Jump to content
AnonymBruker

Bor i liten leilighet

Recommended Posts

AnonymBruker

Etter å ha lest svarene dine her, så er det vel ikke leiligheten, møblene og tingene dine som plager deg aller mest?

Anonymkode: c00c5...636

Fortsetter under...

AnonymBruker

kan noen ta å fille riste dem som plager meg innpå her? jeg er glad for mange svar her, men kan noen ta dem som prøver å gjøre meg uvell? jeg er ikke født til å krige med enhver person.  

Anonymkode: 6ac39...8a5

AnonymBruker

flytter ut, dette fungerer ikke for meg.

Wiskola
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

flytter ut, dette fungerer ikke for meg.

Trist å se du har fått negativ feedback her, spesielt om ting som ikke har noe med det du spurte etter å gjøre. Folk trenger virkelig ikke kalle deg "dramaqueen" og lignende. Høyst unødvendig oppførsel.

Har du lest gjennom noen av de øvrige tipsene folk har kommet med?

AnonymBruker
1 minutt siden, Wiskola skrev:

Trist å se du har fått negativ feedback her, spesielt om ting som ikke har noe med det du spurte etter å gjøre. Folk trenger virkelig ikke kalle deg "dramaqueen" og lignende. Høyst unødvendig oppførsel.

Har du lest gjennom noen av de øvrige tipsene folk har kommet med?

ja, jeg har lest. Jeg får ta det med til neste sted jeg skal bo, nå skal jeg bare bo ut oppsigelsestiden. 

Jeg trives ikke. 

Håper jeg får kjæreste snart.

Wiskola
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ja, jeg har lest. Jeg får ta det med til neste sted jeg skal bo, nå skal jeg bare bo ut oppsigelsestiden. 

Jeg trives ikke. 

Håper jeg får kjæreste snart.

Lykke til med alt :)

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Wiskola skrev:

Lykke til med alt :)

Takk.

AnonymBruker

Sjekk ut om det er loppemarked på skolene/hos korpsene i nabolaget ditt i nærmeste framtid! Prøv da å let deg frem til rimelige møbler som kan brukes på flere måter (f.eks. en sånn sak til å ha føttene oppå samtidig som at det brukes til en oppbevaringsboks). 

Finn ut på nett hva du trenger/ønsker av slike møbler, og ønsk deg penger til det formålet til jul/bursdag.

Blomster plukker man ute. Når man plukker blomster ute kan man også få i seg D-vitamin fra sola. Dette er med på å bedre livskvaliteten, så du burde være ute bevisst i minst en halv time per dag. Frisk luft kombinert med sol gjør at tankene kan vandre litt avgårde, og at du får litt mer input fra naturen. :)

Anonymkode: e8a74...fb8

AnonymBruker
On 5/4/2019 at 1:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg har gitt opp, det er for krevende å få til å gjøre noe som helst. Dette fungerer bare ikke. Jeg har ikke fred i det hele tatt inni meg. 

Jeg synes det høres ut som om at du hadde trengt noen å snakke med. Har du vurdert å ringe Kirkens SOS eller Mental Helse sin telefon? :hug:

Elaine Marley

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

AnonymBruker

*klem*

tror det er flere ting som kan hjelpe deg: blant annet prøv å få litt mer "luft" i leiligheten. Om du ikke er aktiv, så bør du begynne å trene litt. Om ikke annet så gå en tur hver dag. Fysisk aktivitet har stor innvirkning på psykisk helse. 

Anonymkode: f14da...6c6

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres ut som om at du hadde trengt noen å snakke med. Har du vurdert å ringe Kirkens SOS eller Mental Helse sin telefon? :hug:

å snakke om at leiligheten er for liten? her gjelder det at husbyggere og utleiere skjerper seg! Profitten er IKKE i samsvar med det man får for pengene!

AnonymBruker

beklager om jeg ikke svarer alle direkte, men jeg BRYR meg om det dere svarer. Bare synd jeg ikke kan oppleve deres med-menneskelighet og deres varme i hverdagen. Det er internetts største hodebry. 

Annonse

AnonymBruker

På 4.5.2019 den 17.26, Thyra skrev:

Om man henger TV-en på veggen, hvor skal man ha DVD-spiller, dekoder o.l.?

