Gå til innhold

Hvor langt ned må katten begraves ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver å graver en grav til katten min som nettop døde.. dyrlegen sa jeg måtte grave 1 meter, men jeg har holdt på i 2 timer nå og kommet til 65 cm dypt.. det er veldig mye røtter og steiner i hele hagen her har jeg skjønt, og nå er jorda jeg har kommet til STEIN hard og kompakt. 

MÅ jeg grave ned 1 meter eller holder det med 65 cm? Jeg bor i et boligstrøk og de enste dyrene som kunne kommet for å grave opp her er vel katt for det meste... ikke hørt om noe grevling her f.eks. 

Anonymkode: 9315f...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest #Rasshøl

Hvorfor ville du ikke kremere katten din? Er ikke det mest vanlig nå til dags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Hvorfor ville du ikke kremere katten din? Er ikke det mest vanlig nå til dags?

Jeg mistet en katt for 7 mnd siden og med urne så kostet det 3500 kroner, uten urne 2500. Jeg har ikke råd til det nå igjen... felles kremering var 1500 men det vil jeg ikke... 

Anonymkode: 9315f...eda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet en katt for 7 mnd siden og med urne så kostet det 3500 kroner, uten urne 2500. Jeg har ikke råd til det nå igjen... felles kremering var 1500 men det vil jeg ikke... 

Anonymkode: 9315f...eda

Ok. Det er dyrt, forstår det. 

Har du mulighet til å finne et annet sted du kan grave?  ..i skogen eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, #Rasshøl skrev:

Ok. Det er dyrt, forstår det. 

Har du mulighet til å finne et annet sted du kan grave?  ..i skogen eller noe? 

Nei jeg vil ha han her hos meg i hagen. Ellers kunne jeg like så gjerne tatt felles kremering... syntes det er så uverdig. 

Anonymkode: 9315f...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65 cm tror jeg er nok. Jeg gravde grunnere enn det og det har ikke vært noen problemer med det. 

Synd med katten din ♥️

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

65 cm tror jeg er nok. Jeg gravde grunnere enn det og det har ikke vært noen problemer med det. 

Synd med katten din ♥️

Har kommet ned til 70 cm nå, men jorda blir hardere og hardere og det er så å si umulig😣 

Ja det er grusomt 😢💔

Anonymkode: 9315f...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette er i din egen hage, ser jeg ikke helt problemet med 65 cm. For å sikre mot andre katter, kan du spraye gravstedet med https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/hage/skadedyrbekjempelse/mus-og-rotter/luktstoff-mot-katter-200g-68770/

Alle gode tanker til deg som har mistet pusen din :hug: 

Anonymkode: a4e78...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har kommet ned til 70 cm nå, men jorda blir hardere og hardere og det er så å si umulig😣 

Ja det er grusomt 😢💔

Anonymkode: 9315f...eda

Tror det er mer enn nok. Jeg begravde katten min mye grunnere, ikke noe problemer med at det ble gravd opp. Bodde der i flere år etterpå 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dette er i din egen hage, ser jeg ikke helt problemet med 65 cm. For å sikre mot andre katter, kan du spraye gravstedet med https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/hage/skadedyrbekjempelse/mus-og-rotter/luktstoff-mot-katter-200g-68770/

Alle gode tanker til deg som har mistet pusen din :hug: 

Anonymkode: a4e78...82f

Takk for tips! Jeg får ikke kjøpt det før imorgen da eventuelt, men er det noe annet man vanligvis har hjemme man kan bruke? Parfyme eller noe? 

Anonymkode: 9315f...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innafor. I skogen er det 2 meter

Anonymkode: eacab...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Tror det er mer enn nok. Jeg begravde katten min mye grunnere, ikke noe problemer med at det ble gravd opp. Bodde der i flere år etterpå 

Okei, da satser jeg på det! 

