AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #21 Skrevet 4. mai 2019 Dagseng, et lite bord med vase med blomster og t-lys, et lite kjøkkenbord med en god stol hvor du spiser, har pc osv holder i liten leilighet. Grønne planter og lyse farger. Ville også hatt en lys liftgardin istedenfor to lengder stoff. Obbbevaring under seng i kurver/plastesker( må ha pyntenåler eller sengeteppe på sengen), sette fine esker oppå hverandre osv. Fins mange fine obbvevaringskasser, og de kan pyntes mer og settes oppå hverandre med kanskje et par i bredden. Sjekk ut på You Tube for ideer! Anonymkode: 082f2...993
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #22 Skrevet 4. mai 2019 Jeg har to etasjer 45kvm. Jeg syns jeg har for mye og vaske. Jeg har kvittet meg med masse pynt. Så det går fort å vaske/støv tørke. Har heller bilder på veggen, eller på diverse bord. Har lite nips, og et kontor hvor jeg setter inn alt stæsjet. Som er blitt mitt roterom, så jeg kan stenge døren når det kommer besøk. Anonymkode: dcffd...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #23 Skrevet 4. mai 2019 5 timer siden, Blondie65 skrev: Et eller to rom? Altså: hvis du ikke har soverom ville jeg valgt mellom seng eller sofa. Begge deler blir for mye. Videre ville jeg prioritert en god spiseplass der du kan sitte på en ordentlig stol ved et ordentlig bord og spise. Hvis spiseplassen også kan fungere som arbeidsbord for kjøkken og skrivebord er mye gjort. Ellers må møblene og antall greier passe til størrelsen på boligen. Det har jeg lært den harde veien. Den forrige boligen fikk jeg aldri orden på fordi jeg prioriterte å ha alle bøkene mine og arvede møbler som var for store til boligen der. Det ble aldri nok skapplass til at alt kunne ha fast plass og dermed ble det aldri mulig å holde orden. I boligen jeg bor nå er møblene kjøpt for å passe til den og jeg har redusert kraftig på mengden greier. Denne boligen føles langt bedre enn den forrige. Den er riktignok større. Jeg har også bodd på 26 kvm som var svært praktisk innredet og der ting fungerte sammen. et roms, tror jeg Anonymkode: 6ac39...8a5
Mhmjadda Skrevet 4. mai 2019 #24 Skrevet 4. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Akkurat nå vil jeg få ut sengen, den passer ikke å ha i leiligheten. Omså hvordan jeg vender på det hele, så passer det ingen retninger. Jeg er lei hele greia. Passer det å ha åtte kasser i høyden der jeg har sorterte ting på langs i leiligheten? Jeg har ikke møbler som kan ta all den støyten. Det er ting som jeg trenger til og fra. Det er 1 roms. Anonymkode: 6ac39...8a5 Hvis åtte kasser i høyden gjør at du trives bedre i leiligheten er det jo ikke noe problem. Når det er sagt så er det utrolig hva et smalt skap som går hele veien til taket, med nettingskuffer svelger unna av ting! Smale Billy-hyller kan også passes inn på utrolig mange steder. Det er veldig vanskelig å gi råd uten å se planløsningen. Passer ikke sengen fordi den er for stor, eller fordi planløsningen er vanskelig? Jeg har sett leiligheter på 25 kvadrat hvor det var plass til både sofa og seng, men det var jo såklart beboere som hadde relativt lite ting (eller hadde en sofa med oppbevaring i). 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #25 Skrevet 4. mai 2019 15 minutter siden, Mhmjadda skrev: Hvis åtte kasser i høyden gjør at du trives bedre i leiligheten er det jo ikke noe problem. Når det er sagt så er det utrolig hva et smalt skap som går hele veien til taket, med nettingskuffer svelger unna av ting! Smale Billy-hyller kan også passes inn på utrolig mange steder. Det er veldig vanskelig å gi råd uten å se planløsningen. Passer ikke sengen fordi den er for stor, eller fordi planløsningen er vanskelig? Jeg har sett leiligheter på 25 kvadrat hvor