AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #61 Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samer er nordmenn de også. Anonymkode: 32603...f33 De er det når det passer dem. F. eks. NAV. Da kan man leke litt. Anonymkode: 6afec...809
Gjest hind Skrevet 5. mai 2019 #62 Skrevet 5. mai 2019 Jeg kjenner bare én skikkelig godt. Han er i samme bransje som min mann og er et av de mest sjarmerende og inspirerende menneskene jeg har møtt noen gang. Har en del samiske bekjente jeg har møtt gjennom den nevnte sjarmøren, og de er alle bra folk. Ramme til å feste da, det må jeg si.
draug 75 Skrevet 5. mai 2019 #63 Skrevet 5. mai 2019 "Synes om"? Det blir som med kvener, et spørsmål som bli opp til hver enkelt. Jeg har ikke noen bestemte oppfatninger om folkegruppa. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #64 Skrevet 5. mai 2019 5 minutter siden, draug 75 skrev: "Synes om"? Det blir som med kvener, et spørsmål som bli opp til hver enkelt. Jeg har ikke noen bestemte oppfatninger om folkegruppa. Neivel. Nestemann. Anonymkode: 6afec...809
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #65 Skrevet 5. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samer er nordmenn de også. Anonymkode: 32603...f33 det inntrykket sitter jeg ikke med. Men dem liker å omvende mennesker. Anonymkode: ec3c7...572
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #66 Skrevet 5. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: det inntrykket sitter jeg ikke med. Men dem liker å omvende mennesker. Anonymkode: ec3c7...572 De liker å vokse seg store. Anonymkode: 6afec...809
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #67 Skrevet 5. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: det inntrykket sitter jeg ikke med. Men dem liker å omvende mennesker. Anonymkode: ec3c7...572 Til å bli samer? Anonymkode: 32603...f33
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #68 Skrevet 5. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: det inntrykket sitter jeg ikke med. Men dem liker å omvende mennesker. Anonymkode: ec3c7...572 Som same, så må jeg si at jeg er sjokkert over at du har funnet ut agendaen vår. Fader også! 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #69 Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, Wiskola skrev: Som same, så må jeg si at jeg er sjokkert over at du har funnet ut agendaen vår. Fader også! Skyndt deg! Gjør sametingen din! Anonymkode: 6afec...809
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #70 Skrevet 5. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til å bli samer? Anonymkode: 32603...f33 Ja. Til og med jeg kunne funnet noe same i meg og brukt det som samerettighet. Hvis jeg gidder å hyle høyt nok. Anonymkode: 6afec...809
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #71 Skrevet 6. mai 2019 De jeg kjenner er kule. Anonymkode: fe670...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #72 Skrevet 6. mai 2019 De samene jeg har møtt, har vært normale, oppegående mennesker Anonymkode: 2ec77...718
Lexicon Skrevet 6. mai 2019 #73 Skrevet 6. mai 2019 For meg så er det da oppførselen deres som teller, ikke at de er "same" eller ikke. Om en same er hyggelig mot meg, så er vel alt i skjønneste orden.
Illuminatum Skrevet 6. mai 2019 #74 Skrevet 6. mai 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Samer er noen ordentlige luringer det jeg vet om sametinget i Karasjok er at det er kun masse rot der og de sitter og ler av nordmenn som er dumme. Samer kan nemlig peke på et magisk papir som gjør dem hellige. Dvs., opphøyd i kraft av å være same. Og kun det selve samekulturen er verdt å ta vare på. Men da ordentlige samer, ikke nyrike samer på tinget i Karasjok. Så lenge samer ellers i Norge ikke trykker ansiktet sitt opp i mitt og hyler: «jeg er SAME» er jeg fornøyd. jeg er ikke interessert? Må få lov til å like det man liker og mislike det man misliker. Er så lei av å bli fortalt hva jeg skal like. samer er flinke til å utnytte. 🙂 Anonymkode: 6afec...809 At jeg ikke har vist om dette papiret før men så er jeg kun 50% samisk. Ikke har jeg rein, ikke kjører jeg scooter og ikke bor jeg nordpå. At far min ikke er flink til å utnytte andre får meg jo til å lure litt på om han er same allikevel. Det at skammen har sittet så langt inne slik at han i nesten 80 år har fornektet at han er samisk forteller jo at han heller ikke har lest papiret som gjør en opphøyd. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #75 Skrevet 6. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: De samene jeg har møtt, har vært normale, oppegående mennesker Anonymkode: 2ec77...718 Hvor mange samer har du møtt? Og vet du at de var ekte samer? Anonymkode: 35f46...3dc
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #76 Skrevet 6. mai 2019 6 timer siden, Illuminatum skrev: At jeg ikke har vist om dette papiret før men så er jeg kun 50% samisk. Ikke har jeg rein, ikke kjører jeg scooter og ikke bor jeg nordpå. At far min ikke er flink til å utnytte andre får meg jo til å lure litt på om han er same allikevel. Det at skammen har sittet så langt inne slik at han i nesten 80 år har fornektet at han er samisk forteller jo at han heller ikke har lest papiret som gjør en opphøyd. Det var skikkelig trist. Beklager. Er forskjell på generasjoner og da. Griner nesten ved tanken på at de siste norske dør snart. De med all kunnskapen om OSS. Ikke rart SV flytter fokuset på de unge, de er jo dumme som brød og lette å lede. Anonymkode: 6afec...809
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå