Gå til innhold

Trenger jobb asap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 2.5.2019 den 22.34, AnonymBruker skrev:

Heihei! Sliter en del med å finne meg en jobb i Bergen området. Er en jente på 16 og er villig til å arbeide på restaurant, cafe, butikk whatsoever, så lenge jeg noe å gjøre på fritiden, men sist og ikke minst ha egen lønn. Jeg har søkt overalt i Bergen i nesten 3 år, uten noe svar. Noen som kunne hjulpet meg litt? Takk!

Anonymkode: 8ae93...87b

Er ikke kjent i Bergen så kan være forslaget jeg skal komme med ikke er aktuelt. 

Hva med å ta kontakt med et museum og høre om de har bruk for hjelp på arrangementer? Er en grei måte å få vist deg fram på og i tillegg få litt erfaring. 

Anonymkode: 30b0e...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg søkte også jobber fra jeg var 13-14 år, i Bergensområdet. Det eneste jeg fikk var avisbud-jobb frem til jeg var 17.

De som sier dette ikke er troverdig er noen merkelige skruer. Min bror jobbet i butikk fra han var 14 år. Bare fordi deres barn er late, finnes det andre barn som har lyst på arbeidserfaring i ung alder 🙂 

Hvis du vil jobbe i kafé eller butikk er det enklest om du har arbeidsdag/arbeidsuke f.eks. i forbindelse med skolen (om de har sånt på skolene enda?) i en butikk som tar inn ansatte under 18 til å være ryddegutter/jenter og slikt, og så spør om de trenger en ekstrahjelp på gulvet og si ifra at du er interessert. Eventuelt spør noen du/familien kjenner, det er sånn veldig mange får sin første jobb i ung alder.

Anonymkode: 575e7...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby folk i nabolaget: barnepass, hundepass, vindusvask, gressklipp osv. 

Anonymkode: d6c13...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På NTNU ansetter de folk under 18 år til diverse vedlikeholdsarbeid på sommeren. Kanskje noe lignende finnes på UiB? Nå er det jo ganske seint ute da. 

Anonymkode: afa94...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 14 år, jobbet jeg som barnevakt. Spør foreldrene dine om de har noen venner med små barn som trenger barnevakt. 

Anonymkode: 5d4db...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...