I 2019? :klo: 

I el-returen eller på bruktbutikken? Bruker folk fremdeles sånne ting? Holder det ikke med en skjerm (ikke tv) på veggen?

På 4.5.2019 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Synes du det har vært tøft å få orden i leiligheten, hvem uttrykte du til du var frustrert, og så de dårlige løsningene?

jeg har to stoler med puff, kjøkkenbord, og en spisestuestol. Jeg vurderer å selge alt. Sengen har jeg løftet opp langs veggen. Frustrert. Oppgitt. 

☹️

TS: det er ditt hjem. Så kvitt deg med alt du ikke vil ha. Og ikke vær redd for å selge ting eller donere dem - du kan enkelt og greit kjøpe nye (brukte) ting igjen om du på et senere tidspunkt får en livsstil som gjør at du ønsker deg dem igjen.

Jeg tenker at du nok kan få solgt stolene for prisen av en brukt liten sofa, om du det ønsker. Kanskje ville en sovesofa løst noe for deg? Sånn i forhold til kjøkkenbord: jeg ser at mange nå bruker kjøkkenvinduet for alt det er verdt. En smal treplate (gammal bordplate?) på to hyllevinkler under vinduet med en eller to barstoler under og du kan nyte utsikten til frokosten. Selvsagt bare en ide om vinduet ditt ligger lagelig til. (mangler du verktøy så er det i byene mulig å låne dem på biblioteket)

Anonymkode: 76d3d...526

Thyra
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I el-returen eller på bruktbutikken? Bruker folk fremdeles sånne ting? Holder det ikke med en skjerm (ikke tv) på veggen?

TS: det er ditt hjem. Så kvitt deg med alt du ikke vil ha. Og ikke vær redd for å selge ting eller donere dem - du kan enkelt og greit kjøpe nye (brukte) ting igjen om du på et senere tidspunkt får en livsstil som gjør at du ønsker deg dem igjen.

Jeg tenker at du nok kan få solgt stolene for prisen av en brukt liten sofa, om du det ønsker. Kanskje ville en sovesofa løst noe for deg? Sånn i forhold til kjøkkenbord: jeg ser at mange nå bruker kjøkkenvinduet for alt det er verdt. En smal treplate (gammal bordplate?) på to hyllevinkler under vinduet med en eller to barstoler under og du kan nyte utsikten til frokosten. Selvsagt bare en ide om vinduet ditt ligger lagelig til. (mangler du verktøy så er det i byene mulig å låne dem på biblioteket)

Eh ja, mange har da DVD eller bluerayspiller. Og mange har dekoder eller annet utstyr til å ta inn parabol eller kabel-tv. 

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har både DVD- spiller og dekoder og det kjenner jeg mange andre som har også. Jeg har ikke Apple-tv eller andre betalingsgreier, tv-abonnementet ligger inni husleien for mange vet du. Og da må man ha dekoder.  

Anonymkode: ff697...e6f

Blondie65
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dekoderen hører til boligen min. En ting er at jeg rent teoretisk kunne ha plugget den ut, men den kan ikke kastes. Så da måtte den stått i en bod.

Ja, jeg har faktisk stereoanlegg med videospiller også. Ikke alle synes det er noe poeng å betale for netflix og HBO vet du. Noen av oss foretrekker faktisk alminnelig tv.

AnonymBruker
1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Dekoderen hører til boligen min. En ting er at jeg rent teoretisk kunne ha plugget den ut, men den kan ikke kastes. Så da måtte den stått i en bod.

Ja, jeg har faktisk stereoanlegg med videospiller også. Ikke alle synes det er noe poeng å betale for netflix og HBO vet du. Noen av oss foretrekker faktisk alminnelig tv.

det er godt å ha noe håndfast, at vi vet vi har noe vi har og kan se. F.eks. en dvd film. 

Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det er godt å ha noe håndfast, at vi vet vi har noe vi har og kan se. F.eks. en dvd film. 

Nei, det er godt å slippe å betale for ting som blir marginalt brukt. Eller som man føler man MÅ bruke og som stjeler enda mer tid enn det TV gjør i dag. 

AnonymBruker

ofrer kjøkkenbordet, det er ikke plass i nåværende tidspunkt å ha den i leiligheten. Gjentstand som breier seg for mye, og distraherer helheten. Arbeidet fra bunn på prioriteres.