Anonymkode: 9315f...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil mene 70 cm er dypt nok. Når du har lagt jord over ham så kan du legge noen steiner som beskyttelse for eventuelle ville rovdyr i området. Da er han godt beskyttet ❤️

Jeg leste den andre tråden din og har lyst til å si at du var god mot ham, og jeg har hjertelig vondt av deg for alt dere måtte gå igjennom :klem:

Verden kan dessverre være veldig urettferdig innimellom 😕 

Endret av Lille-pus
Lagt til tekst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En grav skal være to meter dyp. Derfor kaller de det six feet under. 

Bare lån en gravemaskin eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

En grav skal være to meter dyp. Derfor kaller de det six feet under. 

Bare lån en gravemaskin eller noe?

Nå er han gravlagt på 70 cm. Pakket jorden hardt sammen lagvis sånn at det ihvertfall er kompakt. six feet under gjelder vel mest for mennesker ? Vi er jo ganske mye større enn en katt og bruker lengre tid på å bli til jord og forurenser sikkert mer. Er jo også ganske vemmelig om et menneske hadde ligget 70 cm under jorda..

er ikke bare bare å låne en gravemaskin for meg akkurat🙄 

Anonymkode: 9315f...eda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er han gravlagt på 70 cm. Pakket jorden hardt sammen lagvis sånn at det ihvertfall er kompakt. six feet under gjelder vel mest for mennesker ? Vi er jo ganske mye større enn en katt og bruker lengre tid på å bli til jord og forurenser sikkert mer. Er jo også ganske vemmelig om et menneske hadde ligget 70 cm under jorda..

er ikke bare bare å låne en gravemaskin for meg akkurat🙄 

Anonymkode: 9315f...eda

Fint at du fikk gjort det. Jeg tror det ble gjort riktig ♥️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jo også få tak i en mindre steinhelle å legge på toppen av graven. Da er det vel garantert trygt og du har en stø/jevn plass å tenne lys eller en liten blomstervase? 

Anonymkode: b0ef4...901

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lille-pus skrev:

Jeg vil mene 70 cm er dypt nok. Når du har lagt jord over ham så kan du legge noen steiner som beskyttelse for eventuelle ville rovdyr i området. Da er han godt beskyttet ❤️

Jeg leste den andre tråden din og har lyst til å si at du var god mot ham, og jeg har hjertelig vondt av deg for alt dere måtte gå igjennom :klem:

Verden kan dessverre være veldig urettferdig innimellom 😕 

Takk for omtanken! ❤ ja det er ubeskrivelig... 😢

skal se om jeg finner noen steiner eller noe å legge over til imorgen. Da skal jeg plante en blomst og finne en steinplate å skrive noe på den tekte jeg 

Anonymkode: 9315f...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er han gravlagt på 70 cm. Pakket jorden hardt sammen lagvis sånn at det ihvertfall er kompakt. six feet under gjelder vel mest for mennesker ? Vi er jo ganske mye større enn en katt og bruker lengre tid på å bli til jord og forurenser sikkert mer. Er jo også ganske vemmelig om et menneske hadde ligget 70 cm under jorda..

er ikke bare bare å låne en gravemaskin for meg akkurat🙄 

Anonymkode: 9315f...eda

Vi har begravd 3 katter i hagen de siste 12 årene. Alle døde om vinteren, slik at det var vanskelig å komme noen særlig dypt ned i jorda. Gravstedet er fremdeles urørt av andre dyr, den siste katten ble begravd for 5 år siden. Gravstedet er et fint sted for oss å minnes de vakre kattene våre. Vi har lagt en stor skiferstein på toppen, der har vi risset inn navn og datoer. 

En klem til deg som har mistet katten din :hug:

Anonymkode: a4e78...82f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan jo også få tak i en mindre steinhelle å legge på toppen av graven. Da er det vel garantert trygt og du har en stø/jevn plass å tenne lys eller en liten blomstervase? 

Anonymkode: b0ef4...901

Ja, det er planen :)

Anonymkode: 9315f...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...