Gå til innhold

7åring som løfter vekter. Ok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stakkars jente, for et miljø å vokse opp i.. se seg i speilet når hun løfter vekter, blir litt uvell faktisk:(

Anonymkode: 7c669...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barns knokler inneholder større andel brusk, mer proteinstoffer og mindre mineraler enn hos voksne, og ved ensidig og langvarig belastning kan knoklene til et barn bli varig deformert. Man skal sørge for at barnet får være i et miljø som stimulerer hele kroppen. Når et barn på 7 år trener styrketrening, kan det være både positivt og negativt. Positivt fordi det styrker skjelettet, negativt fordi det kan føre til at knoklene ikke utvikler seg riktig.

Skjelettet er som en muskel, og hvis den får belastning blir den styrket, altså hvis man trener styrke på allsidige bevegelser. Barn skal få erfaring med å bruke kroppen i mange ulike scenarioer, og hvis en av de er styrketrening med GOD oppfølging og varierte øvelser, kan det sikkert gå veldig bra tenker nå jeg :) Barn skal uansett aldri tvinges til å gjøre noe de ikke vil, og hvis barnet vil trene styrke, så tenker jeg hvorfor ikke?

Anonymkode: eb3e1...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med klatre i trær og bevege seg naturlig? Problemet med å løfte vekter "sånn som mamma" er at man løfter feil og belaster kroppen på uheldige måter. Ved å klatre i trær og bevege seg naturlig, med egenvekt, er at man får styrke, balanse, kroppsbeherskelse og lek (!) i samme "økta".

Jeg syns barn blir altfor tidlig voksne i dag. De presses inn i treningsopplegg og faste rammer hele dagen. Jeg ville gjerne sett mer fri lek, fri fantasi og mer herjing! Det utfordrer hele kroppen, inkludert hodet!

Anonymkode: af7e3...721

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...