det var plass til både sofa og seng, men det var jo såklart beboere som hadde relativt lite ting (eller hadde en sofa med oppbevaring i). planløsningen er vanskelig rett og slett. Det er ikke firkantet eller rektangel. Å bo her betyr at man ikke kan ha eiendeler. Livskvaliteten er på bunn nå. Anonymkode: 6ac39...8a5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #26 Skrevet 4. mai 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: planløsningen er vanskelig rett og slett. Det er ikke firkantet eller rektangel. Å bo her betyr at man ikke kan ha eiendeler. Livskvaliteten er på bunn nå. Anonymkode: 6ac39...8a5 Hvor gammel er du? Kan du bo slik for å spare opp til å kjøpe noe større? Anonymkode: 61103...9d5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #27 Skrevet 4. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Kan du bo slik for å spare opp til å kjøpe noe større? Anonymkode: 61103...9d5 Det er dyrt nok. Jeg trodde jeg skulle klare å finne passelig innredninger hit, men det ble mer avansert enn det jeg trodde. Anonymkode: 6ac39...8a5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #28 Skrevet 4. mai 2019 Er det høyt under taket? Hva med loftseng? Eller sovesofa med oppbevaring under? Ville kvittet meg med mye. Har tidligere bodd lang tid på halvparten så mye plass, men da hadde alt jeg eide plass i en koffert. Anonymkode: 6728f...e1d 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #29 Skrevet 4. mai 2019 Kan du spørre et familiemedlem eller en venn om å komme og hjelpe deg? Kanskje de ser muligheter du ikke selv ser. Kanskje de kan hjelpe deg med å finne ut hvilke møbler som passer, hjelpe deg å selge bort ting, eller hjelpe deg å kjøre og kjøpe noe nytt. Er en del gratis møbler på Finn mot at du henter det selv. Prøv å kvitte deg med klær og ting du ikke bruker og som er i veien. Høye skap/hyller er viktig når det er lite plass. IKEA har firkantede hyller hvor du kan kjøpe fine esker å ha inni hyllen. Her kan du oppbevare rot i esker, og stille frem bøker, pynt o.l. Kanskje du kan male noen av møblene du har? Jeg personlig synes at en liten leilighet blir koseligere med farger, og ikke bare standard hvite ikeamøbler. Helt hvite, ensfargede rom minner meg om et venterom på sykehuset. Et fargerikt teppe på gulvet, fine gardiner og noen bilder på veggen kan gjøre det mer hyggelig. Anonymkode: 0815b...06d 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #30 Skrevet 4. mai 2019 Du kan få masse tips på nett. Google innredningstips for små leiligheter, og på Finn eiendom kan du søke etter leiligheter på max 30 m2 og få inspirasjon Selv har jeg i godt voksen alder (med utflyttede og etablerte barn) solgt huset og flyttet til en leilighet på 31 m2 med ganske stor veranda, og jeg elsker det 😍 Anonymkode: f2a76...a45 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #31 Skrevet 4. mai 2019 ...ellers så kan du søke på skapseng på finn.no. Det er slike senger du pakker inn i et skap om dagen og drar ut om kvelden. Det ligger både dyre og billige senger der. Anonymkode: 6728f...e1d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #32 Skrevet 4. mai 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: planløsningen er vanskelig rett og slett. Det er ikke firkantet eller rektangel. Å bo her betyr at man ikke kan ha eiendeler. Livskvaliteten er på bunn nå. Anonymkode: 6ac39...8a5 Da får du enten gjøre noe kreativt med det du har, kvitte deg med eiendeler eller flytte... Anonymkode: 4f770...25f 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #33 Skrevet 4. mai 2019 Men TS: Nå har flere spurt etter tegning av planløsninger/bilder, slik at vi kan se for å hjelpe deg. Men det virker som du bare er ute etter å klage? Det er umulig for oss å gi deg tips uten å se bilder av enten planløsning eller hvordan det er. Anonymkode: 4b8aa...eb4 11
