Gå til innhold

Hvordan behandler dere folk dere ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bare to mennesker jeg har mislikt i mange år. Ene fordi vi har elendig kjemi, men vi er høflige mot hverandre når vi møtes. Den andre fordi hun klarte aldri å bli bedre enn førsteinntrykket som var å være i rent forhør om hvem jeg var, hvor hun hadde sett meg før og hvor jeg kom fra.. hjelp. Men hun er veldig godt likt, så ikke noe feil på henne sånn sett. Men folk må ikke spørre meg ut om alt de første ti minuttene. Jez 😄 prøver å være hyggelig når vi sees, men unngår å åpne opp for spørsmål! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prater med de om jeg må. Om jeg ikke må det, så later jeg som jeg ikke ser dem. Men da er dette mennesker som har vært drittsekk mot meg, baksnakket meg ol. Ikke uskyldige mennesker jeg ikke har kjemi med, eller som ikke har gjort meg noe.

Anonymkode: b8273...e4d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva personen en misliker, har gjort. Noen er reelle drittsekker og skikkelige psykopater, som virkelig fortjener en god og kald skulder, da dem også mangler følelser for andre, og dem som dem har gjort noe mot.

Noen velger jeg å ignorere, hvis dem har vært en ordentlig drittsekk.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis dere misliker noen, hvordan er dere ovenfor den personen da? Er dere sure mot den, sint, unngår dere den eller hvordan velger dere å være mot de dere misliker? 

Anonymkode: 09459...19f

Det kommer veldig an på om jeg er på jobb når det skjer, eller om det skjer i min fritid. Det kommer også litt an på om det er andre folk rundt oss da, eller ei.

Hvis det skjer når jeg jobber, så er jeg blid som en solstråle.

Skjer det i min fritid, med folk rundt er jeg kort i replikken men høflig.

Skjer det i min fritid uten folk rundt oss, så unngår jeg de med glans. 

Anonymkode: a2e9b...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rolig og tålmodig, tolererer/liker de fleste. For en stund siden fikk jeg en nabo langt oppi halsen av flere forskjellige grunner. Prøver så godt jeg kan og snakke høflig da barna våre er venner, men jeg klarer bare ikke legge det bak meg. Så jeg er kald og lite imøtekommende og har vært tydelig på hva grunnen er. 

Anonymkode: 7e2f8...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rolig og tålmodig, tolererer/liker de fleste. For en stund siden fikk jeg en nabo langt oppi halsen av flere forskjellige grunner. Prøver så godt jeg kan og snakke høflig da barna våre er venner, men jeg klarer bare ikke legge det bak meg. Så jeg er kald og lite imøtekommende og har vært tydelig på hva grunnen er. 

Anonymkode: 7e2f8...d08

Å ja. 

Anonymkode: 09459...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere misliker noen, hvordan er dere ovenfor den personen da? Er dere sure mot den, sint, unngår dere den eller hvordan velger dere å være mot de dere misliker? 

Anonymkode: 09459...19f

hvis de misliker meg behandler jeg dem superbra. Smiler overdrevent, virker interessert i det de snakker om, gir de klemmer og sånt. Det er fantastisk, de blir vanligvis bare mer irritert.

Hvis de liker meg er det verre, da prøver jeg å diskre gjøre narr av dem. Eller så unngår jeg dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnvikende og forsiktig. Som ofte tolkes som sur. Ser folk skriver det er bare å ikke treffe de man ikke liker. Men forstemmende ofte befinner disse individene seg dessverre på jobb. Ofte i sjefsposisjoner. 

Anonymkode: 70028...8fe

Signerer denne.

Anonymkode: d53eb...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fyr på jobben som jeg ikke bare misliker, men virkelig hater. Jeg er den eneste som vet hans sanne natur, og jeg gidder ikke engang å være høflig mot han. Viser tydelig at jeg hater han. Heldig for han at jeg ikke har fortalt resten av kollegaene hva han har gjort.

Anonymkode: d53eb...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder bare kollegaer for min del, og de "eksisterer" ikke for meg annet enn at jeg er høflig dersom jeg må ha noe med dem å gjøre. 

Anonymkode: 10b52...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høflig og grei, men deler ikke noe personlig eller noe med dem, og inviterer ikke med på noe da vi ikke er i samme sosiale krets. Det er ikke fordi de har gjort noe galt, vi bare passer ikke sammen og jeg er ikke interessert i noe vennskap.

Trenger ikke være stygg bare fordi man ikke liker noen.

 

Anonymkode: e7eed...726

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ganske stille,nikker og er "på hils" svarer bare når jeg blir snakket til..de som kjenner meg merker godt når det er noen jeg ikke liker😁 på en måte høflig mot dem,slik at de ikke kan "ta meg" på noe for å være ekkel med dem,men samtidig ganske uhøflig,da jeg er falsk og jatter med... det er jo en ærlig sak at man ikke kan like alle,men orker liksom ikke si det til dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved virkelig dårlig oppførsel kan jeg fint si klart ifra hva jeg mener om dette. Når det er noen jeg bare ikke kommer overens med, uten at det er spesielle grunner til det, er jeg normalt høflig, men holder folk litt på avstand.

Anonymkode: 2625f...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 15.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har en kollega som jeg misliker. Vi jobber ikke så tett (gjorde det tidligere) og møtes type på pauserommet, i gangene og på sosiale tilstelninger. Jeg er høflig mot vedkommende, men tilbakeholdende og inviterer ikke til samtale. Unngår vedkommende om jeg kan. 

Anonymkode: 46fe8...88c

Synes det er en dårlig strategi i et arbeidsfellesskap. Med mindre hun har gjort noe slemt mot deg, foreslår jeg at du prøver litt hardere.

å være oversett, ignorert eller unngått på en arbeidsplass kan være ganske heftig for den som rammes av det, og ha likhetstrekk med mobbing. Særlig hvis du er overstrømmende blid og hyggelig mot alle andre. 

Desverre er det en del mennesker der ute som er veldig tydelig på at de ikke skal omgås noen de ikke liker. Så de ender opp med å fryse dem ut. Makten en person kan ha over en annen er skremmende stor. Det å bli kontinuerlig avvist av andre er ikke bra.

jeg synes du bør gå noen runder med deg selv. Har personen gjort deg noe, annet enn å være en person du ikke liker? Hvis ja, synes jeg du med fordel kan fortsette å overse.

hvis nei: ta høflig kontakt om generelle ting, spør om overfladiske ting og vær tilnærmet like blid og positiv som dine favorittmennesker.

vi er voksne mennesker!

Anonymkode: 09556...78d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hind

Jeg er god til å skjule den typen følelser i real life og tviler på at de merker stort til det med mindre de direkte angriper meg, men jeg slipper dem ikke inn i livet mitt. Ser ikke noe poeng i å gjøre et nummer av at jeg misliker noen. De er som de er, jeg er som jeg er, og selv om jeg krasjer med dem kan de sikkert være bra folk for de som matcher dem bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.5.2019 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Jeg er normalt høflig mot dem, men unngår dem og inviterer aldri til dialog.

De som ikke liker meg kommer med  regelmessige stikk/hersketeknikker, smisker/klenger seg på mannen min, unngår å snakke med meg, forsøker gjentatte ganger å provosere, fryser meg ut osv..

Anonymkode: c1f44...948

Sånn opplever jeg det ofte og. Bare at de ikke klenger så mye på mannen min 😂. Men ofte innbilt meg at det er en form for hersketeknikk ja, så det ligger kanskje noe i det. Ser ikke på meg selv som en trussel, men kanskje jeg er en trussel for andre kvinner 🤔

Menn er stort sett alltid hyggelig og imøtekomme mot meg. 

 

Anonymkode: f7ce1...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frankie85

Je er veldig vant med å være rundt folk je itte liker, je pleier å lyve en del til de og late som ingenting, je tenker at je vinner på det karaktermessig ved å være tolerent over tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår de hvis jeg kan. Må jeg møte på dem eller snakke med dem, så er jeg høflig og hyggelig som mot alle andre, men uten at jeg gir noe inntrykk av at vil ha noe mer kontakt enn jeg må

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 22.38, AnonymBruker skrev:

Jeg er rolig og tålmodig, tolererer/liker de fleste. For en stund siden fikk jeg en nabo langt oppi halsen av flere forskjellige grunner. Prøver så godt jeg kan og snakke høflig da barna våre er venner, men jeg klarer bare ikke legge det bak meg. Så jeg er kald og lite imøtekommende og har vært tydelig på hva grunnen er. 

Anonymkode: 7e2f8...d08

Sånn blir jeg og i slike tilfeller. Ikke spesielt imøtekommende ovenfor noen en ikke liker. 

Anonymkode: 09459...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...