Verden er ikke bare svart/hvit.

Gjest Parkeringsvakt
Skrevet (endret)
19 hours ago, linsejesus said:

Først: har kvinner vært undertrykket siden yngre steinalder?

Så: Hva er konkret galt med det hun sier? Er det ikke biologiske (fysiske og mentale) forskjeller på menn og kvinner som gjør at de - for det meste - er bedre egnet til forskjellige ting? Selv synes jeg det ville vært rart om mennesket som den eneste arten på jorden ikke hadde noen som helst betydningsfulle forskjeller mellom kjønnene annet enn kjønnsorganene. Jeg tenker bevisbyrden ligger på dem som mener det ikke er forskjeller på evner, tilbøyeligheter osv.

Problemet er vel helst hvordan hun ordlegger seg. Når det gjelder forskjeller mellom kjønn, så ser man, som sagt, at forskjeller mellom individ kan være større enn mellom kjønn. Så selv om kvinner generelt skulle vært bedre med barn, så finner man individmenn som er gode innenfor området og slår de fleste kvinner. Du har også kvinner som er sosiopatiske, psykopatiske eller på andre måter ikke egner seg i omsorgsrollen. Igjen, de fleste menn ville vært bedre egnet enn disse individene. 

Problemet med "det er forskjell på kvinner og menn" er at tankene som regel stanser der. Man aksepterer det som faktum og går ikke lenger. Dvs at de som har talent innenfor ustereotypisk for sitt kjønn blir dømt som dårligere uansett

Det fører til at de som har ustereotypisk talent blir undervurdert, tilsidesatt og risikerer ikke kunne havne i stillinger eller på steder der de kunne vært overlegne. 

Så problemet her er hva folk konkluderer og mener basert på generaliseringer der det ikke er rom og plass til individer. Man appellerer til enkel tenkning der alt er forutsigbart og enkelt å finne ut av. Å tenke individer krever mye mer hjernekapasitet og vurderingsevne, enn å tenke kjønn eller andre kategorier. 

Og når det gjelder bekledning, så har vel enhver et ansvar for hvordan man kler seg? Jeg mener, damer går ikke med dyp utringning hvis poenget er at menn ikke skal se på puppene deres. Samme som når veltrente menn bruker stramme t-skjorter. Ansvaret for overgrep ligger selvsagt alltid på overgriperen, men det er likevel noe som heter å kle seg etter forholdene. Hvis du vet at du er i et område med mange tyver, bør du faktisk ta ansvar for å låse bilen din, for å bruke en flåsete, men gyldig, sammenligning.

Her er nok problemet at kvinner og menn ble spesifisert, som om menn har større tilbøyelighet til å bruke og reagere basert på enkle impulser der menn blir redusert til dyr som må voldta eller ta på kvinner så lenge de vekker dyriske impulser. Det er igrunn både dømmende ovenfor kvinner og menn, kanskje mest ovenfor menn der de blir fremstilt som primater uten selvkontroll

Dette er jo et tema som har gått igjen gjennom historien, der for eks religion beskylder kvinnen for å være skyld i at menn føler lyst og mister kontroll. 

Skal sies at om jeg skulle bryte meg inn noe sted, så hadde jeg valgt huset med minst sikkerhet, ikke huset som hadde finest interiør. Dvs, om man ønsker for eks voldta noen går man etter noen man vet man har en sjans å voldta og slippe unna med. Noen ganger er det en lettkledd person, ofte er det en normalt kledd person som var for full eller isolert fra andre mennesker.

De som voldtar har som regel normal intelligens, de går ikke etter en person som er lettkledd bare fordi den er lettkledd, de går etter noen de har sjans på å voldta og slippe unna med. Å tro at alle voldtektsmenn er enkle mennesker som ser pupper = voldtekt er ganske naivt. Voldtektsmennesker har den samme intelligensen som meg og deg, og de planlegger utifra det. Så se for deg hvordan du ville sluppet unna med en kriminell hanlding og se hvordan du ville utført handlingen. Ville du stjelt fra det første og beste huset uansett risikoen for å bli tatt? Nei, du ville vært mer forsiktig. 

Endret av Parkeringsvakt
AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2019 den 4.33, AnonymBruker skrev:

Dine holdninger kan regnes blant de oppfatninger om kvinnekjønnet som har holdt kvinner undertrykket mannfolk helt siden den yngre steinalder. 

Anonymkode: 7329c...7b4

Jada la oss late som at det bare er kvinner som har blitt undertrykket opp igjennom historien.

Anonymkode: 28ee9...c15

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jada la oss late som at det bare er kvinner som har blitt undertrykket opp igjennom historien.

Anonymkode: 28ee9...c15

:sFun_sleeping:

Anonymkode: 39c66...800

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...