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #34 Skrevet 4. mai 2019 Hvis du leier så kan du jo se deg rundt etter en annen leilighet? Hvis du eier leiligheten så har du alle muligheter til å endre den innvendig. Akkurat nå høres det ut som du er i en dyp, mørk følelsesmessig dal. Hvis leiligheten din ikke er kvadratiske og heller ikke rektangulær, hva er den da? Den er vel ikke sirkelrund? Sovesofa (det er det de mener når de snakker om 'daybed') er gull verd siden du ikke er plass til både seng og sofa. Da får du sofa om dagen og seng om natten. Et annet tips er et lite bord som festes på veggen og slås ned når det ikke brukes. Anonymkode: 377c8...f79 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #36 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Flytter Anonymkode: 6ac39...8a5 Hvorfor flyttet du inn i leiligheten i utgangspunktet? Når du bare kan flytte?☺ Anonymkode: 61103...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #37 Skrevet 4. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Først, pust. Dette går bra. Det kommer til å ordne seg. Du må ta det litt etter litt. 1. Finn ut hvilke møbler du MÅ ha. De resterende kan du se om du kan selge eller gi bort. Små trinn, barneskritt. 2. I første innlegget nevner du om du skal åpne vinduer, åpne gardiner eller kjøpe blomster. Hvorfor må du velge? Hvis alt gir deg glede gjør du det. Alle de tre kan være gratis. 3. Hvis du vil ha hjelp kan du legge ut planløsning så kan vi hjelpe deg. Ellers hvis du synes du eier for mye på for lite plass kan jeg anbefale denne tråden Anonymkode: 9a7f4...0b0 Tommel opp Anonymkode: 6ac39...8a5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #38 Skrevet 4. mai 2019 4 timer siden, Mhmjadda skrev: Bodde på 24 kvadrat en periode. En venninne gjorde det samme. Vi hadde begge fine leiligheter som viste litt personlighet, hennes minimalistisk og min ikke selv om de egentlig var ganske like 😛 Begynn med å kvitte deg med det som irriterer deg mest. Få ting ryddet ned i bokser, esker, under seng, inni skap. Se videoer på YouTube om små leiligheter. Se på pinterest om smarte løsninger. Det er en del ting som irriterer, men mest av alt at jeg ikke får et levestandard verdig. Anonymkode: 6ac39...8a5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #39 Skrevet 4. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvitt deg med ting! Lite møbler.Det er sunt for psyken.... hbis du ikke har soverom ville jeg hatt sovesofa, eller type Hemnes dagseng fra IKEA, de har også oppbevaring under. Planter er bra, og plukk blomster eller greiner som spirer. Lette gardiner, lys er bra. Hvordan man bør påvirker hvordan man har det! Anonymkode: 9c9b5...ea0 Tror det er litt mye om dagen. Jeg skal selge unna seng, spisebord, og to stole med puff. Koste hva det vil koste. Jeg kan sove på gulvet, og spikre madrassen i veggen når den ikke er i behov, men kunst på veggen istedenfor. Anonymkode: 6ac39...8a5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #40 Skrevet 4. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en del ting som irriterer, men mest av alt at jeg ikke får et levestandard verdig. Anonymkode: 6ac39...8a5 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tror det er litt mye om dagen. Jeg skal selge unna seng, spisebord, og to stole med puff. Koste hva det vil koste. Jeg kan sove på gulvet, og spikre madrassen i veggen når den ikke er i behov, men kunst på veggen istedenfor. Anonymkode: 6ac39...8a5 Nå framstår du bare som en utrolig klagete dramaqueen. Hva er problemet med å flytte dersom du har det så jævlig der du bor egentlig? Anonymkode: 9a5b5...274 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå