Gå til innhold

Norge er redd for dem som ikke ligner norsk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss være ærlig, når det kommer til Norge så liker de å ta det de vil fra andres kulturer og velge hva som ikke er greit.

Hvorfor er dere så redde fra flerkutluretsamfunn ? det er så mye vakkert og fint i alle kulturer som vi kan lære av, det betyr ikke at dere mister deres identitet? Ja det er mye ondt i verden, men dere må vel huske å skille mellom det gode og onde... dette innlegget er mer rettet mot dere voksne mennesker, jeg har aldri hatt noe problemer med dette fra min aldersgruppe.

 

Anonymkode: 63ee7...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint å lære om andre kulturer og samfunn, men i Norge er vi norske. Det synes jeg vi skal beholde. 

Anonymkode: 8f10b...a9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og å si at vi er redd er virkelig en merkelig påstand..

Anonymkode: 8f10b...a9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss være ærlig; når utlendinger kommer til Norge så velger de å ta det de vil fra Norges kultur fordi de ikke liker det. 

Anonymkode: c9928...bd5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere så redde fra flerkutluretsamfunn ? det er så mye vakkert og fint i alle kulturer som vi kan lære av, det betyr ikke at dere mister deres identitet?

Det er jo nettopp dette som er problemet. Hvordan skal vi beholde vår kultur når vi hele tiden må ta hensyn til og invitere inn andre kulturer? Hvorfor ikke bare ha ting som de var for 40-60 år siden? Alle land og folks kulturer er like mye verdt og like unike. Dersom jeg ønsker å oppleve somalisk kultur så drar jeg dit. Nå kan jeg dra til Oslo og få den samme opplevelsen. Det er ikke så spesielt.

Dersom jeg ønsker å oppleve tyrkisk kultur drar jeg til Tyrkia, eller nei vent, jeg kan jo like gjerne dra til Tyskland. Det er ikke derfor liksom man drar til Tyskland.

Anonymkode: 5cb38...ada

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo nettopp dette som er problemet. Hvordan skal vi beholde vår kultur når vi hele tiden må ta hensyn til og invitere inn andre kulturer? Hvorfor ikke bare ha ting som de var for 40-60 år siden? Alle land og folks kulturer er like mye verdt og like unike. Dersom jeg ønsker å oppleve somalisk kultur så drar jeg dit. Nå kan jeg dra til Oslo og få den samme opplevelsen. Det er ikke så spesielt.

Dersom jeg ønsker å oppleve tyrkisk kultur drar jeg til Tyrkia, eller nei vent, jeg kan jo like gjerne dra til Tyskland. Det er ikke derfor liksom man drar til Tyskland.

Anonymkode: 5cb38...ada

DET HER!!!!🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at du synes det er greit om nordmenn som flyttet til f.eks Japan tvinger på Norsk kultur på japanerene.

Siden det er nøyakltig det samme. Så om du synes det er greit at f.eks muslimer gjør det i Norge så vil det være rart om du ikke også synes det er greit om nordmenn gjør det samme i Japan eller Tyrkia.

Anonymkode: 2d6b1...c3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint å lære om andre kulturer og samfunn, men i Norge er vi norske. Det synes jeg vi skal beholde. 

Anonymkode: 8f10b...a9f

Dette var faktisk fint sagt. Jeg har reist verden rundt, fra de største byene, til de minste og mest bortgjemte fiskelandsbyene verden over. 

En av motivasjon for å reise er nettopp for å oppleve det genuine ved deres kultur. 

I byer er det jo en smeltedigel av hundrevis av kulturer, mens på landsbygda finner man den nasjonale kulturen. 

Mener TS at all nasjonal kultur skal raderes, ikke bare i Norge men alle andre land? Eller vil du også oppleve å reise til et land med så forskjellig kultur fra vår egen, og få så mange gode inntrykk som varer livet ut? 

 

Anonymkode: 55f1d...be0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere så redde fra flerkutluretsamfunn ?

Et annet spørsmål, hvorfor er flerkultur et mål? 

Og hvorfor er det bare de hvite landene, Vestlige land, som trenger dette? Det snakkes veldig sjelden om at det er for lite norsk kultur i Pakistan. Eller Japan. De trenger ikke flerkultur? Ikke landene i Afrika heller?

Anonymkode: 5cb38...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juks
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss være ærlig, når det kommer til Norge så liker de å ta det de vil fra andres kulturer og velge hva som ikke er greit.

Hvorfor er dere så redde fra flerkutluretsamfunn ? det er så mye vakkert og fint i alle kulturer som vi kan lære av, det betyr ikke at dere mister deres identitet? Ja det er mye ondt i verden, men dere må vel huske å skille mellom det gode og onde... dette innlegget er mer rettet mot dere voksne mennesker, jeg har aldri hatt noe problemer med dette fra min aldersgruppe.

 

Anonymkode: 63ee7...576

Problemet med å integrere andre kulturer er at dem som kommer inn ønsker ikke å ta del i den norske kulturen, men fortsetter å kjøre på med sin egen. Derav deres egen etikk og moral. Så i stedet for at nye kulturer tilpasser seg den norske, så utvannes den norske kulturen, noe som ikke er ønskelig, for den norske kulturen er i verdensklasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

La oss være ærlig; når utlendinger kommer til Norge så velger de å ta det de vil fra Norges kultur fordi de ikke liker det. 

Anonymkode: c9928...bd5

 

Den skjønte jeg ikke helt ?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp dette som er problemet. Hvordan skal vi beholde vår kultur når vi hele tiden må ta hensyn til og invitere inn andre kulturer? Hvorfor ikke bare ha ting som de var for 40-60 år siden? Alle land og folks kulturer er like mye verdt og like unike. Dersom jeg ønsker å oppleve somalisk kultur så drar jeg dit. Nå kan jeg dra til Oslo og få den samme opplevelsen. Det er ikke så spesielt.

Dersom jeg ønsker å oppleve tyrkisk kultur drar jeg til Tyrkia, eller nei vent, jeg kan jo like gjerne dra til Tyskland. Det er ikke derfor liksom man drar til Tyskland.

Anonymkode: 5cb38...ada

Så du er vel ikke enig på hvordan nordmenn har sin helt egen gate i spania og norske skoler ? og kan ikke 1% av spanks? :p

innvandrere  som kommer til Norge skal integrere seg og prøve sitt beste ! det er jeg helt enig i, det er mange som ikke er villig til å prøve og det er ikke greit, men vi også trenger å være litt mer åpne og ikke være så lukkende

Anonymkode: 63ee7...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor og hvordan føler du at du blir påtvunget det du kaller "andre lands kultur" i din hverdag? Er det fordi du kan få espresso på kaffistova og ikke bare heilnorsk kokekaffi? Fordi du kan velge mellom pølse med lompe eller kebab på vei hjem fra tur på byen? 

Anonymkode: 2a129...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

La oss være ærlig, når det kommer til Norge så liker de å ta det de vil fra andres kulturer og velge hva som ikke er greit.

Hvorfor er dere så redde fra flerkutluretsamfunn ? det er så mye vakkert og fint i alle kulturer som vi kan lære av, det betyr ikke at dere mister deres identitet? Ja det er mye ondt i verden, men dere må vel huske å skille mellom det gode og onde... dette innlegget er mer rettet mot dere voksne mennesker, jeg har aldri hatt noe problemer med dette fra min aldersgruppe.

 

Anonymkode: 63ee7...576

Hva er din aldersgruppe?

Anonymkode: 52521...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Den skjønte jeg ikke helt ?

Så du er vel ikke enig på hvordan nordmenn har sin helt egen gate i spania og norske skoler ? og kan ikke 1% av spanks? 😛

innvandrere  som kommer til Norge skal integrere seg og prøve sitt beste ! det er jeg helt enig i, det er mange som ikke er villig til å prøve og det er ikke greit, men vi også trenger å være litt mer åpne og ikke være så lukkende

Anonymkode: 63ee7...576

Jeg vet ikke hvordan det er i Spania, det har jeg ikke fakta om så det kan jeg ikke uttale meg om, men på generelt grunnlag så nei, jeg er ikke enig i det. De burde i det minste gå på en internasjonal skole dersom de ikke vil gå på en spansk en, fordi kanskje situasjonen er midlertidig el. Man burde ikke lage seg et eget samfunn i et annet samfunn. Uavhengig hvilken etnisitet eller nasjonalitet man har.

Anonymkode: 5cb38...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

Den skjønte jeg ikke helt ?

Så du er vel ikke enig på hvordan nordmenn har sin helt egen gate i spania og norske skoler ? og kan ikke 1% av spanks? 😛

innvandrere  som kommer til Norge skal integrere seg og prøve sitt beste ! det er jeg helt enig i, det er mange som ikke er villig til å prøve og det er ikke greit, men vi også trenger å være litt mer åpne og ikke være så lukkende

Anonymkode: 63ee7...576

Hahaha åh det med Spania er så vanna ut argument nå. Dette gjelder ikke HELE Spania vet du. I tillegg så går ikke det utover spanjolenes kultur. Handler ikke om å være lukkede, men å verne om sin kultur og verdier. Jeg drar ikke til Geiranger for å se en moské men for å se en norsk stavkirke. Fordi jeg er i Norge. Jeg drar ikke til Frankrike for å spise kebab, men baguette. Jeg drar ikke til Italia for å se nymoderne hus, men gamle romantiske bygninger. 

Skjønner du hvor jeg vil hen???

Anonymkode: c9928...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du tar feil. 

Årsaken til at noen er redde, er at endel av "kulturene" vi tar i mot er i sterk kontrast med hvordan vi har bygget opp samfunnet vårt. Eksempel: Synet på kvinners rolle.  

Og jeg vil benytte anledningen til å si at det er nærmest "puteflaut" å se nordmenn i utlandet marsjere rundt i 17.mai tog både her og der rundt om i verden. 17. mai tog har vi i Norge. Ikke plag resten av verden med dette... 

Anonymkode: 8f5d7...ed6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint å lære om andre kulturer og samfunn, men i Norge er vi norske. Det synes jeg vi skal beholde. 

Anonymkode: 8f10b...a9f

men det har vi ikke klart. Nordmenn bøyer seg for alt og alle, det har forandret seg helt utrolig om vi skal se tilbake til 80-tallet.
Ser jo nesten ikke en nordmann igjen. Er det noen som er hvit er det mest sannsnylig en svenske eller danske. 
Nordmenn får ikke barn, og ofte så får de barn med andre etnisisteter. Er færre og færre blondiner.

Anonymkode: b7d33...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

For noe tull. Å være overdrevent hensynsfull ihht andre kulturer er ikke heldig det heller. Vi trenger jo ikke adoptere alle kulturer som kommer hit. 

Jeg syntes det er fjasete å feire 17 mai i andre land også. Hva skal man vel det for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men det har vi ikke klart. Nordmenn bøyer seg for alt og alle, det har forandret seg helt utrolig om vi skal se tilbake til 80-tallet.
Ser jo nesten ikke en nordmann igjen. Er det noen som er hvit er det mest sannsnylig en svenske eller danske. 
Nordmenn får ikke barn, og ofte så får de barn med andre etnisisteter. Er færre og færre blondiner.

Anonymkode: b7d33...2ab

Hallo der! Jeg er norsk. Mange, mange generasjoner tilbake. Jeg er ikke blond. I landsdelen jeg kommer fra, er det få blondiner. Mener du at vi er mindre norske av den grunn? 

Anonymkode: 8f5d7...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hallo der! Jeg er norsk. Mange, mange generasjoner tilbake. Jeg er ikke blond. I landsdelen jeg kommer fra, er det få blondiner. Mener du at vi er mindre norske av den grunn? 

Anonymkode: 8f5d7...ed6

De aller fleste i Norge har bunt hår, 

Anonymkode: 2d6b1...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...